Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BD challenge <> Shoot challenge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • BD challenge <> Shoot challenge

    De BD Challenge heeft een heel mooie reclame gekregen in het magazine Shoot met als bonus vier extra Shoot challenges waarmee je een camera kan winnen.

    Maar wat met de andere kant van de medaille ?

    Moeten de regels van de BD Challenge nu niet herzien worden ?
    Ik verwacht immers veel werk voor spooky. Waarom ? Omdat er verschillende regels zijn voor beide challenges (maar die meestal toch niet gelezen worden).
    Wat is immers wel toegelaten in de Shoot challenge ? Foto's uit het verleden (ze mogen wel nog niet gepubliceerd geweest zijn), (zwaar) bewerkte foto's, foto's tot 900x900 pixels en 400kb, ...
    Leg het dan maar uit aan de nieuwkomers dat dat niet mag in de BD Challenge...

    Bovendien wordt de winnaar van de challenge nu ook automatisch gepubliceerd in Shoot. Dat is heel leuk maar... dit gaat het competitie-element zeker beïnvloeden, lees : versterken. Wie wil er immers niet in een blad staan... ? Krijgen we terug de eentjesziekte of de zwaar negatieve commentaren ? Gaat de balans leren-wedstrijd niet terug naar de wedstrijdkant overhellen ? En is dit een positieve of negatieve tendens ?

    Werk aan de winkel voor de werkgroep, denk ik, of zie ik het te negatief ?
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

  • #2
    Re: BD challenge &lt;&gt; Shoot challenge

    In principe, en het zal voor mijn part ook zo blijven, staat de maandelijkse BD-Challenge volledig los van de driemaandelijkse Shoot-Challenge. Natuurlijk is er enige overlap: namelijk men MOET via BD zijn Shoot-Challenge foto inzenden. Maar voor de rest zijn er, zoals je aanhaalt, andere criteria die gelden (zoals bewerking, moment van opname, enz.)

    De werkgroep Challenge werkt intussen rustig voort aan de reglementen (en alle andere modaliteiten, als puntentoekenning, commentaar, layout... ) van de BD-Challenge en die blijven ongewijzigd tot het moment van een eventuele vernieuwing.

    Tot dat moment gelden voor de BD-Challenge alleen de huidige BD-Challenge-reglementen. Daaraan valt niet te tornen.

    Ik weet niet of er trouwens enig verband is tussen Shoot Challenge en BD Challenge, tenzij de gemeenschappelijke factor: BelgiumDigital.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: BD challenge &lt;&gt; Shoot challenge

      Voor mij moet er niks veranderen, hoor. Ik ken genoeg het onderscheid tussen beide...

      De challenges staan in principe idd los van elkaar, de ene gebeurt via het forum, de andere via de speciale challengepagina.
      Maar de (bewuste) keuze van het woord "Challenge" brengt ze juist weer dichter bij elkaar dan dat ze eigenlijk bij elkaar horen en in het magazine staat letterlijk "Shoot ondersteunt de Challenges van BelgiumDigital en voegt er elk seizoen ook eentje toe uit eigen huis"... ze zijn dus een verlengstuk.
      De Shoot Fotowedstrijd had misschien een betere keuze geweest om het onderscheid duidelijk te maken... ?

      En "BD Challenge" in de menubalk bovenaan vermijdt misschien ook verwarring ?
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment


      • #4
        Re: BD challenge &lt;&gt; Shoot challenge

        Goeie tips, die het opmerkzame RvB lid hopelijk zal meenemen!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: BD challenge &lt;&gt; Shoot challenge

          Wat filipo hier voorspelde is aan het gebeuren.

          Ik krijg vandaag een aantal Challenge inzendingen die mogelijk bedoeld zijn voor de Shoot Challenge.

          Dit heeft me uiteraard telkens heel wat extra en onnodig werk.

          Voor alle duidelijkheid er is een verschil tussen de maandelijkse BD-Challentge en de shoot Challenge.

          Het forum regelement van de Shoot Challenge kan men vinden op onderstaande link:

          link naar forumreglement Schoot Challenge

          De inzendingen voor deelname aan de Choot Challenge 1 kunnen geplaatst worden op onderstaande link:

          Link Shoot Challenge 1
          Spookys Fotoweb
          BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

          Comment


          • #6
            Re: BD challenge &lt;&gt; Shoot challenge

            Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
            Ik krijg vandaag een aantal Challenge inzendingen die mogelijk bedoeld zijn voor de Shoot Challenge.
            Of omgekeerd, Shoot lezers die net in Shoot gelezen hebben over de BD Challenge van april en mei en nog vlug hun kans willen wagen, maar niet in de gaten hebben dat de inzendtermijn voor de april-challenge al verstreken is...
            Mijn fotowebsite : www.filover.be

            Comment


            • #7
              Re: BD challenge &lt;&gt; Shoot challenge

              Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
              Of omgekeerd, Shoot lezers die net in Shoot gelezen hebben over de BD Challenge van april en mei en nog vlug hun kans willen wagen, maar niet in de gaten hebben dat de inzendtermijn voor de april-challenge al verstreken is...
              'k ben helaas (nog) geen shootleze, en heb al meermaals meegedaan, maar was toch te laat. 'k dacht dat het tot en met de 23e was...
              Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

              Comment


              • #8
                Re: BD challenge &lt;&gt; Shoot challenge

                JvanKnal,

                Ja dat is natuurlijk jammer. Maar er staat in de Home pagina van de BD-Challenge wel degelijk upload your photo before 23/04/2009.

                Denk er aan voor de volgende deelname.
                Spookys Fotoweb
                BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                Comment


                • #9
                  Re: BD challenge &lt;&gt; Shoot challenge

                  'k heb mijn werk toch nog gepost in de M&C. Hopelijk krijg ik daar dan wat commentaar.

                  mvg
                  Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

                  Comment

                  Working...
                  X