Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lenzen meenemen naar Australië?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lenzen meenemen naar Australië?

    Ik vertrek morgen naar Australië, maar ik kan maar niet beslissen welke lenzen mee te nemen

    Ik heb een Canon 30D met volgende opties:
    - battery grip
    - 50mm 1.8
    - 17-85 IS
    - 70-300 IS

    Vorige keer toen ik naar Australië ging deed ik bijna een rugaandoening op van het gewicht.

    Nu dacht ik dus enkel de 50mm en de 70-300mm mee te nemen, maar dan kan ik geen wijde shots nemen... (de bedoeling is wel hoofdzakelijk om wilde dieren te spotten en te fotograferen)

    Wat denken jullie?
    Canon 30D + Canon EF 50 f1.8 + Canon EF-S 17-85mm IS f4-5.6 + Canon EF 70-300mm IS f4-5.6 + Canon EF-S 60mm f2.8

  • #2
    Re: Welke lenzen meenemen naar Australië?

    Ik zou toch zeker de 17-85 + 70-300 IS meenemen, maar dan maakt het toch niet veel meer uit dat je het 50mm-lensje ook nog meeneemt...


    Het is nu wel te laat (je vertrekt morgen al), maar als je echt een lichtgewicht-reissetje wil, dan is de EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS een heel goede keuze op een 30D (die 30D kan je eventueel nog vervangen door een 400D/450D/500D of zelfs een 1000D).

    Ik heb voor de 40D onlangs ook nog een tweedehands kitlens (EF-S 18-55 IS) aangeschaft, en die presteert zeker niet slecht. Die hoort bij mijn "lichtgewicht wandelsetje", dat is de 40D + EF-S 18-55 IS + Tamron 28-300 VC (de laatste heb ik gekozen omdat die ook bruikbaar is op de 1D MKIII).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Welke lenzen meenemen naar Australië?

      Ik heb wel nog een kleine Canon 720 IS mee waarmee ik wijdere shots kan nemen als ik wil.
      Canon 30D + Canon EF 50 f1.8 + Canon EF-S 17-85mm IS f4-5.6 + Canon EF 70-300mm IS f4-5.6 + Canon EF-S 60mm f2.8

      Comment


      • #4
        Re: Welke lenzen meenemen naar Australië?

        Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Bekijk bericht
        Ik vertrek morgen naar Australië, maar ik kan maar niet beslissen welke lenzen mee te nemen

        Ik heb een Canon 30D met volgende opties:
        - battery grip
        - 50mm 1.8
        - 17-85 IS
        - 70-300 IS

        Vorige keer toen ik naar Australië ging deed ik bijna een rugaandoening op van het gewicht.

        Nu dacht ik dus enkel de 50mm en de 70-300mm mee te nemen, maar dan kan ik geen wijde shots nemen... (de bedoeling is wel hoofdzakelijk om wilde dieren te spotten en te fotograferen)

        Wat denken jullie?
        Ik zou ze gewoon allemaal meenemen, je moet zeker weidse landschappen kunnen trekken, en tja, de wilde dieren spotten, dus je zegt het eigenlijk zelf.

        Naar waar trek je juist?

        Comment


        • #5
          Re: Welke lenzen meenemen naar Australië?

          We komen aan in Darwin, daar blijven we een paar dagen (jetlag).
          Vanaf 9/05 hebben we een 4WD Bushcamper en trekken we rond (Litchfield NP, Katherine, Gregory NP, Kununurra, Gibb river Rd, Broome, Perth, etc.), zowat de Westkust volgend.



          Oorspronkelijk geplaatst door cuddles Bekijk bericht
          Ik zou ze gewoon allemaal meenemen, je moet zeker weidse landschappen kunnen trekken, en tja, de wilde dieren spotten, dus je zegt het eigenlijk zelf.

          Naar waar trek je juist?
          Canon 30D + Canon EF 50 f1.8 + Canon EF-S 17-85mm IS f4-5.6 + Canon EF 70-300mm IS f4-5.6 + Canon EF-S 60mm f2.8

          Comment


          • #6
            Re: Welke lenzen meenemen naar Australië?

            Fantastisch, ik dacht wel dat je naar het noorden zou trekken met het droge seizoen ginds. Ik zit hier in Melbourne en het is wel prachtig herfstweer, maar de laatste dagen toch wel koud, brrr. De noord- en westkust hebben we nog niet bezocht, maar je hoort van iedereen hoe prachtig het er is. Nog leuker dat je zelf rondrijdt.

            Katherine Gorge en Litchfield NP zijn naar het schijnt echte toppers, ik ben jaloers! En Lichfield is naar het schijnt 10x beter dan Kakadu, en ongerepter.

            Mijn ouders zijn in januari naar Perth getrokken voor een week toen ze drie maanden hier waren. Een mooie, kleine stad met prachtige natuur rondom, Pinnacles, enz. enz. Je gaat wss ook stoppen in Monkey Mia om naar de dolfijnen te kijken?

            Ik wens je een heel goede vlucht en een prachtig verblijf!

            groeten
            Els

            Comment


            • #7
              Re: Welke lenzen meenemen naar Australië?

              In 2006 was ik in Darwin, Kakadu, Alice springs, Uluru en Cairns.
              Toen was al vlug duidelijk dat een eigen wagen idealer was (toen hadden we greyhound bus passen).

              Het is onze bedoeling van rust en kalmte op te zoeken (en een beetje avontuur), vandaar dat we de zuid / zuidwest kant van australië proberen te mijden

              Mvg.
              Canon 30D + Canon EF 50 f1.8 + Canon EF-S 17-85mm IS f4-5.6 + Canon EF 70-300mm IS f4-5.6 + Canon EF-S 60mm f2.8

              Comment


              • #8
                Re: Welke lenzen meenemen naar Australië?

                Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Bekijk bericht
                In 2006 was ik in Darwin, Kakadu, Alice springs, Uluru en Cairns.
                Toen was al vlug duidelijk dat een eigen wagen idealer was (toen hadden we greyhound bus passen).

                Het is onze bedoeling van rust en kalmte op te zoeken (en een beetje avontuur), vandaar dat we de zuid / zuidwest kant van australië proberen te mijden

                Mvg.
                Prima beslissing In augustus 2006 liep ik ook rond in Darwin. Veel plezier met je reis!!

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lenzen meenemen naar Australië?

                  Het lijkt me op zich een vrij licht setje, misschien de grip eraf laten?
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lenzen meenemen naar Australië?

                    Jullie doen me nadenken

                    In feite heb ik daar toch een wagen, dus kan ik simpelweg ter plekke besluiten wat ik wens mee te sleuten.

                    Blijkbaar weer het duidelijke over het hoofd gezien
                    Canon 30D + Canon EF 50 f1.8 + Canon EF-S 17-85mm IS f4-5.6 + Canon EF 70-300mm IS f4-5.6 + Canon EF-S 60mm f2.8

                    Comment

                    Working...
                    X