Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hasselblad lens reparatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hasselblad lens reparatie

    Ik heb onlangs een Hasselblad 500c gekocht voor een mooie prijs. Met de body is niets mis, maar de lens die erbij zat heeft een klein mankement. De lange sluitertijden zijn niet nauwkeurig meer. Zo is 1sec eigenlijk bijna 3 sec, je hoort het mechanisme willekeurig zoemen als de lenssluiter openstaat. Normaal is het 1 mooi zoem van 1seconde...

    Via wat opzoekwerk kwam ik te weten dat dit normaal is, het gaat immers om een lens van 30-40jaar oud, meer bepaald eentje van de C types, zilverkleurig (Carl Zeiss 80mm f2.8 Planar)

    Mijn vraag is nu, weet of kent er iemand een persoon of winkel die mijn lens eens kan bekijken en het kleine probleem oplossen. Het is waarschijnlijk niet meer dan een veertje dat ofwel vast zit onder vuil en olie, of gewoon slijtage kent.

    De lenzen hebben naar het schijnt twee veertjes, eentje voor lange tijden en eentje voor korte tijden. Met de korte tijden lijkt alles op het eerste gezicht in orde.


    Ik heb de set voor een zeer goeie prijs aangeschafd, daarom zoek ik vooral een oplossing die mij geen stukken van mensen kost. Voorkeur gaat uit naar een enthousiasteling die graag bezig is met technische kant van lenzen en camera's, dan een commerciële winkel die hoge prijzen vraagt....

  • #2
    Re: Hasselblad lens reparatie

    je kan proberen bij fotocentrum in de Jezusstraat in Antwerpen. Prijzen zijn erg democratisch.
    Maar, voor die oude lenzen zijn er geen wisselstukken meer, dus je zal geluk moeten hebben dat de reparateur nog onderdelen heeft

    Comment


    • #3
      Re: Hasselblad lens reparatie

      Het probleem heeft zich blijkbaar vanzelf opgelost. Net een half uurtje bezig geweest met sluiterknop en verschillende tijden, en nu blijkt dat ze allemaal kloppen, weg hapering en vertraging...

      De Hassie zal gewoon te lang stil gelegen hebben.

      Ik ben een tevreden man

      Comment

      Working...
      X