Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

17-85

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 17-85

    Hallo,

    past de 17-85 IS objectief op analoge EOS modellen? bv de Eos 5

    Reden dat ik t vraag is omdat ik hoorde dat de 18-55 er ook niet op paste

  • #2
    Re: 17-85

    De 17-85 is ook een EF-S lens, en die is gemaakt voor de 1,6x crop-camera's vanaf dat de EOS 300D uitgekomen is (dat was de eerste met een EF-S vatting).

    Op alle oudere toestellen, de analoge, en ook op de toestellen met een andere cropfactor (full-frame en 1,25x) kan je die niet gebruiken.

    Die 17-85 is op een 1,6x crop camera de tegenhanger van de oudere 28-135 IS op een full-frame, die 28-135 is wel bruikbaar op alle Canon toestellen met een EOS vatting (alle cropfactoren + full-frame en analoog).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: 17-85

      spijtig, ik wou eens een lens uitproberen met groothoek op mn full frame analoog

      Comment


      • #4
        Re: 17-85

        Oorspronkelijk geplaatst door maxrogge Bekijk bericht
        spijtig, ik wou eens een lens uitproberen met groothoek op mn full frame analoog
        Dan moet je de extra stukje lensvatting eraf halen. Maar weet niet of je dat wel wilt
        heb ooit weleens foto' s gezien van de 1Ds met een 18-55 kitlens. Maar ze waren dacht ik niet geweldig.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: 17-85

          Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
          Dan moet je de extra stukje lensvatting eraf halen. Maar weet niet of je dat wel wilt
          heb ooit weleens foto' s gezien van de 1Ds met een 18-55 kitlens. Maar ze waren dacht ik niet geweldig.
          ja, en dan foto nemen op 17mm en, by by spiegel
          5DmkIII en wat glas

          Comment

          Working...
          X