Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikkor 50mm 1,8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikkor 50mm 1,8

    aangezien ik van plan ben binnenkort een nieuwe lens te kopen voor mijn fototoestel, wou ik graag weten wat jullie ervaringen zijn rond deze lens? en of er mssch betere zijn voor het budget en met dezelfde mogelijkheden? ik heb een d40 en heb gehoord dat deze wel zou passen. ik heb momenteel een sigma 30mm en een nikon 18-55mm. ik doe vooral aan portretfotografie en ben wel tevreden met wat ik heb, maar zou graag een prima standaard lens hebben om veilig te staan wanneer het nodig is. zou deze dan geschikt zijn of beter een 18-200 dan maar? bedankt op voorhand!

  • #2
    Re: nikkor 50mm 1,8

    Deze lens heeft geen af op je camera.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: nikkor 50mm 1,8

      De 50mm F1.8d heeft geen focus motor ingebouwd dus kun je deze lens alleen manueel scherpstellen op je D40. Indien je een 50mm prime lens wenst met autofocus op je D40 kun je natuurlijk wel kijken naar een 50mm F1.4 AFS maar deze zal je ongveer 3 maal meer kosten dan de 1.8.

      Comment


      • #4
        Re: nikkor 50mm 1,8

        ik zal er meteen de 35mm f1.8 zeggen, maar gezien de sigma lijkt mij dat een beetje stom.
        50mm f1.8 zou ik met een D40 niet kopen aangezien je dan zelf met het ringetje mag draaien om die scherp te krijgen Dat is natuurlijk soms wel eens handig, maar in de meerderheid van de situaties ben ik blij (en met mij vele andere (hobby)fotografen) van AF is uitgevonden

        binnen hetzelfde budget zie ik echter niet meteen iets anders dat dezelfde kwaliteit en lichtsterkte haalt. De 18-200 is er eentje als je wilt rondlopen en maar 1 lens wilt meenemen. persoonlijk heb ik ze niet getest, maar naar beeldkwaliteit hoor ik zelden lovende woorden
        van de 50mm is dat iets anders.
        Ik zou op zoek gaan naar een 2de hands 85mm of 105 mm (geen idee of er zijn met motor).
        Als je nikon neemt: AF-S moet in de volledige naam voorkomen om interne scherpstelling mogelijk te maken, bij sigma is dat HSM als ik goed zit.
        Of anders een iets 'betere' (duurdere) camera kopen die wel een interne motor heeft
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

        **=ol

        Comment


        • #5
          Re: nikkor 50mm 1,8

          De Tamron 60mm F2
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment

          Working...
          X