Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 70-200mm f4 L USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 70-200mm f4 L USM

    Hoi,
    Ik denk erover om deze lens te kopen icm de canon 50d. Nu is mijn doel om er met name paarden mee te gaan portretteren. Maar krijg ik met deze lens dan wel een vage achtergrond. Ik fotografeer op een meter of 3 afstand tot het paard. Deze lens is qua gewicht voor mij aantrekkelijker dan de 2.8 versie.
    Wat zijn jullie ervaringen met deze lens bij het maken van portretten.

    BVD voor jullie reactie.
    Ingrid

  • #2
    Re: canon 70-200mm f4 L USM

    f/4 volstaat redelijk voor vage achtergrond, maar het hangt ook van de achtergrond af natuurlijk. Best eens wat voorbeelden bekijken.
    Probleem met deze lens voor jou is misschien wel het volgende: het zou wel eens kunnen dat het paard niet helemaal op de foto past, als je er op 3 meter vanaf staat en een 70mm lens gebruikt.

    Comment


    • #3
      Re: canon 70-200mm f4 L USM

      Oorspronkelijk geplaatst door terrestrial Bekijk bericht
      f/4 volstaat redelijk voor vage achtergrond, maar het hangt ook van de achtergrond af natuurlijk. Best eens wat voorbeelden bekijken.
      Probleem met deze lens voor jou is misschien wel het volgende: het zou wel eens kunnen dat het paard niet helemaal op de foto past, als je er op 3 meter vanaf staat en een 70mm lens gebruikt.
      Ik vraag me dit ook af.
      De 70-200 reageert met deze camera als een 112-280 lens.
      En op full frame maak je gebruik van een 85mm en 135mm om portretten te maken.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: canon 70-200mm f4 L USM

        Hallo,

        Ja daar hebben jullie gelijk in. Voor portretten , dus hoofd en een deel hals van het paard kan het wel maar als ik het gehele paard erop wil zetten dan moet ik 6 meter ver staan.

        Tja moet ik wat anders verzinnen .

        Comment


        • #5
          Re: canon 70-200mm f4 L USM

          24-105 of 24-70 2.8 misschien?

          Comment


          • #6
            Re: canon 70-200mm f4 L USM

            Ik zat ook te denken aan een 24-105.
            Wat je niet op de foto kan nemen ivm te veel zoom kan je er niet bij shoppen, anders om wel croppen.

            De 70-200 4L is wel net als de 24-105 een zeer goede en haarscherpe lens (ook volopen).
            Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: canon 70-200mm f4 L USM

              Bedankt voor het advies, ik zal er eens meer info over gaan zoeken.





              Deze vond ik ook nog te koop voor 220 euro.

              Minolta BEERCAN AF 70-210mm 1:4 voor Sony Alpha digitaal
              in nieuwe staat

              Comment


              • #8
                Re: canon 70-200mm f4 L USM

                ik zag dat de canon 24-70 2.8 1099 eurootjes kost, best veel

                en de canon 24-105 2.8 heb ik niet kunnen vinden , alleen in f4

                Comment


                • #9
                  Re: canon 70-200mm f4 L USM

                  Oorspronkelijk geplaatst door digitalklik Bekijk bericht
                  en de canon 24-105 2.8 heb ik niet kunnen vinden , alleen in f4
                  Omdat die simpelweg niet bestaat.
                  Canonian

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 70-200mm f4 L USM

                    Sigma 50-150/2.8

                    mogelijk dat dit wat is voor mijn portretten?

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 70-200mm f4 L USM

                      Voor portretten zou ik je eerder een prime (een EF 50mm f/1.8 of 1.4, of een EF 85mm f/1.8) aanraden. Niet alleen zijn primes beter geschikt voor portretten wegen minder vervorming, zij zijn nog lichtsterker dan die Sigma, en je hoeft ze niet (altijd) volopen te gebruiken. Nu, eer je echt kwaliteit uit een prime haalt, vraag ook wat oefening, maar je leert tenminste fotograferen.
                      Wellicht zijn er geschikte "third-party" objectieven (dus van een ander merk dan Canon), maar ik zweer bij merkeigen objectieven. Ieder zijn keuze.

                      Maar de lens die eigenlijk niet meer van mijn 50D komt is de EF-S 17-55mm f/2.8, duur en zwaar, maar wat een lens. Reeds goed op mijn oude 350D, maar schijnbaar nog beter op mijn 50D!
                      Last edited by LesC; 5 mei 2009, 08:55.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 70-200mm f4 L USM

                        om eff terug te komen op die 70-200 f4.0.... en jouw werkafstand van 3 meter.
                        DOF is op 70 mm bij f4.0 van 2m97 tot 3m14. Als dat paard niet pal voor een schutting staat, zal dat wel goed komen zeker? Op 200 mm heb je nog DOF van 2m98 tot 3m02, net genoeg om zijn oog scherp te hebben... en met 200 mm op een crop vanaf 3 meter heb je bij wijze van spreken niet veel meer dan dat oog met wat paardeharen errond...
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon 70-200mm f4 L USM

                          Yourt wat bedoel je met DOF

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon 70-200mm f4 L USM

                            Oorspronkelijk geplaatst door digitalklik Bekijk bericht
                            Yourt wat bedoel je met DOF
                            depth of field

                            Klik voor de nederlandse uitleg.
                            CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon 70-200mm f4 L USM

                              Op deze site kun je zelf kijken wat mm en afstand voor uitwerking hebben op je scherptediepte.

                              http://www.dofmaster.com/dofjs.html

                              Scherptediepte is het gedeelte dat scherp is in je foto. Dit kun je beïnvloeden door je diafragma, mm van de lens en afstand ten opzichte van het onderwerp.
                              Hoop je een beetje van dienst te zijn geweest.

                              greezz Wim
                              "The important thing is not the camera but the eye..............

                              but the camera helps "

                              Comment

                              Working...
                              X