Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF-s 35mm F1.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon AF-s 35mm F1.8

    Iemand ervaring met deze lens in combinatie met een Nikon D90 ??


    MVG
    Nikon D90 - Nikon 18-105mm VR // Nikon 70-300mm VR

  • #2
    Re: Nikon AF-s 35mm F1.8

    hallo

    Ik wacht nog op mijn D90 (komt hopelijk deze week binnen) maar heb de 35mm 1.8 meteen gekocht toen ze uitkwam en gebruikt op mijn D40. Is een erg goede lens voor haar prijs, alleen moet je weten wanneer ze te gebruiken: het is geen landschapslens, de 35mm biedt gewoonweg een te klein gezichtsveld hiervoor. Maar door de lichtsterkte, relatief mooie bokeh, en lichtgewicht is ze ideaal voor portretten of voor binnenhuisfotografie bij minder licht (feestjes ed). Ik neem voor standaardfotografie meestal mijn 18-200mm mee samen met de 35mm 1.8 voor de momenten dat ik meer licht nodig heb. Is lichter en compacter dan een mijn 35-70/2.8 dus die blijft voor standaard familiedingen meestal thuis. En er is geen reden waarom de lens op de D90 geen goede resultaten zou afleveren. Meer nog: op de D40 had de lens de neiging te overbelichten, dit zal op de D90 een pak beter zijn vermoed ik zo

    Comment


    • #3
      Re: Nikon AF-s 35mm F1.8

      Goede review gevonden:
      http://www.slrgear.com/reviews/showp...ct/1243/cat/12
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon AF-s 35mm F1.8

        Ik heb de 35mm f1.8, de ideale lens voor feestjes en binnenhuis, ook geschikt voor landschap.Scherp met mooie bokeh, voor portret en close up gebruik ik de 50mm F1.8 en de superscherpe 85mm f1.8
        Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
        www.cromagnonman.be

        Comment


        • #5
          Re: Nikon AF-s 35mm F1.8

          I second that... De 35mm 1.8 is een snel, scherp en goedkoop lensje dat heel compact is en niet te veel weegt. Ik gebruik het op m'n D60 vooral in de avond als het licht wat minder is en als ik niet uitsluitend portretten wil maken. Voor dat laatste vijs ik nog wel eens de 55-200mm VR op bij gebrek aan de 85mm prime. Met de 35mm moet ik soms wat te dichtbij komen waardoor mensen de neiging hebben rare gezichten te trekken.

          voor landscape zal je met een brandpunt van 20mm of minder meer succes hebben en voor portret zou ik toch naar 70mm of meer gaan. Al is dat natuurlijk de "standaard theorie" ik heb al geweldige portretten gezien in breedhoek en super landscapes die met een tele zijn getrokken ook...

          Wat je D90 betreft: zal zéker super werken.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon AF-s 35mm F1.8

            Ik heb deze in combo met m'n D90!
            super tevreden ervan!
            Is mooie snapshotlens... ook voor avondfoto's zonder flits goed doenbaar
            of voor iemand die het zoomen beu is op die moment. (ik heb een 200 foto's genomen hiermee op kamp als ik met een gebroken pols rondliep).

            Ik heb deze op reis ook een paar keer gebruikt voor een compact toestel mee te nemen op wandeling.
            Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon AF-s 35mm F1.8

              En wat met de Sigma 30mm f/1.4 ?

              Ik twijfel zelf nog tussen een 35mm f1.8 en een 20mm f2.8.
              Voor kiekjes in de stad, met mensen op, niet noodzakelijk portret, er mag nog wat gebouw bij opstaan ook, daarom dacht ik eerder naar 20mm te gaan...

              Ik heb een 50mm 1.8 voor analoog, en die komt perfect uit. Maar op mijn digitale komt die veel te close.

              Ik had deze 20mm f2.8 foto gezien:
              Stockholm, Sweden Camera: Nikon F3 Lens: Nikkor 20mm f/2.8 Film Ilford XP2 @ ISO 400, lab scanned. f/2.8, 1/60 sec

              Maar die geeft toch niet zoveel dof aan f2.8 heb ik de indruk...
              Ik denk dat de 35mm meer dof geeft aan f2.8 gezien de brandpuntsafstand.

              Comment

              Working...
              X