Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp gevraagd: vliegtuigen op grote hoogte.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp gevraagd: vliegtuigen op grote hoogte.

    ik heb een tijdje geleden enkele "betere"(volgens mijn mening toch)foto's van vliegtuigen gepost (deze bijvoorbeeld)
    deze foto's zijn eigenlijk toevalstreffers tussen een groot aantal mislukkingen.
    wie geeft mij nuttige raad opdat ik betere vliegtuigfoto's kan maken?
    dus: scherper, beter belicht, lichtmetingsmethode, met/zonder statief, instelling OS enzovoort.
    ik heb het dan vooral over de instellingen die ik best hanteer op mijn toestel en lens.
    ik gebruik een SIGMA 80-400 EX OS(met of zonder polar?) en een 350D

    beste dank alvast
    en hopelijk kan ik deze namiddag rond 16:30h, al de dagelijkse A380-passage in veel betere omstandigheden vastleggen...
    Last edited by dréten; 22 april 2009, 11:15.

  • #2
    Re: hulp gevraagd: vliegtuigen op grote hoogte.

    Amaai, wat wil je in Godsnaam nog beter aan deze foto
    Van mij mogen ze die in HOF zetten
    Wat zeg ik? Die MOET in HOF komen!

    Grtz, RF
    Last edited by Red Falcon; 22 april 2009, 16:31.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: hulp gevraagd: vliegtuigen op grote hoogte.

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Amaai, wat wil je in Godsnaam nog beter aan deze foto
      Van mij mogen ze die in HOF zetten
      Wat zeg ik? Die MOET in HOF komen!
      "bloemen noch kransen" zeg ik dan
      door het resizen wordt de foto scherper, doch het origineel is toch wat minder hoor:

      Comment


      • #4
        Re: hulp gevraagd: vliegtuigen op grote hoogte.

        Misschien een aktie beginnen tegen luchtvervuiling door vliegtuigen, want misschien is dat wel de oorzaak.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: hulp gevraagd: vliegtuigen op grote hoogte.

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Misschien een aktie beginnen tegen luchtvervuiling door vliegtuigen, want misschien is dat wel de oorzaak.
          hoewel....die luchtvervuiling vertegenwoordigt maar een verwaarloosbare fractie van wat we hele dagen met onze auto's produceren hoor

          Comment


          • #6
            Re: hulp gevraagd: vliegtuigen op grote hoogte.

            Volgens mij is dat gewoon korrel en niet te vermijden met een 350D.
            Dat zal enkel te vermijden zijn met een FF camera en een prime objectief van een 800mm denk ik? (€€€€€€€€) (tingtingting)
            En dan nog, er is veel lucht tussen onderwerp en standpunt.
            Man, je schiet de mooiste foto van een vliegtuig zo hoog in de lucht en je verlangt nog meer
            Ben je echt niet een beetje teveel eisend?

            Grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: hulp gevraagd: vliegtuigen op grote hoogte.

              Deze is vandaag met een Canon 450 genomen met daarop een 70/300 lens om 16:26(Roeselare)



              Voor extra tips eens kijken bij de vrienden van luchtzak.be onder contrail spotting.

              http://www.luchtzak.be/forums/viewto...p?f=25&t=21117

              Comment


              • #8
                Re: hulp gevraagd: vliegtuigen op grote hoogte.

                Ik heb er eens vluchtig een kijkje genomen en sorry hé, uw foto's zijn stukken beter hoor. Ik ken niks van dat soort fotografie, nog nooit gedaan, maar ik denk dat een 100-400 IS of gewoon een prime 400 IS het objectief voor u zou zijn.
                Boven Roeselare zegt u, zijn die dan opgestegen in Oostende?

                Grtz, RF
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: hulp gevraagd: vliegtuigen op grote hoogte.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Ik heb er eens vluchtig een kijkje genomen en sorry hé, uw foto's zijn stukken beter hoor. Ik ken niks van dat soort fotografie, nog nooit gedaan, maar ik denk dat een 100-400 IS of gewoon een prime 400 IS het objectief voor u zou zijn.
                  Boven Roeselare zegt u, zijn die dan opgestegen in Oostende?

                  Grtz, RF
                  wat bedoel je met "uw foto's", Red Falcon? (misschien kan je bij zo'n speciefieke reacties beter de "Quote"-knop gebruiken RF, zo weet men op welke reactie je een antwoord formuleert)
                  en inderdaad, LFR, je tijdstip klopt exact!
                  ik heb hem gisteren ook in het vizier gehad, maar hij zat te ver zuidelijk om hem "dicht genoeg te kunnen halen".

                  wat info voor de geinteresseerden:
                  de EK002 (het toestel dat we zien) vertrekt elke dag om 14:15h plaatselijke tijd vanuit LHR naar Dubai ('s Avonds om 22h vertrekt er nog één, maar dat zal pas iets zijn voor de lange zomeravonden....). Als je in Google Earth even een lijntje trekt van Heathrow naar Dubai dan zal je zien dat hij dus quasi pal over Nieuwpoort, Diksmuide, enzovoort... passeert. Hou wel rekening met de plaatselijke tijd!! bij ons is het dan namelijk 15:15h, en meestal heeft hij wel een goed halfuur vertraging (hier te volgen!!). Hij doet er precies 23minuten over om van LHR tot boven mijn hoofd te komen. als de wind goed zit tenminste. Het is dus zo, dat, hoe dichter je bij Nieuwpoort woont, hoe lager hij zit.
                  Ik heb hem daar op 11maart gespot en hij vloog dus duidelijk veel lager dan boven ons thuis.

                  graag ook weer even "on topic": hoe kan ik mijn foto's dus beter maken, zonder ander objectief....?
                  Last edited by dréten; 23 april 2009, 07:49.

                  Comment


                  • #10
                    Re: hulp gevraagd: vliegtuigen op grote hoogte.

                    Ik begrijp u niet goed hoor, je maakt enorm mooie foto's en je vraagt aan ons hoe je die kunt verbeteren.
                    Vergeet niet dat er 5 à 6.000 meter tussen uw standpunt en onderwerp zit.
                    Daar tussenin zit nogal wat stof en water natuurlijk.
                    Met het blote oog niet zichtbaar, maar de censor legt die wel vast.
                    Probeer het eens met een 5D zou ik zeggen. Door de grotere sensor ga je wellicht (?) minder ruis hebben.

                    Grtz, RF
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: hulp gevraagd: vliegtuigen op grote hoogte.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Ik begrijp u niet goed hoor, je maakt enorm mooie foto's en je vraagt aan ons hoe je die kunt verbeteren.
                      Vergeet niet dat er 5 à 6.000 meter tussen uw standpunt en onderwerp zit.
                      Daar tussenin zit nogal wat stof en water natuurlijk.
                      Met het blote oog niet zichtbaar, maar de censor legt die wel vast.
                      Probeer het eens met een 5D zou ik zeggen. Door de grotere sensor ga je wellicht (?) minder ruis hebben.

                      Grtz, RF
                      Maar ook weer minder zoom eh Vergeet niet dat je dan met een fullframe toestel bezig bent en dus ook 400mm als 400mm hebt, en niet meer met een cropfactor zoals hij nu wel heeft. Dus ik denk dat hij dan weer iets verder moet gaan croppen, en dat je met hetzelfde probleem zit.
                      www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: hulp gevraagd: vliegtuigen op grote hoogte.

                        Dat is weer een misverstand tussen crop en FF.
                        Een 400 mm blijft een 400mm op crop of op FF.
                        Alleen krijg je op crop een kleinere uitsnede dan op FF omdat de censor kleiner is.
                        Een 400mm haalt het beeld niet dichterbij met een crop, maar die indruk krijg je wel juist door die kleinere censor.

                        Grtz, RF
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: hulp gevraagd: vliegtuigen op grote hoogte.

                          de ruis kan je mss een wegnemen met noise ninja (trial versie te downloaden maar die verbeterde foto kan je niet opslaan) of een ander programma.
                          Ik heb ook de neiging om foto's op de volle 100% te bekijken en dan blijft er meestal niet veel goed meer van over, terwijl niemand anders het blijkbaar zo ziet
                          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                          Comment


                          • #14
                            Re: hulp gevraagd: vliegtuigen op grote hoogte.

                            Als je echt dichter wilt, zal je moeten overstappen op het gebruik van een telescoop...

                            Lees dit even door:

                            Aviation24.be is a Belgian website that publishes latest aviation news and breaking stories. It also hosts a popular aviation discussion forum. FKA luchtzak
                            Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                            Comment


                            • #15
                              Re: hulp gevraagd: vliegtuigen op grote hoogte.

                              Dus mijn stelling dat een tele meestal toch tekort is, blijft hier dus overeind...
                              Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                              Comment

                              Working...
                              X