Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk besturingssysteem ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk besturingssysteem ?

    Ik ben van plan deze computer met de volgende configuratie te kopen aan de prijs van 499 euro :

    SUPERSTUNT computer
    ►5 x beschikbaar met harde schijf van 500 Gb
    en gratis verdubbeling van het geheugen tot 4 Gb !
    ►€ 250 goedkoper dan in de winkel
    Laatste nieuwe INTEL CORE 2 QUAD processor INTEL QUAD CORE Q8200
    4 x 2.33Ghz werkend op 1333FSB
    ►de top voor foto- en video-bewerking◄
    * Prachtige kast in “piano-zwarte” kleur met 10 x USB2.0/
    E-SATA-2 /microfoon/geluid en multi-kaartlezer vanvoor.
    *Moederbord G43 chipset en 1333 FSB /10 x USB 2.0 /
    1000 Mbit NETWERKKAART /7.1 kanaals geluid/
    6 x S-ATA-2 + 1 x IDE / 2 * DDR-2 1066Mhz & 2 * DDR-3
    * top grafische kaart INTEL X4500 DIRECT X 10 met 256Mb geheugen. Analoge en digitale aansluitingen.
    *Supersnelle harde schijf 500 Gb SATA-2 met 32 Mb cache
    *sUPERSNEL intern geheugen : 4 Gb DDR-2 800 Mhz
    * MULTI-DVD-brander 22X+/- dual layer en lightscribe

    3 jaar gratis telefonische bijstand !

    Nu heeft deze configuratie nog geen besturingssysteem . Ik gebruik mijn computer voornamelijk om aan fotobewerking te doen .
    Welk besturingssysteem raden julie mij aan ? Windows XP of de Vista waar ik de bomen door het bos niet meer zie .

  • #2
    Re: Welk besturingssysteem ?

    Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
    Ik ben van plan deze computer met de volgende configuratie te kopen aan de prijs van 499 euro :

    SUPERSTUNT computer
    ►5 x beschikbaar met harde schijf van 500 Gb
    en gratis verdubbeling van het geheugen tot 4 Gb !
    ►€ 250 goedkoper dan in de winkel
    Laatste nieuwe INTEL CORE 2 QUAD processor INTEL QUAD CORE Q8200
    4 x 2.33Ghz werkend op 1333FSB
    ►de top voor foto- en video-bewerking◄
    * Prachtige kast in “piano-zwarte” kleur met 10 x USB2.0/
    E-SATA-2 /microfoon/geluid en multi-kaartlezer vanvoor.
    *Moederbord G43 chipset en 1333 FSB /10 x USB 2.0 /
    1000 Mbit NETWERKKAART /7.1 kanaals geluid/
    6 x S-ATA-2 + 1 x IDE / 2 * DDR-2 1066Mhz & 2 * DDR-3
    * top grafische kaart INTEL X4500 DIRECT X 10 met 256Mb geheugen. Analoge en digitale aansluitingen.
    *Supersnelle harde schijf 500 Gb SATA-2 met 32 Mb cache
    *sUPERSNEL intern geheugen : 4 Gb DDR-2 800 Mhz
    * MULTI-DVD-brander 22X+/- dual layer en lightscribe

    3 jaar gratis telefonische bijstand !

    Nu heeft deze configuratie nog geen besturingssysteem . Ik gebruik mijn computer voornamelijk om aan fotobewerking te doen .
    Welk besturingssysteem raden julie mij aan ? Windows XP of de Vista waar ik de bomen door het bos niet meer zie .
    Ik zou iig opteren voor een 64bit OS en momenteel is het best ondersteunde Vista. Bij XP 64 bit ontbreken nog veel drivers en dat zal zo blijven.

    Begin mei zou Windows 7 RC final uitkomen, maar ja, da's nog niet voor het grote publiek. Windows 7 zou eind dit jaar uitkomen.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #3
      Re: Welk besturingssysteem ?

      vista 64bit lijkt mij ook de beste keuze op zo'n machien. Misschien kan je bij de aankoop van de computer een OEM- versie van windows aankopen, dat scheelt een smak geld.

      Comment


      • #4
        Re: Welk besturingssysteem ?

        Waar staat dit systeem aangeboden?

        Comment


        • #5
          Re: Welk besturingssysteem ?

          Dit systeem staat aangeboden bij NV Trading in Diepenbeek
          Wat vinden jullie van deze videokaart ?
          Wat is een OEM-versie van Windows ?

          Comment


          • #6
            Re: Welk besturingssysteem ?

            Die X4500 is geïntegreerd op het moederbord (dus geen aparte grafische kaart).
            Ze hoort bij de G45 chipset. Normaal is dat voldoende qua snelheid. Verwacht wel niet dat je de laatste spellen flitsend zal kunnen spelen natuurlijk...

            OEM software is software die je koopt bij hardware. Heeft het voordeel dat ze goedkoper is, maar heeft het nadeel dat je ze enkel mag gebruiken bij de hardware waarbij je ze gekocht hebt.
            Als je bv. de PC verkoopt, moet je de OEM licensies er dus bij verkopen...
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: Welk besturingssysteem ?

              Mogelijk zullen de OpenGL functies in Photoshop CS4 niet met de X4500 werken.

              Comment


              • #8
                Re: Welk besturingssysteem ?

                als je er CS4 op wil gaan draaien, is de videokaart wat beperkt met zijn 256 MB... je haalt dan meer profijt uit een 512MB of 1024MB kaart (GPU mee gebruikt bij berekeningen).

                Ik draai op mijn C2D 2.0 GHz met 2 GB geheugen en 512MB geforce 8600M gs CS4 en ik bewerk beeldjes van een Canon 5DII (20+ MB per stuk).

                Maar met die X4500.... niet zo denderend idd. tenzij je geen CS4 gat gebruiken uiteraard, of later evt. wil upgraden.
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

                Comment


                • #9
                  Re: Welk besturingssysteem ?

                  En welk alternatief voor de videokaart ?
                  Nu werk ik met de CS3 maar de bedoeling is om als ik deze configuratie koop er de CS4 te laten opzetten .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk besturingssysteem ?

                    System requirements

                    Windows
                    - 1.8GHz or faster processor
                    - Microsoft® Windows® XP with Service Pack 2 (Service Pack 3 recommended) or Windows Vista® Home Premium, Business, Ultimate, or Enterprise with Service Pack 1 (certified for 32-bit Windows XP and 32-bit and 64-bit Windows Vista)
                    - 512MB of RAM (1GB recommended)
                    - 1GB of available hard-disk space for installation; additional free space required during installation (cannot install on flash-based storage devices)
                    - 1,024x768 display (1,280x800 recommended) with 16-bit video card
                    Some GPU-accelerated features require graphics support for Shader Model 3.0 and OpenGL 2.0
                    - DVD-ROM drive
                    - QuickTime 7.2 software required for multimedia features
                    - Broadband Internet connection required for online services

                    Mac OS
                    - PowerPC® G5 or multicore Intel® processor
                    - Mac OS X v10.4.11–10.5.4
                    - 512MB of RAM (1GB recommended)
                    - 2GB of available hard-disk space for installation; additional free space required during installation (cannot install on a volume that uses a case-sensitive file system or on flash-based storage devices)
                    - 1,024x768 display (1,280x800 recommended) with 16-bit video card
                    Some GPU-accelerated features require graphics support for Shader Model 3.0 and OpenGL 2.0
                    - DVD-ROM drive
                    - QuickTime 7.2 software required for multimedia features
                    - Broadband Internet connection required for online services

                    Op mijn Dell Inspiron 1720 liep Photoshop CS4 geregeld vast.
                    Oorzaak was de video-kaart.

                    Grtz, RF
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk besturingssysteem ?

                      Die X4500 ondersteunt Shader model 4.0 en OpenGL 2.0.
                      Met wat geluk zal CS4 dus wel z'n ding doen. Gewoon proberen zou ik zeggen. Die grafische "kaartjes" op het moederbord worden ook steeds sneller.
                      Achteraf kan je altijd nog een grafische kaart monteren.

                      Ik draai CS4 op een oude brok (5 jaar oud, ATI 9800Pro met 128 MB). Hierop draait CS4, maar dus zonder de toeters en bellen die die Shader nodig hebben...
                      T'wordt eigenlijk ook tijd dat ik het ding eens vervang, maar voorlopig werkt ie nog .
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk besturingssysteem ?

                        Dit lees ik nu op een ander forum :

                        Nu geen OS kopen, gratis Win 7 7077 downloaden.

                        Legale licentie is geldig tot begin maart 2010.

                        Als je na 26 juni n.l. Vista koopt, heb je recht op een gratis update naar Win 7 !

                        Koop je nu Vista, zit je eraan vast.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welk besturingssysteem ?

                          de meetsen raden af om vista te nemen, en raden aan om in te stappen bij Windows 7. Zolang je niet zeker bent van een gratis upgrade naar versie 7, kan je mss. beter een pc kopen zonder besturingssysteem... alhoewel...

                          Deze specs zijn van een gelijkaardige pc met besturingssysteem inbegrepen, en als je jouw 499 € + een legale vista home premium (109) optelt, kom je op: 608 €. De pc kost 649 €. da's 41 € meer, maar er zit een Geforce 9500GT bij... en zo heb je bij Dell samenstellingen van desktops met Radeonkaaarten en Q8300 processor voor gelijkaardige prijzen.
                          Ik wil maar zeggen: deze aanbieding is niet eenmalig en uitzonderlijk. Met enig zoekwerk vind je regelmatig gelijkaardige aanbiedingen. Dus loont het misschien om te wachten op de gratis update pc's? Zou idd. vanaf 1/7/09 lopen...
                          Aande andere kant: moet je wondows 7 al hebben? CS4 draait goed op Vista, en met een nieuwe quadcore zal het allemaal geen probleem zijn. Support voor drivers en updates komt ook wel nog een hele tijd goed (in tegenstelling tot Windows 2000 of XP)...
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welk besturingssysteem ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                            Dit lees ik nu op een ander forum :

                            Nu geen OS kopen, gratis Win 7 7077 downloaden.

                            Legale licentie is geldig tot begin maart 2010.

                            Als je na 26 juni n.l. Vista koopt, heb je recht op een gratis update naar Win 7 !

                            Koop je nu Vista, zit je eraan vast.
                            Dit is zeker geen slecht gedacht. Ik heb zelf ook een tijdje met vista gewerkt en heb het van miserie er terug afgesmeten en ben nu nog met windows xp bezig. Die gratis upgrade naar windows 7 zal wel welkom zijn.

                            Als ik u was zou ik zoiezo voor een 64 Bit OS gaan omdat je dan tenminste je volledige geheugen kan benutten.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welk besturingssysteem ?

                              Vista 64Bit business edition aan +-130 euro?

                              De grafische kaart zegt me weinig, de cpu ook.... Q8200 is helemaal zo nieuw niet, een Intel Core2 Quad - Q9550 is al een pak sneller op 2.83Ghz en ook behoorlijk betaalbaar...

                              Ik denk zelfs dat een dualcore genre E8500 of E8600 sneller is dan deze quadcore processor.
                              Mijn foto's
                              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                              Comment

                              Working...
                              X