Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lens voor sony alpha 300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe lens voor sony alpha 300

    Hey iedereen ...

    Ik ben nog steeds in het bezit van de 18-70 mm kitlens ...
    Maar ik voel dat het tijd begint te worden voor iets zwaarder ...

    Ik twijfel tussen de 16-105 mm & de 18-250 mm ...

    Lijken me beiden goede lenzen ... maar is het echt de moeite voor de 18-250 te nemen ?

    Wat kosten deze lenzen ?

    groeten

    Simon

  • #2
    Re: Nieuwe lens voor sony alpha 300

    Als "zwaardere" lens zou ik persoonlijk gaan voor de 18-250 (heeft goede kritieken op Dyxum) vanwege het grotere bereik (ikzelf heb een 18-200 op mijn Sony Alpha 100). De prijs is identiek nl € 579 bij Studio 73.
    KM 5D-7D-Sony a100+a350+ veel glas ( Minolta,Sigma,Tamron en Sony) - Lumix lx100
    Macbook Pro 13 inch

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe lens voor sony alpha 300

      Bij Foto Konijnenberg liggen de prijzen een beetje anders: €533 voor de 18-250 en €482 voor de 16-105. Als ik tussen deze twee lenzen moest kiezen zou ik voor de 18-250 gaan, maar zelf zou ik voor een beetje meer geld de Carl Zeiss 16-80 aanschaffen.
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe lens voor sony alpha 300

        Wat zoek je, wat wil je?
        Meer tele, betere kwaliteit in je huidige bereik? Of het gemak van niet hoeven wisselen?
        Pas als je daar een antwoord op hebt, kun je beoordelen of die superzoom wat voor je is.
        Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe lens voor sony alpha 300

          Vergeet niet dat er tweedehands ook een hele serie schitterende minolta-lenzen te vinden zijn. Ik denk dat je met 500 euro dan toch wel twee deftige lenzen kunt vinden, als het er niet meer zijn (denk ik aan oa de beercan die ik voor 150 euro heb gekocht, en dan nog een standaardzoom, waarvan minolta er toch ook heel wat deftige heeft).
          "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
          website fotoblog

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe lens voor sony alpha 300

            Het licht er aan wat je er vooral mee fotografeerd. De 16-105 zou wel beter van kwaliteit zijn, maar de 18-250 is wel meer bereik en ook erg goed!
            Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
            Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
            Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe lens voor sony alpha 300

              Alvast bedankt voor de reacties ...
              Zelf wil ik beter en scherper resultaat behalen ...
              Ik zou ze dan ook willen behouden als één lens , en daar alles met shooten ...
              Gewoon allround zaken , mensen , sfeer , landschap , reisfotografie ...

              welke raden jullie mij dan aan

              krijg je de dag van vandaag nog wat geld voor je kitlens ?

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe lens voor sony alpha 300

                Oorspronkelijk geplaatst door simonkey Bekijk bericht
                Alvast bedankt voor de reacties ...
                Zelf wil ik beter en scherper resultaat behalen ...
                Ik zou ze dan ook willen behouden als één lens , en daar alles met shooten ...
                Gewoon allround zaken , mensen , sfeer , landschap , reisfotografie ...

                welke raden jullie mij dan aan
                Als je scherper wilt dan nu dan kies je best voor een niet te groot zoom bereik, superzooms zullen meestal een net iets minder resultaat geven. Dus naar scherpte toe eerder kijken naar een 16-105 (of nog beter maar nog duurder een CZ 16-80), naar "gemak" natuurlijk de 18-250 (en het resultaat zal al (iets) beter zijn dan de lens die je nu hebt).
                Oorspronkelijk geplaatst door simonkey Bekijk bericht
                ...krijg je de dag van vandaag nog wat geld voor je kitlens ?
                Waarschijnlijk zeer weinig kost niew € 100,66 bij Konijnenberg (B) en slechts € 59 bij Kamera-Express (NL)

                Comment

                Working...
                X