Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke festivallens voor nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke festivallens voor nikon D90

    Hallootjes

    De festivals en festivalletjes komen er weer aan en ik zou graag eens wat foto's trekken dit jaar, gaande van werchter tot een of ander plaatselijk festivalletje...

    ik heb een nikon D90 met een tamron 17-55 2.8
    Nu zou ik dus een zoom willen voor als ik een stukje verder sta.
    Aangezien het voor festival gebruik is loop ik daar liefst niet met een al te dure lens rond...

    wat zijn volgens jullie lenzen die dus niet al te gek duur zijn en toch goeg genoeg zijn om degelijke plaatjes te maken van op een afstand?
    500px

  • #2
    Re: welke festivallens voor nikon D90

    Sigma 50-150? Tokina 50-135?
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: welke festivallens voor nikon D90

      een sigma 70-200 f2.8 of nikon 80-200 f2.8 schuifzoom.
      Moet je wel rekenen met een bedrag van rond de 400 euro 2dehands.
      Hier heb je toch een betere lens en deze is ook lichtsterker voor als er wat weinig licht is.

      Als het niet te duur mag zijn kijk ook eens naar een nikon 35-135 f3.5-f4.5
      2dehands te vinden rond de 80 euro.

      Of een nikon 70-300 f4.5-f5.6 VR. Nieuw te vinden rond de 400 euro.
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

      Comment


      • #4
        Re: welke festivallens voor nikon D90

        en deze :

        Nikon AF-S DX 55-200mm F:4.0-5.6 G IF ED 150 euro nieuw
        Nikon AF-S DX VR 55-200mm F:4.0-5.6 G IF ED 200 euro nieuw

        is dat helemaal niks dan? zijn minder lichtsterk maar hebben wel wat meer zoom en zijn niet gek duur ...
        500px

        Comment


        • #5
          Re: welke festivallens voor nikon D90

          Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, maar persoonlijk zou ik liever het dubbele geven voor een betere lens 2dehands dan een goedkope lens.
          Hiermee wil ik niet zeggen dat je met deze lenzen geen mooie foto´s kan maken, maar met 12mpixels zou ik liever een andere lens kiezen.

          minpunten deze lenzen

          - minder lichtsterk (geen probleem overdag bij deze lenzen he, maar als het iets donker wordt)
          - optisch iets minder

          voordeel
          - gewicht


          Als je zou kiezen tussen de 2 neem die met VR.





          Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
          en deze :

          Nikon AF-S DX 55-200mm F:4.0-5.6 G IF ED 150 euro nieuw
          Nikon AF-S DX VR 55-200mm F:4.0-5.6 G IF ED 200 euro nieuw

          is dat helemaal niks dan? zijn minder lichtsterk maar hebben wel wat meer zoom en zijn niet gek duur ...
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

          Comment


          • #6
            Re: welke festivallens voor nikon D90

            btw, vergeet ook geen handleiding "hoe verschalk ik security?" aan te schaffen

            Op werchter ga je zelfs niet met een bescheiden D90 door de grote poort binnenwandelen vrees ik... / tenzij je aan een fotopasje geraakt bent natuurlijk > if not voorzie maar al een lockertje buiten het festivalterrein om je materiaal te gaan stockeren

            Kleinere, locale festivals zijn natuurlijk geen probleem en doorgaans veel aangenamer en leerrijker om te experimenteren...

            succes!
            .: Simplicity is the ultimate sophistication :.

            Comment


            • #7
              Re: welke festivallens voor nikon D90

              vorig jaar lieten ze toch gewoon mensen binnen met een reflex hoor.
              heb het zelf gezien toen ik binnenging dat ze een meisje met een 350d doorlieten dus ...
              500px

              Comment


              • #8
                Re: welke festivallens voor nikon D90

                Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
                Aangezien het voor festival gebruik is loop ik daar liefst niet met een al te dure lens rond...
                Mja, aangezien het voor een festival is is Nikon 70-200 f/2.8 AF-S VR de logische keuze (of het equivalent voor Canon.) Ik zou die in elk geval voor niets willen wisselen. Maar hij is jammergenoeg wel niet goedkoop. Als je een lens koopt enkel voor festivals koop dan die (als je een lens koopt met maar 1 doel dan is het toch dat je je er wil op toeleggen neem ik aan?), als je een lens koopt die je ook op festivals wilt gebruiken overweeg dan de alternatieven.

                Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
                wat zijn volgens jullie lenzen die dus niet al te gek duur zijn en toch goeg genoeg zijn om degelijke plaatjes te maken van op een afstand?
                Sigma 70-200 f/2.8 tweedehands, Tokina 70-200 f/2.8 (die heeft wel lelijke bokeh vind ik), de Nikon 80-200 f/2.8 lenzen zijn ook allemaal heel goed, de schuifzooms kun je soms heel goedkoop krijgen, maar die hebben wel nogal trage AF. Ik zou zeker niet gaan voor een 50-150, volgens mij toch nogal aan de korte kant en waarom zou je dat compromis maken als er zoveel goeie lenzen tot 200mm gaan. Het verschil tussen 50 en 70mm zul je echt niet missen.

                Of even heel gek: Nikon 70-300 f/4-5.6G, die kost je maar 100 euro tweedehands en niet veel meer nieuw als je hem nog kunt vinden. Het voordeel is dat je niet zoveel geld kwijt bent aan een compromis lens en toch nog redelijke optische kwaliteit krijgt (echt waar), als je dan ooit zou beslissen dat je toch echt die 70-200 wil ben je minder kwijt.

                Comment


                • #9
                  Re: welke festivallens voor nikon D90

                  Heeft Nikon niet een 70-210 F4 gehad? Dan zou ik zoiets aanraden. Over heel het bereik F4. En niet duur. De Canon versie was dacht ik al voor nog geen 200 euro tweede hands te krijgen.
                  Bedoel dus zo'n lens. http://www.kenrockwell.com/nikon/70210f4.htm
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke festivallens voor nikon D90

                    Ik heb al een nikon 70-210 f4, een nikon 80-200 f2.8 (schuifzoom) , nikon 80-200 f2.8 (draaizoom) en een sigma 70-200 f2.8

                    Ik ben voor de sigma gegaan. Omdat deze toch stuk beter was dan de 70-210 f4 en nauw aanleunde aan de kwaliteit van de nikon 80-200 maar wel wat sneller.

                    Moest ik een nikon nemen is het de 70-200 VR maar anders blijf ik gerust met mijn sigma verder. Ook schijnt de nikon 80-200 f2.8 af-s even scherp (sommige zeggen scherper) te zijn als de 70-200 f2.8 vr maar deze kosten toch al een pak geld.
                    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke festivallens voor nikon D90

                      ik ben zeer tevreden over de sigma 70-200:
                      - relatief goedkoop (ong 450 € tov 1200 voor de nikon VR),
                      -bijzonder snel (aanzienlijk sneller op D300 dan D80),
                      - toch vrij scherp op f 2.8 (zie hier )
                      -en draaizoom (schuifzoom lijkt me zo anders werken )
                      - zwaar gewicht beschouw ik ook als meerwaarde om stabieler te schieten al voel ik het toch wel aan mijn pols daags na een daagje festivalfotografie om met een D300+grip+70-200 te werken. No pain no game

                      50-200 (vr of niet) zo ik nooit kopen voor concertfotografie f5.6 is niet tevergelijken met f 2.8
                      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                      IMac/IPad/Mac Air 
                      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke festivallens voor nikon D90

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
                        vorig jaar lieten ze toch gewoon mensen binnen met een reflex hoor.
                        heb het zelf gezien toen ik binnenging dat ze een meisje met een 350d doorlieten dus ...
                        dan was die persoon van security niet goed bezig
                        die mogen niemand doorlaten met een fototoestel
                        ik heb jaren security gedaan op optredens en festivals en een fototoestel mocht nooit binnen zonder geldige perspas

                        Comment

                        Working...
                        X