Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tele(zoom)lens voor Sony Alpha 300 !?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tele(zoom)lens voor Sony Alpha 300 !?

    Gisteren 'eindelijk' de kogel door de kerk en 'n Sony Alpha 300'Kit' met (standaard) Sony 18-70 lens en HAMA HTMC PL circular wide M55 (IV) gekocht.

    Nu wil ik 'ook' vliegtuigen fotograferen en ben mij hiervoor aan het oriënteren.

    Sony SAL75300 75-300mm (35mm equivalent 112.5-450mm) F4.5-5.6 ?

    Alle tips en adviezen zijn welkom

  • #2
    Re: Tele(zoom)lens voor Sony Alpha 300 !?

    Alles is natuurlijk budget afhankelijk, de voornaamste mogelijkheden zijn:

    -Tamron 70-300 (140euro) of liever nog de sigma 70-300 APO DG (APO is belangrijk; 220 euro)

    -Dan heb je interessante lenzen zoals de Sigma 120-400 HSM of Sigma 150-500 HSM of Tamron 200-500 (let wel: tamron heeft geen HSM achtig iets, dus klassieke scherpstelling) (700-900 euro)

    -Pure kwaliteit heb je de G lenzen van Sony: 70-300 SSM (dikke 800 euro) en als je nog een serieuze stap verder wil gaan is er nog de 70-400 SSM (1400 euro)

    Alles is een kwestie van budget, de sony 75-300 is in mijn ogen zijn geld niet waard, die lens heeft zijn beste tijd wel gehad, de sigma en tamron alternatieven hierboven zijn beduidend interessanter! Je vindt er mer info over op hun website's!

    De site voor minolta-Sony gebruikers is www.dyxum.com! Je vindt daar onder andere alle beschikbare lenzen voor je camera met gebruikersreviews!

    Comment


    • #3
      Re: Tele(zoom)lens voor Sony Alpha 300 !?

      Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
      -Dan heb je interessante lenzen zoals de Sigma 120-400 HSM of Sigma 150-500 HSM
      Ik wil niet tegen de scheenbeen trappen van mensen met deze lenzen. Het zijn lenzen met een mooi bereik. Maar reviews die ik heb gelezen laten weten dat op uiterste bereik minder scherp zijn. Denk dat je daarom beter kunt gaan voor een 70-300.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Tele(zoom)lens voor Sony Alpha 300 !?

        Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
        Ik wil niet tegen de scheenbeen trappen van mensen met deze lenzen. Het zijn lenzen met een mooi bereik. Maar reviews die ik heb gelezen laten weten dat op uiterste bereik minder scherp zijn. Denk dat je daarom beter kunt gaan voor een 70-300.
        De 70 (75) - 300 versies die hier zijn aangeraden van Tamron en Sigma leiden aan hetzelfde euvel: wat soft op het uiterste telebereik.
        Maar de lenzen die daarna genoemd zijn hebben daar welsiwaar ook wat last van, mar wat minder. Bovendien heb je door het grotere bereik toch meer mogelijkheden om dichterbij te halen. Wel spreek je over een heel andere prijsklasse.
        Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

        Comment


        • #5
          Re: Tele(zoom)lens voor Sony Alpha 300 !?

          Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
          De 70 (75) - 300 versies die hier zijn aangeraden van Tamron en Sigma leiden aan hetzelfde euvel: wat soft op het uiterste telebereik.
          Maar de lenzen die daarna genoemd zijn hebben daar welsiwaar ook wat last van, mar wat minder. Bovendien heb je door het grotere bereik toch meer mogelijkheden om dichterbij te halen. Wel spreek je over een heel andere prijsklasse.
          Het kan zijn dat ik van uit ga dat de 70-300 van Canon bijvoorbeeld net wat beter is dan de Sigma/Tamron variant en dan wel met stabilisatie. Maar eerlijke gezegd heb ik niet zoveel ervaring met tele lenzen.
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Re: Tele(zoom)lens voor Sony Alpha 300 !?

            Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
            Het kan zijn dat ik van uit ga dat de 70-300 van Canon bijvoorbeeld net wat beter is dan de Sigma/Tamron variant en dan wel met stabilisatie. Maar eerlijke gezegd heb ik niet zoveel ervaring met tele lenzen.
            en meer dan 2 keren zo duur

            Comment


            • #7
              Re: Tele(zoom)lens voor Sony Alpha 300 !?

              Misschien kan er nog een betaalbare optie aan het mooie lijstje van Portmixus toegevoegd worden :
              KM 100-300 D Apo tweedehands...
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Tele(zoom)lens voor Sony Alpha 300 !?

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Misschien kan er nog een betaalbare optie aan het mooie lijstje van Portmixus toegevoegd worden :
                KM 100-300 D Apo tweedehands...
                Die was ik vergeten Bedankt voor de aanvulling!
                Deze (relatief zeldzame) lens is nu trouwens te koop op www.fotocentrum.be in de jezusstraat in Antwerpen! (200 euro)
                Last edited by Portmixus; 3 mei 2009, 22:23.

                Comment


                • #9
                  Re: Tele(zoom)lens voor Sony Alpha 300 !?

                  Bedankt voor alle info

                  Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                  Die was ik vergeten Bedankt voor de aanvulling!
                  Deze (relatief zeldzame) lens is nu trouwens te koop op www.fotocentrum.be in de jezusstraat in Antwerpen! (200 euro)
                  idd een mooie lens, voor een betaalbare prijs.

                  Vraagje.

                  Hoe zit het met automatisch scherpstellen (auto mode) of heeft dit niets met de lens te maken, maar regelt de Alpha 300 body dit?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tele(zoom)lens voor Sony Alpha 300 !?

                    AF is geen probleem: werkt voor alle lenzen (- dus alle sinds begin jaren '80 geproduceerde Minolta's -) met om het even welke Sony-body.
                    Trouwens een betrouwbare winkel, daar in de Jezusstraat, en de prijs is ook heel redelijk. Normaal krijg je er ook nog 6 maand garantie bij dacht ik.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tele(zoom)lens voor Sony Alpha 300 !?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                      Die was ik vergeten Bedankt voor de aanvulling!
                      Deze (relatief zeldzame) lens is nu trouwens te koop op www.fotocentrum.be in de jezusstraat in Antwerpen! (200 euro)
                      Ik heb de Minolta 100-300 APO D incl. 12 maanden garantie vanmorgen gekocht

                      Bedankt voor de tip.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tele(zoom)lens voor Sony Alpha 300 !?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Drieberg Bekijk bericht
                        Ik heb de Minolta 100-300 APO D incl. 12 maanden garantie vanmorgen gekocht

                        Bedankt voor de tip.
                        You're welcome

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tele(zoom)lens voor Sony Alpha 300 !?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Drieberg Bekijk bericht
                          Ik heb de Minolta 100-300 APO D incl. 12 maanden garantie vanmorgen gekocht

                          Bedankt voor de tip.
                          Goeie keuze. Gefeliceerd, en geniet ervan !
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment

                          Working...
                          X