Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervolmakingscursus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vervolmakingscursus

    Hallo heb eerste reeks lessen (30) achter de rug over dig. fotografie. Zou graag volgend jaar (schooljaar) nog extra kennis opdoen. Heeft er iemand info over vervolmakingscursussen omgeving sint truiden of leuven ( voor na het werk) of omgeving antwerpen (privé)

  • #2
    Re: vervolmakingscursus

    CVO Leuven heeft vervolmakingscursussen, nogal veel op studio gericht, met prima begeleiding. en hier op't forum al veel goeds over gehoord.

    CVO Hageland, Aarschot heeft een "deel 2" digitale fotografie voor reflex gebruikers die dieper ingaat op de theoretische basis, aandacht heeft voor raw-workflow, inleiding tot kleurbeheer, maar vooral zeer praktijkgericht is.

    beiden zijn avondonderwijs/volwassenenonderwijs

    Comment


    • #3
      Re: vervolmakingscursus

      bedankt probeer eens via CVO leuven. Denk zelf dat ik een van de lessergevers ken. Dhr. Van der Aa.

      Comment


      • #4
        Re: vervolmakingscursus

        Er zijn twee soorten fotografiecursussen: technische en artistieke. Meestal ligt de nadruk op één van de twee, ik ben nog geen cursussen tegengekomen die de twee gelijkwaardig combineren. En misschien kan dat niet of hoeft dat ook niet. Het is logisch om zich eerst wat technische grondbeginselen eigen te maken, als men van nul begint. Later kan men dan de technieken gebruiken en ervan afwijken om artistieke foto's met meer inhoud te produceren. Vele amateurs blijven hangen in de technische fase en komen er niet toe om inhoudelijk sterke foto's te maken. Ik heb beide opleidingen gedaan. Een technische bij een Centrum voor Beroepsopleiding, en een artistieke in een academie.
        Als je vind dat je voldoende technische achtergrond hebt, stap dan zo snel mogelijk over naar een academische cursus. Daar ga je ontzettend veel leren over de esthetiek en de inhoud van foto's. Die cursussen ("fotokunst" heten ze) zijn echte eye-openers.

        Comment

        Working...
        X