Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon lenzen

    Op sommige Canon lenzen is rondom een rood streepje (band) aangebracht. Zijn dit speciale lenzen of van een betere kwaliteit?

  • #2
    Re: Canon lenzen

    Je zou het door dat streepje haast gaan denken......

    Comment


    • #3
      Re: Canon lenzen

      Alle Canon L lenzen hebben zo'n rood randje. L staat voor Luxury (dit heb ik althans vaker gelezen). De L lenzen van Canon zijn de meer professionele lenzen. Ze hebben een betere bouw, vaak betere een auto focus, vaak weathersealing en zijn over het algemeen optisch zeer goed. Oh... en ze zijn over het algemeen ook erg prijzig
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Canon lenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        Je zou het door dat streepje haast gaan denken......
        Ja wat is hij hier nu mee?

        Wat MarkEL zegt klopt inderdaad, een L lens is duur, maar als je die op je camera zitten hebt, zit je zeker goed!
        www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

        Comment


        • #5
          Re: Canon lenzen

          Het materiaal maakt de fotograaf niet, maar soms kan't toch wel aardig helpen

          L-glas is doorgaans het betere werk van canon. Sommige niet L-lenzen zijn echter toch nog opmerkelijk goed (optisch/bouw), zoals de EF-S 17-55 IS USM f/2.8, en verschillende primes.

          In tegenstelling tot wat hierboven vermeld word, zijn slechts enkele lenzen voorzien van weather-sealing. Als je wilt weten welke lenzen hoe goed bestand zijn tegen stof/vocht, lees dan deze pagina even.

          What is the Canon "L" Lens Series?

          Good question - and many answers exist, but it is Canon's professional line (though used extensively by non-professionals) of EOS EF autofocus 35mm SLR and DSLR still camera lenses. Some say L stands for "Low Distortion" - achieved by the UD lens elements found in these lenses. But, the true answer is probably the one in Canon's Lens Work III Book - "L" is for "Luxury".

          Watch the sidelines at the next professional sporting event you attend or watch on TV. Look for the identifying L-lens red stripe around the end of the photographers' camera lenses. These are the people who make a living with their equipment - and they frequently trust the Canon L Lens Series for their income.

          About their L lenses, Canon says "these lenses use special optical technologies [such as] Ultra-low Dispersion UD glass, Super Low Dispersion glass, Fluorite elements, and Aspherical elements to truly push the optical envelope."

          bron & meer info: http://www.the-digital-picture.com/C...ns-Series.aspx
          Last edited by RikH; 26 april 2009, 22:12.
          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

          Comment


          • #6
            Re: Canon lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Bruyn Bekijk bericht
            Ja wat is hij hier nu mee?

            G
            Een onnozele vraag, vraagt om een onnozel antwoord.

            De output wordt bepaald door de input.

            Met google krijg je 8250 hits.

            Moet ik doorgaan?

            Comment


            • #7
              Re: Canon lenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
              Een onnozele vraag, vraagt om een onnozel antwoord.

              De output wordt bepaald door de input.

              Met google krijg je 8250 hits.

              Moet ik doorgaan?
              Ben het best met je eens dat de info op google envoudig te vinden is. Maar als je geen zin hebt om een zinnige reactie te geven op een dergelijke vraag omdat je vindt dat TS dit maar op google op moet zoeken dan zou je je natuurlijk ook gewoon kunnen onthouden van commentaar i.p.v. zo'n zinloze opmerking te plaatsen 't Is maar een idee hoor
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: Canon lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Moet ik doorgaan?
                Nee, niet echt
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                Comment


                • #9
                  Re: Canon lenzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  Ben het best met je eens dat de info op google envoudig te vinden is. Maar als je geen zin hebt om een zinnige reactie te geven op een dergelijke vraag omdat je vindt dat TS dit maar op google op moet zoeken dan zou je je natuurlijk ook gewoon kunnen onthouden van commentaar i.p.v. zo'n zinloze opmerking te plaatsen 't Is maar een idee hoor
                  Mocht Telekees idd evenveel inbreng doen hier op BD met sterke foto's als hij onozele antwoorden geeft dan zou het hier een pak beter worden , hollandse arogantie zeker
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon lenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                    hollandse arogantie zeker
                    Ho....ho... is dat nou echt nodig!!!!!!
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon lenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                      Mocht Telekees idd evenveel inbreng doen hier op BD met sterke foto's als hij onozele antwoorden geeft dan zou het hier een pak beter worden , hollandse arogantie zeker
                      Hé, niet alle hollanders zijn gelijk hè (ik ben er ook één en pas volgens mij toch niet in het nu geschetste profiel )
                      www.indetailfotografie.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon lenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                        Mocht Telekees idd evenveel inbreng doen hier op BD met sterke foto's als hij onozele antwoorden geeft dan zou het hier een pak beter worden
                        Mee eens, en meer woorden maak ik er niet meer aan vuil
                        www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon lenzen

                          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                          Ben het best met je eens dat de info op google envoudig te vinden is. Maar als je geen zin hebt om een zinnige reactie te geven op een dergelijke vraag omdat je vindt dat TS dit maar op google op moet zoeken dan zou je je natuurlijk ook gewoon kunnen onthouden van commentaar i.p.v. zo'n zinloze opmerking te plaatsen 't Is maar een idee hoor
                          Daar moet ik je dan weer gelijk in geven.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon lenzen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                            Daar moet ik je dan weer gelijk in geven.
                            Aan iedereen die mij een zinnig antwoord gaf op een misschien onozele vraag, bedankt voor de hulp.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon lenzen

                              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                              Mocht Telekees idd evenveel inbreng doen hier op BD met sterke foto's als hij onozele antwoorden geeft dan zou het hier een pak beter worden , hollandse arogantie zeker
                              RDB, er zitten hier nog Nederlanders op het forum.
                              Als je Telekees een beetje zou kennen is zijn antwoord eerder als sarcastisch te interpreteren.
                              Het zal geenzins zijn bedoeling geweest zijn TS te vernederen.
                              En neen, ik ben geen Nederlander.

                              Grtz, RF
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X