Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens 18-200mm koop ik bij mijn Nikon D60 Sigma of Nikorr

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens 18-200mm koop ik bij mijn Nikon D60 Sigma of Nikorr

    Hallo iedereen,

    Ik heb een Nikon D60 nu met een kit lens 18-55 mm VR. Heel tevreden over maar wil een stap verder gaan. Ik wil een 18-200 mm lens kopen.
    nu heb je twee prijs klasses:

    De Nikkor 18-200 mm VR (volgens reviews één van de beste lenzen) kost weel vrij hoog 550 euro.... waarvan je 45 euro terug krijgt van Nikon voor de 90 dagen lente actie.
    Dan heb je ook nog de Sigma 18-200 mm OS versie die al een stuk goedkoper is, ik dacht een 344 euro.

    welke zouden jullie voorstellen? ik wil deze gebruiken als all round lens, dus dat ik deze nooit moet afkoppelen van mijn D60.
    Ik ben een beginner in heel het reflex gedoe en wil binnen kort ook een cursus volgen voor er wat beter in te worden.
    beschouw het als een hobby...
    wil foto's maken van dieren en insecten.... (macro dus) weet niet of deze lenzen daar goed voor zijn???
    en natuurlijk kinderfoto's en portretten en landschappen, all round dus.

    hopend dat iemand mij wat tips kan geven.

    alvast bedankt
    -------------------------------------------
    Nikon D60 - 18-200mm VR

  • #2
    Re: Welke lens 18-200mm koop ik bij mijn Nikon D60 Sigma of Nikorr

    De Sigma is volgens een test in What Digital Camera optisch beter als de Nikkor.

    Een macro zal met deze lens niet lukken, daar heb je een macrolens voor nodig.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens 18-200mm koop ik bij mijn Nikon D60 Sigma of Nikorr

      Dit is een test van de Sigma, wel op een Canon. Op de Nikon was er niet.

      En de Nikon versie, uiteraard op Nikon:
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens 18-200mm koop ik bij mijn Nikon D60 Sigma of Nikorr

        De nikon is zijn meerprijs meer dan waard.
        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens 18-200mm koop ik bij mijn Nikon D60 Sigma of Nikorr

          Ik heb zowel de Nikkor 18-200 gehad als de Sigma 18-200 OS, qua beeldkwaliteit ontlopen beide lenzen elkaar niet, aan mekaar gewaagd dus, De Sigma is wel robuuster en voelt degelijker aan, deze vertoont ook geen lenscreep.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens 18-200mm koop ik bij mijn Nikon D60 Sigma of Nikorr

            AL bedankt voor alle info.... ga zodadelijk eens kijken naar de reviews die jullie gepost hebben, uiteraard heb ik er al heel wat gelezen.... maar een gebruiker van de lenzen zelf zal het wel best weten zekers, daarom ben ik ook hier terecht gekomen.

            ja die lenscreep is wel iets lastig denk ik.... daarom ben ik opzoek gegaan naar een optie en dat is de Sigma geworden.

            er zijn nog tips welkom ....

            alvast bedankt,
            -------------------------------------------
            Nikon D60 - 18-200mm VR

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens 18-200mm koop ik bij mijn Nikon D60 Sigma of Nikorr

              Kijk ook eens naar de (vorige maand) gelanceerde Sigma 18-250 OS HSM...er bestaan (amper) reviews van, maar de lens lijkt mij nog relatief veelbelovend...

              Heb hem al te koop gezien voor canon, dus nikon zal niet ver achterblijven! Iets rond de 550 euro geloof ik...

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens 18-200mm koop ik bij mijn Nikon D60 Sigma of Nikorr

                Hey Portmixus,

                Bedankt voor de tip maar 200 mm is toch voldoende voor mij....
                en eigenlijk kan ik niet meer wachten tot de Nikon versie er is..... want ben mijn kit lens kwijt aan mijn broer..... die ook net een D60 heeft gekocht en mijn kit lens 18-55 mm heeft overgenomen.... om te starten zoals ik gedaan heb....

                ik heb wel al wat gelezen en op You tube gezien over problemen met de Sigma 18-200 mm dat de OS zou bibberen als je die opzet op de lens.... dat die soms niet bruikbaar is. iemand al problemen gekend?

                Problemen over de Nikkor nog niets van gevonden. maar als je daarop moet verder gaan.... dan kan je akkefietjes blijven zoeken natuurlijk.

                Alvast bedankt
                -------------------------------------------
                Nikon D60 - 18-200mm VR

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens 18-200mm koop ik bij mijn Nikon D60 Sigma of Nikorr

                  Ik zou zeggen een goeie 70-200 of 70-300
                  Dit in combinatie met je kitlens.

                  Bijna altijd beter dan een superzoom.

                  Greetz rich
                  D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens 18-200mm koop ik bij mijn Nikon D60 Sigma of Nikorr

                    Ik zou toch de Nikkor kopen,ik heb deze ook en ze is nog steeds één van de beste in zijn klasse geloof me....

                    groeten Dirk
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                    Comment

                    Working...
                    X