Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

objectief met VR + tussenringen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • objectief met VR + tussenringen

    Misschien een domme vraag maar ik wil het toch weten. Stel ik wil tussenringen gebruiken op een 70 -300 objectief (of ander zoomobjectief) zodat ik wat dichter bij mijn onderwerp kan komen. Autofocus blijft werken heb ik gelezen bij gebruik van tussenringen maar geldt dat ook voor je VR in combinatie met tussenringen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee die hij/zij wil delen

    Alvast Bedankt

    Kurt
    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
    Groeten
    Kurt

  • #2
    Re: objectief met VR + tussenringen

    IK heb lange tijd mijn canon 70-200 F4 IS gebruikt in combinatie met tussenringen en de IS bleef toch werken. Dus ik vermoed dat dit voor jouw combinatie ook perfect zal werken.

    Comment


    • #3
      Re: objectief met VR + tussenringen

      Ik heb die combinatie even getest.
      De VR blijft werken. Volgens Nikon is het nut van VR bij close ups beperkt, maar ik zie wel een verschil.
      Op de AF stand weigert de camera, met de lens op MF en zelf scherpstellen lukt het redelijk.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: objectief met VR + tussenringen

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        Ik heb die combinatie even getest.
        De VR blijft werken. Volgens Nikon is het nut van VR bij close ups beperkt, maar ik zie wel een verschil.
        Op de AF stand weigert de camera, met de lens op MF en zelf scherpstellen lukt het redelijk.
        Bedankt voor de testing. Spijtig dat AF niet meer werkt. In de omschrijving van macroringen van Kenko bij fotorubens beweert men van wel? ["Deze makroringen zijn een een degelijk goedkoper alternatief voor een macroobjectief. De 3 tussenringen ( 12+20+36mm ) kunnen elk afzonderlijk of samen gebruikt worden. Met een 50mm objectief kan u zonder lichtverlies tot op een afstand van 3,4cm scherpstellen. AF-scherpstelsysteem blijft behouden. Geschikt voor Nikon AF objectieven."]. Tenzij men hier wil zeggen dat autofocus wel blijft werken maar dan alleen met een 50mm objectief?
        Last edited by K.photo; 28 april 2009, 12:02.
        Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
        Groeten
        Kurt

        Comment


        • #5
          Re: objectief met VR + tussenringen

          als je ze bij foto rubens zou gaan halen, en indien ze het item niet speciaal moeten bestellen voor jou, mag je dit normaalgezien wel ter plekke uittesten hoor... hebben ze tegen mji toch al eens zo gezegd.
          groeten
          [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

          Comment


          • #6
            Re: objectief met VR + tussenringen

            Met normale close ups met 1 of 2 ringen werkt het ook nog wel AF, maar op de afstanden waarop je een normale macrolens ook beter met de hand kan scherpstellen niet.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: objectief met VR + tussenringen

              ik gebruik soms mijn 105F2.8VRII micro met een tussenring op mijn F700 als een (zeer dure) loep voor verschrikkelijk kleine tekst (vb het serienummer van mijn Western Digital Worldbook). De AF blijft werken, net zoals de VR.

              PS.: ik vind dat voor makro de AF-C stand behoorlijk handig is om uit de hand te schieten: die korrigeert heel snel mijn handbewegingen, en dat levert gewoonlijk scherpe foto's op.
              erik, Nikon materiaal

              'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

              Comment


              • #8
                Re: objectief met VR + tussenringen

                Bedankt voor al jullie reacties en bevindingen. Ik zal maar eens naar de winkel om te vragen of 'k ze zelf eens mag testen.

                Zonnige groeten

                Kurt
                Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                Groeten
                Kurt

                Comment

                Working...
                X