Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron lens (17-50mm2.8f)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron lens (17-50mm2.8f)

    Hallo iedereen,

    ik heb al een geruime tijd me de Tamron 17-50mm 2.8f willen aanschaffen maar zit met een paar vragen,en ja ik weet het heb de "zoekfunctie"al geprobeerd en ook al op tal van site gesurft maar kom er niet uit...

    De één prijst de lens in de hoogste hemel en de andere vervloekt ze dan weer.
    Ik snap dat niet,zitten er dan verschillen op dezelfde lens van beeldkwaliteit of niet.

    De meesten vonden de Tamron prijs/kwaliteit een superlens en de andere zeiden dan weer dat het de slechtste aankoop was die ze hebben gedaan;

    De meeste teleurgestelde mensen kloegen over focusproblemen,vooral iets met frontfocus,plus het AF-geluid was zeer irriterend;

    Nu is mijn vraag is dit zo? Zijn er slechte exemplaren bij met slechte AF enz...
    Deze lens zou ik heel graag hebben maar als je alle negatieve reviews leest over de Focus enz...dan begin ik al te twijfelen.

    Zijn er BD-leden die er één hebben...en me wat info kunnen verschaffen.

    Ik zou ze graag dit weekend nog gaan kopen hebben,maar de twijfel is groot...is tenslotte toch nog redelijk wat geld hé...

    Ik zou naar Grobet gaan,zouden die ermee inzitten als deze eens wil testen bij hun.

    Alvast bedankt

    Grtz Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Tamron lens (17-50mm2.8f)

    Ik heb de lens en nog geen problemen met frontfocus gehad. Ik vind 'm wel redelijk scherp en ook wel snel in AF. Het geluid van de AF maakt wel een raar geluid (nogal hoog van toon), maar dat stoort mij niet echt. Ik heb ze ook nog niet zo lang, dus ik kan nog niet echt een oordeel vellen. Ik ging eens een vergelijkende test doen tussen deze 17-50 en de standaard kitlens 18-55, maar dat is er nog steeds niet van gekomen. Ik laat het je weten als ik dat gedaan heb
    Kortom, voor mij was het de moeite waard, het lijkt me voor de prijs de beste lens die je kan vinden met een f2,8 en een leuk bereik.

    Comment


    • #3
      Re: Tamron lens (17-50mm2.8f)

      Hallo,

      ik heb deze lens ook, gebruikte ze op een minolta D5D en nu op een Sony A700. Deze lens staat er bij mij toch 80% van de tijd op. Is zeer scherp en ook al vanaf 2,8 te gebruiken. Ik verkies ze boven mijn Sony 16-105, die een beter bereik heeft, maar zeker niet dezelfde kwaliteit. Dus, in mijn geval zeker geen miskoop.
      Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

      Comment


      • #4
        Re: Tamron lens (17-50mm2.8f)

        Hallo Dirk,

        ook ik heb een Tamron 17-50. Al vanaf het begin dat ie op de markt kwam.
        Ik ben er zeer met in m'n sas.
        Het geluid. Niet meer of minder dan aan andere lens zónder HSM, USM of andere snelle superstille AF motoren.
        Ik vind de Tamron om en nabij hetzelfde geluid maken dan mijn Canon 50mm f1.8 MK1.
        En de snelheid is best wel goed, het zijn géén slakken, lenzen zonder AF motor.
        Je kunt natuurlijk ook de Nikon variant nemen, echter, die kost je 'n rib of 4...
        Ik ga nog wel een keer de Canon variant voor mij aanschaffen,
        hoofdzakelijk omdat die lens dan door zijn USM superstil is én omdat deze Image Stabelizer heeft.
        Maar voorlopig nog niet...

        Ik ga er van uit dat een respectabele zaak, zoals Grobet, je deze lens laat testen voordat je 'm koopt.

        Comment


        • #5
          Re: Tamron lens (17-50mm2.8f)

          Ik heb één keer met 17-50 gewerkt en heb zelf de 28-75 en vind het beide fijne lenzen. Mensen met een tegenvaller zullen dit eerder melden dan mensen, die tevreden zijn.

          De eerste batch van de Nikkor 24-70 schijnt ook een aantal fout focusende exemplaren te hebben gehad.
          Last edited by hjanssen; 26 april 2009, 19:28.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Tamron lens (17-50mm2.8f)

            Bedankt voor de snelle feedback,ik heb naar Grobet gebeld en ze hebben deze in huis.

            Ik mag ze vrijdag gaan testen. Dus ik hoop op een goed resultaat.

            Reden waarom ik deze graag wil...ik heb nu een 18-200mm nikkor en een 50mm 1.8f
            waar ik zeer zeker tevreden van ben. Maar de 18-200 is een goede reislens en de 50mm gebruik ik meestal voor portretfoto's...van mijn petekindje.

            Dus de Tamron zou dienen voor gewoon gebruik in huis...omdat je dan toch een beetje tele hebt.

            Ik laat zeker weten wat ik ervan vond.

            Bedankt nogmaals

            grtz Dirk
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: Tamron lens (17-50mm2.8f)

              Voila De Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR is in the house. Heb hem vandaag gaan halen bij Grobet;mocht hem eerst testen op verschillende af-standen enz... Thuis direckt wat foto's getrokken en eerste indruk is meer dan tevreden.

              Zeer scherpe foto's en ik vind de AF zeker niet traag en storend.

              Ik zal later wel wat foto's posten maar ben positief verrast van deze aankoop.
              Heb ze gekocht voor 356 euro.

              Grtz Dirk
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment


              • #8
                Re: Tamron lens (17-50mm2.8f)

                Hallo Dirk,

                Ben ze vandaag dus pas kunnen gaan ophalen bij Robyns in Sint-Truiden voor €359, direct getest en wat foto's genomen zoals beloofd. Ik zie dat je ze ondertussen ook hebt, ik ben er tot nu toe toch tevreden van maar ik heb er dus nog niet deftig kunnen mee spelen. Als testje heb ik slechts enkele vluchtige foto's genomen dus niet letten op de "inhoud"/"kader".

                De ISO waarde staat steeds vermeld in de naam van de foto! Foto's zijn niet bewerkt enkel rechtgezet of crops genomen.

                http://users.telenet.be/fserre/Tamron/



                Groeten,
                Fred.

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron lens (17-50mm2.8f)

                  tamron heeft wel goeie lenzen , het kan natuurlijk zijn dat de af iets meer lawaai maakt , maar dat is betrekkelijk , ik let er zelf niet op , en als ik er eens wel oplet , dat valt mij op dat die af maar weinig iets doet, want hij moet nooit erg veel van het ene uiterste naar het andere zomen , dus van die lawaaierige af vind dat beetje overdreven , zelf hoor ik hem niet , moet er echt opletten

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron lens (17-50mm2.8f)

                    Aha, proficiat met de nieuwe aanwinst. Zo zie je maar weer : als die zorgen waren nergens voor nodig Geniet ervan.

                    Alweer een tevreden gebruiker van de Tamron 17-50 !
                    Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                    And why do we fall, Bruce?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron lens (17-50mm2.8f)

                      Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                      twant hij moet nooit erg veel van het ene uiterste naar het andere zomen , dus van die lawaaierige af vind dat beetje overdreven , zelf hoor ik hem niet , moet er echt opletten

                      Zomen hoor je helemaal niet.......

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron lens (17-50mm2.8f)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                        Zomen hoor je helemaal niet.......
                        Ik bedoel als de af scherpsteld van het ene punt naar het ander

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron lens (17-50mm2.8f)

                          Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                          Ik bedoel als de af scherpsteld van het ene punt naar het ander
                          Scherpsteld? Dat zoemt wel.....

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tamron lens (17-50mm2.8f)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                            Hallo Dirk,

                            Ben ze vandaag dus pas kunnen gaan ophalen bij Robyns in Sint-Truiden voor €359, direct getest en wat foto's genomen zoals beloofd. Ik zie dat je ze ondertussen ook hebt, ik ben er tot nu toe toch tevreden van maar ik heb er dus nog niet deftig kunnen mee spelen. Als testje heb ik slechts enkele vluchtige foto's genomen dus niet letten op de "inhoud"/"kader".

                            De ISO waarde staat steeds vermeld in de naam van de foto! Foto's zijn niet bewerkt enkel rechtgezet of crops genomen.

                            http://users.telenet.be/fserre/Tamron/



                            Groeten,
                            Fred.
                            Ja ik kon me niet meer houden en heb dan maar de knoop doorgehakt...had al geruime tijd raad van bepaalde mensen gekregen die ze me wel aanprezen...had nog wat gewacht op u mening omdat ik wist dat gij ze ook had besteld...maar ik zit met een tornooi volgende week en dat is meestal binnen foto's trekken van kegelaars en dan mag men ook niet flitsen...daarmee was ik er al om gegaan bij Grobet...

                            Ik ben er wel tevreden over,ik vind al die negatieve reviews er sterk over eigenlijk.
                            Oké het zal nooit een Nikkor 17-55mm f2.8 overtreffen maar die kost dan ook 1395 eurokes..;iets teveel voor mijn buidelke.

                            Ik vond ze ook zeer degelijk en zeer licht t.o.v. de 18-200mm er zit zelf een lockknop op om de lens niet te laten uitschuiven+zonnekap bijgeleverd vind ik het dik waar voor zijn geld,ben nu gesteld vind ik...de nikkor 18-200mm zal er meestal opzitten op reis enz...de 50mm bij portretfoto's van mijn petekindjes en dan nu de Tamron bij gewoon all-round gebruik...

                            Allez ook succes met je Tamron.

                            Groeten Dirk
                            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tamron lens (17-50mm2.8f)

                              Den dezen staat ook op mijn verlanglijstje. Ik had gehoopt om een tweedehands exemplaar te vinden, maar blijkbaar tevergeefs ...
                              Iemand een tip waar je deze nieuw het voordeligst kunt vinden in (zuid) West-Vlaanderen ?
                              Canon 60D + Tamron 17-50 2.8 + Tamron 70-200 2.8 VC

                              Comment

                              Working...
                              X