Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Door Gno bewerkt brugske

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Door Gno bewerkt brugske



    Eerst het origineel van Irineas
    En dan de bewerking van Gno !

    En ik vind hem helemaal goed.
    Dit is genomen bij net optrekkende mist op tweede paasdagmorgen.

    Dit is overigens waar het hier op dit Forum om gaat, leren van elkaar, laat elkaar zien hoe het kan en moet.
    En dat geld ook voor het maken van een HDR.
    En natuurlijk samen fotokes maken.



    Last edited by Irineas; 23 april 2009, 20:35. Reden: Origineel bijplaatsen uit ander draadje
    Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

  • #2
    Re: Door Gno bewerkt brugske

    mooie bewerking van gno
    deze is beter dan de eerste van de brug die je gepost heb
    maar waar gaat dit hier naartoe op bd als ze al eerst fotos posten
    en dan nog eens dezelfde foto op bd zetten bewerkt door iemand anders
    ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
    *BD1034BE

    Comment


    • #3
      Re: Door Gno bewerkt brugske

      Oorspronkelijk geplaatst door wanka tanka Bekijk bericht
      mooie bewerking van gno
      deze is beter dan de eerste van de brug die je gepost heb
      maar waar gaat dit hier naartoe op bd als ze al eerst fotos posten
      en dan nog eens dezelfde foto op bd zetten bewerkt door iemand anders
      Juist. Vind dat geen inbreng van de TS eerlijk gezegd.
      Ofwel bewerk je deze zelf en zet hem in beoordeling of te wel niet.
      Nu staat hij niet terecht in SC vind ik. Sorry maar dat is mijn eerlijke mening.

      De foto op zich is geen slechte bewerking Irineas alleen zag ik liever de brug in het midden van de foto.
      No hard feelings he?
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: Door Gno bewerkt brugske

        Je kan de originele hier bijplaatsen


        Hans[Mod]
        Last edited by CH Photography; 23 april 2009, 16:12.
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

        Comment


        • #5
          Re: Door Gno bewerkt brugske

          Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
          Je kan de originele hier bijplaatsen
          Hans[Mod]
          Hans, nog bedankt.
          Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

          Comment


          • #6
            Re: Door Gno bewerkt brugske

            deze brave man had mij dat gevraagd,en ik heb proberen mijn best te doen,dat het met posten verkeerd liep,daar kan ik niet voor.maar als we allemaal een beetje helpen niewaar.....wordt het er alleen maar beter op
            daar doen we het per slot van rekening voor hé

            René,

            graag gedaan

            grtjs,

            gNo

            Comment


            • #7
              Re: Door Gno bewerkt brugske

              Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
              deze brave man had mij dat gevraagd,en ik heb proberen mijn best te doen,dat het met posten verkeerd liep,daar kan ik niet voor.maar als we allemaal een beetje helpen niewaar.....wordt het er alleen maar beter op
              daar doen we het per slot van rekening voor hé

              René,

              graag gedaan

              grtjs,

              gNo
              No hard feeling gNo en Irineas.Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Geen kritiek op de foto hoor.
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: Door Gno bewerkt brugske

                Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                deze brave man had mij dat gevraagd,en ik heb proberen mijn best te doen,dat het met posten verkeerd liep,daar kan ik niet voor.maar als we allemaal een beetje helpen niewaar.....wordt het er alleen maar beter op
                daar doen we het per slot van rekening voor hé

                René,

                graag gedaan

                grtjs,

                gNo
                Ik denk dat er hier niks verkeerd is tis een prachtige foto die heel mooi bewerkt is

                mvg noellie

                Comment


                • #9
                  Re: Door Gno bewerkt brugske

                  Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                  Juist. Vind dat geen inbreng van de TS eerlijk gezegd.
                  Ofwel bewerk je deze zelf en zet hem in beoordeling of te wel niet.
                  Nu staat hij niet terecht in SC vind ik. Sorry maar dat is mijn eerlijke mening.

                  De foto op zich is geen slechte bewerking Irineas alleen zag ik liever de brug in het midden van de foto.
                  No hard feelings he?
                  Never any hard feeling Schoonspikke.
                  Eerlijke meningen worden altijd geapricieerd.
                  De foto is genomen vanaf het begin van de Wilhelmina brug en is daardoor in perspectief.
                  Een centrale foto zal ik voor u de volgende keer maken.


                  @ Gno, helemaal en nogmaals bedankt.
                  Het is fijn met je samen te werken.
                  Maar zaken zijn nu recht getrokken met de draadjes en de medewerking van Hans en nu kan iedereen weer zijn eerlijke mening zeggen.
                  En dat acht ik hier zeker zo belangrijk

                  Eigenlijk wilde ik hiermee ook een tegenhanger tonen van de vaak korte lontjes.
                  Echt tonen dat het ook anders kan, samenwerken mogelijk is en er dan hele geslaagde zaken voor ons aller hobby uit voort kan vloeien.

                  Ben je het hier wel of niet mee eens ?
                  Beoordeel dan altijd eerst de foto en zet dan er ook een zeer korte en zakelijk mening over in. Graag lees ik die na mijn vakantie.
                  Doen hoor !
                  Last edited by Irineas; 23 april 2009, 21:27.
                  Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                  Comment


                  • #10
                    Re: Door Gno bewerkt brugske

                    Compo mag toch meer verzorgd worden als je voor dit soort foto's wilt gaan met een symbiose tussen de voorste en achterste brug.
                    Het is niet omdat het, en mistig is en je 2 mooie maar aparte bruggen ziet dat je ook een goede compositie/foto hebt op dat moment.

                    Iedereen heeft zijn visie en die is evenwaardig aan die van alle andere personen, maar dit neemt niet weg dat je je eigen werk met de nodige strengheid moet bekijken en blijven doen.

                    Over de 2e foto kan ik zeggen dat de lucht te artificieel is en de rest van de foto te donker.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Door Gno bewerkt brugske

                      Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
                      Compo mag toch meer verzorgd worden als je voor dit soort foto's wilt gaan met een symbiose tussen de voorste en achterste brug.
                      Het is niet omdat het, en mistig is en je 2 mooie maar aparte bruggen ziet dat je ook een goede compositie/foto hebt op dat moment.

                      Iedereen heeft zijn visie en die is evenwaardig aan die van alle andere personen, maar dit neemt niet weg dat je je eigen werk met de nodige strengheid moet bekijken en blijven doen.

                      Over de 2e foto kan ik zeggen dat de lucht te artificieel is en de rest van de foto te donker.
                      Nou ik probeer je echt serieus te volgen, maar dat valt even niet mee.

                      Ik vermoed dat je nogal op een erg persoonlijke wijze de bedoelingen van mijn foto aan het invullen bent gegaan, maar dan wel geheel met jouw fantasie.
                      En dat zonder de plaat en de begeleidende tekst gewoon echt even goed te bekijken en te lezen, en te accepteren als een weergegeven situatie bij optrekkende mist met diens eigen licht en sfeer effecten. Dat staat er overigens ook en meer niet.

                      Jij dringt nu het forum even snel het idee op dat er hier een simbiose had moeten worden gepleegd tussen twee bruggen die alleen maar achter alkaar liggen te liggen.
                      En voortbordurend op jouw aanname stel je meteen een aantal bijvoeglijke naamwoorden aangaande mijn zelfkritiek en streng zijn en zo waar je toch echt al geheel de plank had misgeslagen.

                      Had ik die bruggen willen samenvoegen, geloof me , dan had jij dat echt niet gezien.
                      verder zou dat een totaal onzin foto opleveren welke ik dus ook zo niet zou maken laat staan verzinnen.

                      Dan jouw commentaar op foto 2 waarbij de lucht van foto 2 niet goed was maar blijkbaar er wel een goed verzorgde compo was omdat je daar niets over zegt.
                      Dit is een HDR bewerking van de eerste foto.
                      En die kan je wel of niet mooi vinden, maar de compo is echt wel het zelfde.
                      Had je nu rustig even aandacht aan de teksten besteed dan had je gegarandeered anders gereageerd zonder die vooringenomendheid van jouw aanname.

                      En wil je zo vriendelijk zijn wat voorzichtiger anderen op hun persoon aan te spreken? zoals kreten aangaande betere zelfkritiek hebben en dergelijke ? en Zeker als je de ander niet kent ?
                      Daarmee geef je namelijk helemaal geen bepoordeling van de foto, maar van de persoon. En de persoon is hier nooit een onderwerp van enige discussie.
                      Verder heb jij die positie ook helemaal niet ten opzichte van wie dan ook.
                      Ik heb niet met jou in dezelfde zandbak gespeeld en had mogelijk je vader wel kunnen zijn. Dus neem dat in acht.
                      Dit komt affronterender over en geeft ongewenste sferen in draadjes.
                      Dus niet meer doen.

                      Mijn advies, efkes rustig de draadjes doorlezen en niet te snel conclusies trekken.
                      Dat geeft voor mij betere kritieken en leermomenten waar ik ook echt wat mee zal kunnen.
                      Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                      Comment


                      • #12
                        Re: Door Gno bewerkt brugske

                        Dan jouw commentaar op foto 2 waarbij de lucht van foto 2 niet goed was maar blijkbaar er wel een goed verzorgde compo was omdat je daar niets over zegt.
                        Dit is een HDR bewerking van de eerste foto.
                        En die kan je wel of niet mooi vinden, maar de compo is echt wel het zelfde.
                        Dat zal Micro ook wel gezien hebben. En had hij geschreven dat de tweede ook een slecht compo had dan was het ook niet goed.

                        En de rest van je repliek? komaan zeg. Doet mij denken aan " Grumpy old men".

                        Wat de foto betreft. Spreekt mij niet aan. Compositie is niet goed. Eén landhoofd wel en het andere niet. Wat ik wel kan smaken is de dat de tweede brug een centrale plaats krijgt op je foto. Links een stuk croppen en er kan wat mij betreft nog wat water af ook. De waterlijn staat mooi recht een dat is super. De bewerking maakt er nog geen betere foto van.

                        Verder kan ik Wanka Tanka wel volgen, beter een topic starten met je eigen foto die je wil laten verbeteren door een fora collega. En die kan dan in "reactie" zijn bewerking plaatsen met de "hoe en waarom heb ik dat gedaan verhaal" erbij.


                        En verder nog een goed verlof Irineas.
                        Flickr één
                        Flickr two

                        Comment


                        • #13
                          Re: Door Gno bewerkt brugske

                          Ik vind dat geen probleem, als een medeposter van alhier een beeld van mij, op mijn vraag, of op zijn minst met mijn akkoord, even gaat bewerken. Je hebt nu eenmaal meesters en leerlingen, en meester moeten ook hun nek durven uitsteken.

                          Zo kunnen leerlingen bijleren, wat er allemaal in hun beelden stak, dat ze er zelf niet zonder meer uit kregen.

                          C U,
                          Raf

                          Comment


                          • #14
                            Re: Door Gno bewerkt brugske

                            Oorspronkelijk geplaatst door Irineas Bekijk bericht
                            ....

                            Eigenlijk wilde ik hiermee ook een tegenhanger tonen van de vaak korte lontjes.
                            Echt tonen dat het ook anders kan, samenwerken mogelijk is en er dan hele geslaagde zaken voor ons aller hobby uit voort kan vloeien.

                            Irineas merci voor de reactie en zulke draden volg ik steeds op de voet.
                            gNo kent me ondertussen al een beetje als persoon en als BD,er.
                            Maar je zou eens eventueel kunnen proberen je foto te plaatsen in Beoordeling en dan doen zoals ik op dit draadje gedaan heb.Tenminste als je wil dat ze der aan gaan frutselen he?
                            Maar dan heb je mooi voorbeeld van hun verbetering en die kan je vergelijken met die van jou.
                            De interpretatie is natuurlijk heel iets anders.
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

                            Comment


                            • #15
                              Re: Door Gno bewerkt brugske

                              Oorspronkelijk geplaatst door f6cvalkyrie Bekijk bericht
                              Ik vind dat geen probleem, als een medeposter van alhier een beeld van mij, op mijn vraag, of op zijn minst met mijn akkoord, even gaat bewerken. Je hebt nu eenmaal meesters en leerlingen, en meester moeten ook hun nek durven uitsteken.

                              Zo kunnen leerlingen bijleren, wat er allemaal in hun beelden stak, dat ze er zelf niet zonder meer uit kregen.

                              C U,
                              Raf

                              Ik vind dit geen terechte opmerking van je..Allez lansg de ene kant wel en langs de andere niet.
                              Je kan wel een foto afstaan die hij als voorbeeld gaat bewerken maar dan post je die toch niet zeker? Das met iemand anders zijn pluimen gaan lopen..
                              Neem nu een voorbeeld.Ik noem twee namen. Xiebu en wanka die in het verleden hier al meer dan hun pluimen hebben verdiend met nominaties en al.
                              IK vraag aan 1 van hen kom eens wat RAWS halen en zie maar wat je er mee doet en geen tag onder de fotos.
                              Ik zo fier als een gieter een prachtige foto geplaatst met Oeh,s en ahhhh,sss.
                              Wie gaat er dan met de eer lopen?

                              Je kan beter eens vragen aan deze personen hoe ze het doen en dan op verkenning gaan.
                              Heb ik ook gedaan en je kan duidelijk een verschil zien tussen mijn allereerste posts en bv mijn laatste.
                              gNo die heeft daar nu ook reeds ook al een beter resultaat door naar de experts te luisteren. Dus zelf proberen is nog altijd de beste leerschool..al het andere ook al is het toegelaten moet je zelf niet willen.
                              En als je dat raar vind dat ik dit zeg dan mag je gerust reageren hoor.
                              maar je moet gewoon zelf de creatieviteit van een ander niet misbruiken maar zelf gebruiken.
                              Niet persoonlijk bedoeld dit laatste.

                              Ps..
                              Voor alle andere BD,ers.
                              Wanka en Xiebu zijn maar een paar voorbeelden hoor....
                              Last edited by Jacobs Pascal; 24 april 2009, 07:00.
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X