Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro lens kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • macro lens kopen

    ik wil een macro lens kopen maar weet niet juist welke zou er
    iemand mij kunnen zeggen welke een goede is.
    mijn fotocamera is een canon eos 450d
    ik ben aan het twijfelen tussen deze 2
    Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM of de Canon EF USM 100mm f/2,8 Macro
    welke zouden jullie mij aanraden

  • #2
    Re: macro lens kopen

    Ik denk kwalitatief dat ze gelijk zijn. Juist moet je bij de 100mm niet zo dicht bij je onderwerp komen als bij de 60mm
    www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

    Comment


    • #3
      Re: macro lens kopen

      Ik zou alleszins de 100 mm kopen. Die kan je blijven gebruiken als je overschakelt naar FF en laat je zoals Bart zegt toe meer afstand te nemen van je onderwerp. Dit is belangrijk als je bijvoorbeeld insecten wil fotograferen. Enige nadeel is dat de 100 mm ongeveer 2 x zoveel weegt als de 60 mm.

      Hier vind je een review van de 100 mm.

      Comment


      • #4
        Re: macro lens kopen

        +1 voor de 100 mm

        Wat zijn de andere lenzen die je al hebt? Moest je bijvoorbeeld een canon ef 100mm f/2 hebben, dan zou ik toch voor de 60mm gaan wegens de overlapping.

        Het zijn alletwee ook perfecte portretlenzen!
        -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

        Comment


        • #5
          Re: macro lens kopen

          Ik ben in het bezit van de 100mm en ben er zeeeer tevreden over.

          Comment


          • #6
            Re: macro lens kopen

            Mijn vrouw is ook content van de 100mm f/2.8 op haar 350D.
            Lees in ieder geval het draadje van Perrush. Meer dan drie jaar oud, maar nog steeds actueel.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: macro lens kopen

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Mijn vrouw is ook content van de 100mm f/2.8 op haar 350D.
              Lees in ieder geval het draadje van Perrush. Meer dan drie jaar oud, maar nog steeds actueel.
              Of gebruik de zoekfunctie en de topics vliegen je om de oren.
              Mvg Tim

              Comment


              • #8
                Re: macro lens kopen

                De redenen waarom een langere macrolens geschikter is voor bepaalde toepassingen, staan hierboven reeds.

                Voor de rest zal het vooral van je budget afhangen: De 60mm heb je voor ca. 400 euro, de 100mm voor ca. 530 euro.

                Een goed alternatief kan evt. de Tamron 90 mm zijn. Krijgt ook goeie reviews en die heb je voor ca. 450 euro.

                Comment

                Working...
                X