Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens 18-200mm koop ik bij mijn Nikon D60 Sigma of Nikorr

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens 18-200mm koop ik bij mijn Nikon D60 Sigma of Nikorr

    Hallo iedereen,

    Ik heb een Nikon D60 nu met een kit lens 18-55 mm VR. Heel tevreden over maar wil een stap verder gaan. Ik wil een 18-200 mm lens kopen.
    nu heb je twee prijs klasses:

    De Nikkor 18-200 mm VR (volgens reviews één van de beste lenzen) kost weel vrij hoog 550 euro.... waarvan je 45 euro terug krijgt van Nikon voor de 90 dagen lente actie.
    Dan heb je ook nog de Sigma 18-200 mm OS versie die al een stuk goedkoper is, ik dacht een 344 euro.

    welke zouden jullie voorstellen? ik wil deze gebruiken als all round lens, dus dat ik deze nooit moet afkoppelen van mijn D60.
    Ik ben een beginner in heel het reflex gedoe en wil binnen kort ook een cursus volgen voor er wat beter in te worden.
    beschouw het als een hobby...
    wil foto's maken van dieren en insecten.... (macro dus) weet niet of deze lenzen daar goed voor zijn???
    en natuurlijk kinderfoto's en portretten en landschappen, all round dus.

    hopend dat iemand mij wat tips kan geven.

    alvast bedankt
    -------------------------------------------
    Nikon D60 - 18-200mm VR

  • #2
    Re: Welke lens 18-200mm koop ik bij mijn Nikon D60 Sigma of Nikorr

    De Sigma is volgens een test in What Digital Camera optisch beter als de Nikkor.

    Een macro zal met deze lens niet lukken, daar heb je een macrolens voor nodig.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens 18-200mm koop ik bij mijn Nikon D60 Sigma of Nikorr

      Dit is een test van de Sigma, wel op een Canon. Op de Nikon was er niet.

      En de Nikon versie, uiteraard op Nikon:
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4