Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 70 - 200 vs Sigma 70 - 200 (A-mount)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 70 - 200 vs Sigma 70 - 200 (A-mount)

    Beste forumleden....

    Ik twijfel tussen deze twee, de keuze die ik eigenlijk volgens mij moet maken:

    Tamron (optiek) vs Sigma (snelheid:HSM) beide zijn F2.8.

    Iemand één van beide objectieven in bezit ?
    Een derde optie zou de sony 70 - 300 G SSM kunnen zijn.

    Alvast bedankt voor de feedback !

  • #2
    Re: Tamron 70 - 200 vs Sigma 70 - 200 (A-mount)

    Ik heb de Sigma 70-200 f2.8 in de Canon versie. Sinds kort ook de merkeigen 70-200 f2.8 L. Verschil in AF speed is er amper, maar de Canon is wel een pak scherper wijd open. Als je de sigma wat dichtdraait is vlijmscherp en geeft ze fantastische kleuren! De reden waarom ik ze dan ook niet wegdoe, naast het feit dat ik twee volledige sets nodig heb.
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 70 - 200 vs Sigma 70 - 200 (A-mount)

      Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
      Als je de sigma wat dichtdraait is vlijmscherp en geeft ze fantastische kleuren! .

      Wat bedoel je hier precies mee ?

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 70 - 200 vs Sigma 70 - 200 (A-mount)

        Hij bedoelt hoogstwaarschijnlijk dat als je een kleinere diafragma-opening (grotere diafragma-waarde) neemt de beelden scherper worden.

        Nog andere personen die ervaring hebben met de tamron 70-200 of de sigma? Worstel zelf met hetzelfde probleem...
        Nikon D50 - Tamron 18-200 - Nikon 50 mm f1.8

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 70 - 200 vs Sigma 70 - 200 (A-mount)

          op het sony forum van dpreview is deze vergelijk ook al een aantal maal aan de orde gekomen. Daar werd over het algemeen de optische kwaliteiten van de Tamron hoger ingeschat dan die van de Sigma. Doordat de sony's de AF motor in de camera hebben, en deze zeker in de nieuwere modellen behoorlijk krachtig is, zou de AF snelheid elkaar niet zo veel ontlopen. Wel is de Sigma stiller.
          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 70 - 200 vs Sigma 70 - 200 (A-mount)

            Net zoals Bask zei, heb ik ook gelezen dat voor de toestellen MET af motor (zoals de alpha's) het probleem van de snelheid van de autofocus bij de Tamron (geen SSM) minder aanwezig is dan bij de toestellen zonder af-motor.

            Dit doet met samen met de betere optiek eerder kiezen voor de Tamron...maar blijf nog twijfelen. Binnenkort maar eens naar Konijn of CameraExpress gaan om ze alledrie eens op de A350 te schroeven....

            Van de Tamron 17-50 ben ik alvast heel tevreden...

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 70 - 200 vs Sigma 70 - 200 (A-mount)

              Heb sinds onlangs de TAmron 70-200mm 2.8 Di, en de kwaliteit, degelijkheid en tevredenheid, zijn voor mij zoals voor mijn 28-75 mm, en andere TAmron's...........(17-50mm) enz...
              Persoonlijk heb ik mindere ervaringen met Sigma........

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 70 - 200 vs Sigma 70 - 200 (A-mount)

                De Tamron heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb mijn Sigma HSM weer ingeruild voor een Sony-exemplaar, tot volle tevredenheid...

                De voornaamste reden was dat de Sigma tot f/2.8 voor mij te softe beelden produceert (vooral tussen 150 en 200mm), en zelfs bij f/2.8 en f/3.5 niet de beeldkwaliteit haalde die ik wil.

                De Tamron heb ik niet als alternatief overwogen omdat ik ondertussen ook de snelle en vooral nauwelijks merkbare SSM-werking al gewoon was.

                Succes met de keuze !
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 70 - 200 vs Sigma 70 - 200 (A-mount)

                  Ik zit ook met dit zelfde probleem.... en het geen ik opmerkelijk vind is het grote prijsverschil... Is er daar een reden voor???

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron 70 - 200 vs Sigma 70 - 200 (A-mount)

                    Ik bezit de Tamron 70-200/2.8, een heerlijke lens. Schijnt even scherp te zijn als de Canon 70-200/2.8 las ik in een review:



                    En o.a. dit doe ik zelf met deze Tamron:

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron 70 - 200 vs Sigma 70 - 200 (A-mount)

                      Heb na lang aarzelen ook voor de Tamron versie gekozen en hier nog geen minuut spijt van gehad.

                      Ga zeker niet ontkennen dat de, in mijn geval, Nikon-variant net iets beter presteert maar hij moet niet onderdoen hoor

                      EN = 1/3 van de prijs
                      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                      BD1614BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron 70 - 200 vs Sigma 70 - 200 (A-mount)

                        Ik heb ook de Nikon variant, die is gewoon geweldig. Heb hiervoor de Nikkor 80-200/2.8 gehad, de laatste versie ervan.

                        Maar met deze Tamron is het gewoon veel fijner werken. Mede door de minimale scherpstelafstand van 95cm. Die Nikkor zat op 140cm ongeveer.

                        De Tamron is ook erg goed gebouwd, bij de Nikkor was na een jaar de AF/M schakelaar kapot.

                        Heb overwogen de Tamron te verkopen, maar ik houd hem toch zelf
                        Hij's bijna multi inzetbaar.

                        Kopen die lens

                        Comment

                        Working...
                        X