Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een beginnertje heeft raad nodig!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een beginnertje heeft raad nodig!

    Hallo iedereen!

    Ik ben begonnen met me te verdiepen in fotografie en dan voornamelijk modelfotografie.
    Ik doe de fotoshoots altijd buiten aangezien ik zelf geen eigen studio heb.
    Ik werk met een canon EOS 400D (standaard), ik heb dus nog geen extra lenzen/flitsers.
    Ik heb al vaak ondervonden dat ik andere lenzen nodig heb en een flitser, maar ik zou graag eens horen van jullie wat het beste is dat ik kan aanschaffen om buiten foto's te nemen.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Een beginnertje heeft raad nodig!

    Zou beginnen met een 50 mm prime; goed en goedkoop.

    Linkje

    .
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

    Comment


    • #3
      Re: Een beginnertje heeft raad nodig!

      Het beste is een EF L 28-350
      Kost wat, maar dan heb je ook wat.
      Flitser heb je buiten niet echt nodig.

      Comment


      • #4
        Re: Een beginnertje heeft raad nodig!

        Voor buiten en voor modellen(waar je dan toch afstand van kan nemen, wat binnen niet altijd evident is) zou ik voor één van de scherpste lenzen gaan die Canon heeft, de 70-200 F4 (IS of niet laat ik aan je budget over om te beslissen) of een prime zoals reeds aangehaald werd, 50m of 85mm.
        Inflitsen met een 430EXII.
        Last edited by Zappa; 22 april 2009, 09:18.

        Comment


        • #5
          Re: Een beginnertje heeft raad nodig!

          Oorspronkelijk geplaatst door Elinetje Bekijk bericht
          Ik heb al vaak ondervonden dat ik andere lenzen nodig heb en een flitser
          Waarom heb je dit bemerkt? Hoe kom je aan deze conclusie?

          Als het is omwille van het licht (tekort, verkeerd, etc...) dan zou ik eerder zeggen dat je een goed reflektiescherm nodig hebt om het licht te plaatsen waar je het nodig hebt. Als je alleen bent kijk je misschien best uit naar iets wat je op een statief kan zetten, beter is eigenlijk een "assistent" (vriend, collega-fotograaf, 2de model) om je te helpen bij het richten vh licht.

          Voor buiten is een flitser eigenlijk een beetje overkill. Het kan handig zijn, maar is niet nodig.
          Kwestie wat anderen zeggen, een prime of een 2.8 of een L, nou, die zijn goed, maar je zal het licht er niet mee veranderen.

          Comment


          • #6
            Re: Een beginnertje heeft raad nodig!

            Oorspronkelijk geplaatst door Elinetje Bekijk bericht
            Hallo iedereen!

            Ik ben begonnen met me te verdiepen in fotografie en dan voornamelijk modelfotografie.
            Ik doe de fotoshoots altijd buiten aangezien ik zelf geen eigen studio heb.
            Ik werk met een canon EOS 400D (standaard), ik heb dus nog geen extra lenzen/flitsers.
            Ik heb al vaak ondervonden dat ik andere lenzen nodig heb en een flitser, maar ik zou graag eens horen van jullie wat het beste is dat ik kan aanschaffen om buiten foto's te nemen.

            Alvast bedankt!
            laat eens wat beelden zien van wat er fout loopt ... en plaats eens wat beelden die je wil maken achter een linkje (copyright) ... dan kunnen we gericht adviseren.

            zomaar lukraak wat lens-types, flitsers en ander spul aanraden is -volgens mij- totaal zinloos als we niet weten welk resultaat je wil bereiken.

            verder is er een bangelijke site over het gebruik van flitsen (off-camera) en die vindt je hier (wel engelstalig). lees (en herlees) ook wat in het strobist-onderdeel hier op dit forum.

            Greetz,
            TravelToy
            www.christian-bailleul.be | Blog

            Comment


            • #7
              Re: Een beginnertje heeft raad nodig!

              amai bedankt iedereen voor de uitleg.

              met mijn standaard lens kan ik niet echt veel inzoomen en uitzoomen zoals ik zou willen, of ik moet heel erg dicht bij het model staan.
              Soms is de foto die ik buiten neem ook behoorlijk donker en met mijn flitser die erop zit is dat niet genoeg. Mijn flitser gaat zo ver niet.
              Ik ga deze middag enkele voorbeeldjes posten!

              en oja nog iets was is IS

              bedankt voor de hulp!

              Comment


              • #8
                Re: Een beginnertje heeft raad nodig!

                IS is een term die Canon gebruikt: Image Stabilization. Andere merken gebruiken hiervoor weer andere afkortingen (VR, OS, ..). Het compenseert (zo veel mogelijk) de trillingen van de camera bij het fotograferen uit de losse hand.
                "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

                Comment

                Working...
                X