Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'perfecte' lens portretfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 'perfecte' lens portretfotografie

    Hello allen,

    Ik ben nieuw in zowel het forum als in de fotografie.
    Ik ben net begonnen met een cursus digit fotografie en heb me een 2de hands canon eos350d aangeschaft.
    De bedoeling is om me op portretfotografie toe te leggen en ik zoek een 'perfecte' lens en ben bereid om +/- € 1000 neer te leggen.
    Is mssch veel maar het is de bedoeling om een duurzame lens te kopen die ik evt later ( bij aanschaf andere body ) ook kan gebruiken & waarvan ik na jaren kan zeggen "...dat ik er geen spijt van heb ".
    Ik heb gezien dat de CANON EF 35 1.4L een goede lens zou zijn; kunnen jullie dat beamen ?

    Alvast bedankt en groetjes !

    Frédéric

  • #2
    Re: 'perfecte' lens portretfotografie

    Dat is zeker en vast geen slechte lens, maar als je u wil toeleggen op portretfotografie zou ik toch zorgen voor iets meer dan 35mm... Eerder eens uitkijken naar de 85mm L f1.2 misschien?

    Comment


    • #3
      Re: 'perfecte' lens portretfotografie

      Niet meer vervorming met de 85mm ?

      Comment


      • #4
        Re: 'perfecte' lens portretfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
        Dat is zeker en vast geen slechte lens, maar als je u wil toeleggen op portretfotografie zou ik toch zorgen voor iets meer dan 35mm... Eerder eens uitkijken naar de 85mm L f1.2 misschien?
        ... inderdaad bij de 35mm ga je teveel vervorming krijgen wanneer je dichtbij komt.
        De 85mm L f1.2 is een prachtige lens maar dan ga je er niet komen met je 1000€, momenteel staat ze 1855€, om ze in combinatie met een 350d te gebruiken is ze misschien ook wat overkill. Een zeer goed alternatief is de 85mm 1.8 USM die heb je voor 355€ en is een zeer scherpe degelijke lens.
        Canon-fan
        www.photographypace.be
        blog