Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon lenzen

    Hierbij zou ik jullie mening eens willen weten over enkelen lensen.
    De twijfel zit eigenlijk in veel geld uitgeven of nog meer geld
    Mijn fotografie gaat vooral uit naar 2 dingen.
    Alledaags (kwaliteit moet niet zo denderend zijn)
    En studio + model buiten fotografie.
    Voor die studio en modelfotografie wou ik eigenlijk een beetje investeren in prime lenzen vermits de kwaliteit hier toch beter is dan de meeste zoom lenzen en ik hier niet echt de snelheid nodig heb.
    Maar met dit alledaagse zit ik meer in twijfel.
    Zou ik het hier gewoon houden op de 18-80 standaard die super goedkoop is of toch investeren in een 16-85. De 18-200 is geen optie omdat ik deze al enkele keren getest heb en echt niet voldoet aan mijn verwachtingen. Zeker niet voorde prijs die hiervoor moet betaald worden.
    Indien de 18-80 hetzelfde presteert dan vind ik deze nog ok omdat dit een verschil is van 300 euro.

    Dus concreet vraag 18-80 of 300 euro meer voor 16-85?
    Gebruik op d200. Bedoeling lens alledaags met voldoende licht en indien slechte lichtomstandigheden gebruik van flits. Vergrotingen hoogstens 20-30

  • #2
    Re: nikon lenzen

    Ik zou de 18-70mm voor willen stellen .
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: nikon lenzen

      Of eventueel de 17-50mm f2.8 of 28-75mm f2.8 van Tamron.

      Greetz rich
      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

      Comment


      • #4
        Re: nikon lenzen

        De 18-70 is een prima lens zeer scherp en degelijk van bouw .
        Ik betwijfel of ze veel moet onderdoen voor de 16-85.
        Gezien het grote prijsverschil zou ik zeker gaan voor de 18-70.


        mvg Yves.
        What you see is what you get

        Comment


        • #5
          Re: nikon lenzen

          Als de 18-200 niet goed genoeg is, dan moet je heel veel geld uitgeven.
          Ik heb ze en ze moet nauwelijks onderdoen voor de 17-55 2.8, en dat is de TOP.
          Die 16-85 is amper beter dan de 18-200 en kost evenveel.
          Ik vind de 18-200 een goede lens, en vul die eventueel aan met een paar vaste brandpunten volgens wat je behoefte is.

          Comment


          • #6
            Re: nikon lenzen

            Ok 18-70 wordt het. Ik had ook wel een vermoede dat het deze ging worden. De tamron 28-75 heb ik momenteel op mijn camera staan in bruikleen maar vind deze net iets te traag. Anders zou ik deze ook wel aanraden omdat dit echt wel een goedkoop goed lensje is.
            En de 18-200 vind ik echt het geld niet waard. Ik spreek wel maar uit ervaring van 1 lens. Mijn broer heeft deze op zijn camera staan en is een van de eerste modellen. Kan dus ook gewoon een slecht exemplaar zijn.

            Verder dacht ik voor de primes aan een nikon 50mm 1.4d (g vind ik nog te duur)
            Tokina 100mm 2.8
            Nikon 35 1.8 g dx
            En waarschijnlijk nog een tokina 12-24
            Iemand nog een ander voorstel waar naar uitgekeken kan worden.

            Comment


            • #7
              Re: nikon lenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
              Als de 18-200 niet goed genoeg is, dan moet je heel veel geld uitgeven.
              Je hebt het hier zeker over de Nikon versie of de Sigma 18-200 OS.
              Maar ik zou is kijken naar een Tamron 17-50 of Sigma 18-50 F2.8 of een 50mm f1.8
              Last edited by Rogier; 5 mei 2009, 10:19.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #8
                Re: nikon lenzen

                De 50 mm 1.8 is inderdaad ook een lens die je moet hebben, de prijs bederft het in elk geval niet. Maar let op: prestatie is niet al te denderend wanneer je fotografeert tegen een witte achtergrond...
                www.135mm.be
                @135mm_leuven
                info@135mm.be

                Comment


                • #9
                  Re: nikon lenzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                  Als de 18-200 niet goed genoeg is, dan moet je heel veel geld uitgeven.
                  Ik heb ze en ze moet nauwelijks onderdoen voor de 17-55 2.8, en dat is de TOP.
                  Die 16-85 is amper beter dan de 18-200 en kost evenveel.
                  Ik vind de 18-200 een goede lens, en vul die eventueel aan met een paar vaste brandpunten volgens wat je behoefte is.
                  Als ik dit lees moet ik wel even slikken, de Nikkor 18-200 die qua kwaliteit in de buurt komt van de Nikkor 17-55 f/2.8 ???? Die 18-200 komt nog niet aan de enkels van de 17-55.
                  Ik heb beide lenzen gehad en ik kan je verzekeren dat, zeker bij mindere licht omstandigheden, de 17-55 stukken beter presteert dan de 18-200
                  De 18-200 is een ideale wandel lens maar daar houdt het ook op
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon lenzen

                    De 18-200 is er eentje als je wilt rondlopen en maar 1 lens wilt meenemen. persoonlijk heb ik ze niet getest, maar naar beeldkwaliteit hoor ik zelden lovende woorden
                    Je moet rekening houden dat deze lens ontworpen is voor een bepaald doeleinde, de 18-200VR is een allrounder. Eens je je verwachting daarop kan afstemmen dan is de 18-200VR een schitterende lens, voor mij de beste in zijn categorie. Staat bij mij meestal op mijn D90 en heel tevreden van. Ik weet echter niet hoe deze lens het doet op een D40. Indien je studioresultaten wil behalen geef ik je gelijk, daar is deze lens ook niet voor ontworpen. Wil je een allround lens, dan is de 18-200VR de beste keuze op dit moment. En wat betreft snelheid mag ik ook niet klagen, ik heb een zoontje van 4 en die zit niet bepaald stil :-D. Qua budget en iets minder zoom is de 18-105VR ook een zeer degelijke lens.
                    Ik wil je gerust eens een paar foto's laten zien die genomen zijn met de 18-200VR (stuur maar een PM dan) of kijk een HIER

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikon lenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Als ik dit lees moet ik wel even slikken, de Nikkor 18-200 die qua kwaliteit in de buurt komt van de Nikkor 17-55 f/2.8 ???? Die 18-200 komt nog niet aan de enkels van de 17-55.
                      Ik heb beide lenzen gehad en ik kan je verzekeren dat, zeker bij mindere licht omstandigheden, de 17-55 stukken beter presteert dan de 18-200
                      De 18-200 is een ideale wandel lens maar daar houdt het ook op





                      Als we spreken over zwakke lichtomstandigheden, dan heb je natuurlijk gelijk, de 18-200 gaat immers niet tot 2.8 maar als je voldoende licht hebt, en kan diafragmeren tot minimun 8 dan is die 18-200 VEEEEEEL beter dan wat hier dikwijls op dit forum wordt beweerd. En de VR-funtie is ook niet te versmaden. Ik heb ook de 18-70 gehad, deze lens is zeker niet beter. Enige zwakke punt aan de 18-200 is de mechanische kwaliteit, de creep.
                      Ik heb die lens maar kan ze spijtig genoeg niet voor 100% meer gebruiken vermits ik overgestapt ben op D700 (FF) en nu werk met de 24-70 van Nikon. Ik mis een lens zoals die 18-200 maar dan in FF als walk-aroundlens. Misschien kan de 28-300 van Tamron (de nieuwe versie met optische stabilisatie) een oplossing bieden maar ik wacht nog wat af.

                      Ik kan aan iemand die nog niet goed weet welke lens van Nikon aan te schaffen allen maar de 18-200 ten volle aanraden als universele starter lens, later kan je nog alle wegen uit met lenzen bij te kopen, en die 18-200 is nooit verloren.

                      Mijn 18-200 gaat niet weg, al gebruik ik ze slechts heel sporadisch nog op mijn oude D100. Mijn 17-55 2.8 is ondertussen wel verkocht.


                      groetjes


                      Luc

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikon lenzen

                        Luc, ik heb de Tamron 28-300 VC aangeschaft omde 18-200 te vervangen op FF, een paar voorbeelden met de Nikon D3 staan in deze post ; http://forum.belgiumdigital.com/2231641-post21.html

                        De Vibration Control functie van deze tamron vind ik de beste die ik ooit heb gehad, beter zelfs dan de VR op mijn Nikkor 70-200 f8-/2.8
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikon lenzen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Luc, ik heb de Tamron 28-300 VC aangeschaft omde 18-200 te vervangen op FF, een paar voorbeelden met de Nikon D3 staan in deze post ; http://forum.belgiumdigital.com/2231641-post21.html

                          De Vibration Control functie van deze tamron vind ik de beste die ik ooit heb gehad, beter zelfs dan de VR op mijn Nikkor 70-200 f8-/2.8


                          ziet er goed uit, misschien op 300 mm wat zachter. Ik denk dat ik me die lens toch maar eens ga aanschaffen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: nikon lenzen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Luc, ik heb de Tamron 28-300 VC aangeschaft omde 18-200 te vervangen op FF, een paar voorbeelden met de Nikon D3 staan in deze post ; http://forum.belgiumdigital.com/2231641-post21.html

                            De Vibration Control functie van deze tamron vind ik de beste die ik ooit heb gehad, beter zelfs dan de VR op mijn Nikkor 70-200 f8-/2.8
                            Die zien er goed uit. Het lijkt erop dat crop camera's de duurste lenzen vragen.
                            Waar een wil is, is een weg
                            ---------------------------------

                            Comment


                            • #15
                              Re: nikon lenzen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk bericht
                              Maar let op: prestatie is niet al te denderend wanneer je fotografeert tegen een witte achtergrond...
                              Ik zou dan wel eens wat voorbeelden willen zien waar die lens de mist ingaat met een witte achtergrond ! (Met wit bedoel ik dan wit hé ... geen 5 stops overbelichte papieren rol met alle overstralingsproblemen vandien)

                              Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                              Als de 18-200 niet goed genoeg is, dan moet je heel veel geld uitgeven.
                              Ik heb ze en ze moet nauwelijks onderdoen voor de 17-55 2.8, en dat is de TOP.
                              De 18-200 komt nog niet tot aan de enkels van de 17-55 ... niet kwa beeldkwaliteit, niet kwa bouw, niet kwa vervorming. Er zijn redenen genoeg om bij overstap op FF de 17-55 weg te doen en de 18-200 te behouden ... maar die hebben niets met de (tegenwoordig sterk) overroepen kwaliteiten van die 18-200 te maken

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              De 18-200 is een ideale wandel lens maar daar houdt het ook op
                              Ook mijn -bescheiden- mening

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                              Die zien er goed uit. Het lijkt erop dat crop camera's de duurste lenzen vragen.
                              Hoe kom je tot deze conclusie ? Alle FF lenzen zijn perfect bruikbaar op DX ! (omgekeerd ook zelfs ... al verlies je dan een pak pixels)

                              Greetz,
                              TravelToy
                              www.christian-bailleul.be | Blog

                              Comment

                              Working...
                              X