Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke tussenring voor Sigma 105 macro?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke tussenring voor Sigma 105 macro?

    Ik heb een prachtige Sigma 105 2.8 DG macro lens gekocht. Nu is mijn volgende vraag of ik daar misschien goed aan doe om een convertor van 1.4 aan te schaffen.
    Zoja.Welke en wat zijn de grote verschillen met elkaar?
    Als er iemand dan eentje in aanbiedeing heeft ..Graag.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Welke tussenring voor Sigma 105 macro?

    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
    Ik heb een prachtige Sigma 105 2.8 DG macro lens gekocht. Nu is mijn volgende vraag of ik daar misschien goed aan doe om een convertor van 1.4 aan te schaffen.
    Zoja.Welke en wat zijn de grote verschillen met elkaar?
    Als er iemand dan eentje in aanbiedeing heeft ..Graag.
    Dag Pascal,

    Eerst en vooral proficiat met de lens.

    Mijn persoonlijke ervaring (voor wat die waard is) met de combinatie convertors en macrolenzen is negatief. Idem met het gebruik van UV filters.
    Van zodra ik die dingen op mijn lenzen zet zie ik direct een belangrijke terugval in scherpte. En dit zowel op mijn Tamron 180 als op mijn Nikkor 60.

    Mijn credo bij macrolenzen is: gebruik ze zoals ze gemaakt zijn en je hebt er dubbel plezier van.
    Tussenringen vind ik effectiever (je voegt geen glas toe) maar ze nemen natuurlijk wel licht weg.
    Meer foto's op mijn website

    Comment


    • #3
      Re: Welke tussenring voor Sigma 105 macro?

      Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
      Dag Pascal,

      Eerst en vooral proficiat met de lens.

      Mijn persoonlijke ervaring (voor wat die waard is) met de combinatie convertors en macrolenzen is negatief. Idem met het gebruik van UV filters.
      Van zodra ik die dingen op mijn lenzen zet zie ik direct een belangrijke terugval in scherpte. En dit zowel op mijn Tamron 180 als op mijn Nikkor 60.

      Mijn credo bij macrolenzen is: gebruik ze zoals ze gemaakt zijn en je hebt er dubbel plezier van.
      Tussenringen vind ik effectiever (je voegt geen glas toe) maar ze nemen natuurlijk wel licht weg.
      Ik zou toch eender denken dat een tussenring minder goed is dan zo een 1.4 tussen stuk? Of ben ik daar verkeerd in?
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: Welke tussenring voor Sigma 105 macro?

        ik heb de sigma 1.4 converter en die vind ik fantastisch met de 150 van Sigma. Zalop de 105 ook wel werken lijkt me.
        Mijn Nikkor past niet op mijn Sigma....
        ---------------- Ik doe niet meer mee

        Comment

        Working...
        X