Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TC 1,7 in combinatie met Nikon 300 f/4 AF-S

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • TC 1,7 in combinatie met Nikon 300 f/4 AF-S

    iemand ervaring met deze combinatie ? tot hiertoe gebruik ik de 1,4 en ben best tevreden ... maar met de overstap op D700 en het "verlies" aan tele bereik denk ik eraan om die 1,7 bij te kopen.

    any thoughts ?

    Greetz,
    TravelToy
    www.christian-bailleul.be | Blog

  • #2
    Re: TC 1,7 in combinatie met Nikon 300 f/4 AF-S

    verlies je op een D700 dan geen AF?
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: TC 1,7 in combinatie met Nikon 300 f/4 AF-S

      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
      verlies je op een D700 dan geen AF?
      no idea ... daarom ook de vraag ;-) het zou idd kunnen dat die dan niet meer werkt
      www.christian-bailleul.be | Blog

      Comment


      • #4
        Re: TC 1,7 in combinatie met Nikon 300 f/4 AF-S

        AF blijft bij normaal licht gewoon werken maar de snelheid wordt wel iets minder. Ik heb de 300/4 nog niet icm de 1.7TC gebruikt in schemerlicht. Ter info, ik gebruik de combinatie ook met een D700.
        Bodies: Nikon D700, D200
        Zoom: Nikkor AF-S 18-70, AF-S 24-120VR, AF-S 70-200/2.8, Tokina 12-24
        Primes: Nikkor AF-D 50/1.8, AF-D 85/1.8, AF-S 300/4, Sigma 150/2.8 EX

        Comment


        • #5
          Re: TC 1,7 in combinatie met Nikon 300 f/4 AF-S

          In de testen in Photozone http://www.photozone.de/nikon--nikko...report?start=1 lijkt er wel een serieus verschil in kwaliteitsverlies te zitten tussen de 1.4 en de 1.7 in combinatie met deze lens.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: TC 1,7 in combinatie met Nikon 300 f/4 AF-S

            Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
            In de testen in Photozone http://www.photozone.de/nikon--nikko...report?start=1 lijkt er wel een serieus verschil in kwaliteitsverlies te zitten tussen de 1.4 en de 1.7 in combinatie met deze lens.
            Ze testen hier blijkbaar niet de Nikon tc 1.7 maar een "third party" model...

            Ik heb de tc1.7 nog niet gebrukt op de 300 AFS f4 doch icm met de 300 VR f2.8 was ik eerder teleurgesteld ; pas bij f8 terug iets of wat de scherpte van de "naakte" lens : let wel dit was op dx formaat (D200).

            Op FX formaat daarentegen (D3) zijn de resultaten (veel) positiever en zelfs wijd open al bruikbaar. Blijkbaar zijn de grotere pixels toch wat vergevingsgezinder voor tc's.

            Uiteraard zal ook de invloed van andere variabelen (licht , statief , eigen techniek) alleen maar toenemen met het gebruik van een tc ; meer nog bij een non-VR lens...
            Last edited by Silent M.; 22 april 2009, 08:51.

            Comment


            • #7
              Re: TC 1,7 in combinatie met Nikon 300 f/4 AF-S

              Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
              Ze testen hier blijkbaar niet de Nikon tc 1.7 maar een "third party" model...

              .

              Je hebt gelijk, ik heb het te laat opgemerkt. Mijn excuses.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: TC 1,7 in combinatie met Nikon 300 f/4 AF-S

                De TC-17EII blijft een intrigerende TC met een heel interessantere verlenging ten koste van een fractie van de beeldkwaliteit. Op een D300 met perfect afgestelde AF zal je merken dat je amper of niet moet dichtstoppen voor optimale scherpte (bij f/2.8 objectief van f/4.8 naar f/5.6 en op f/4 objectief van f/6.7 naar f/8) Zoals geweten is de D700 een stuk toleranter voor objectieven en zal je de AFS 300mm f/4 + TC17EII gerust op volle opening kunnen gebruiken

                Comment


                • #9
                  Re: TC 1,7 in combinatie met Nikon 300 f/4 AF-S

                  De AF wordt wel trager maar daar leer je me omgaan, het stoort me niet maw. Qua scherpte en saturatie zijn de resultaten ook nog steeds prima te noemen. Ik heb dan wel geen ervaring met 1.4 dus een vergelijk kan ik niet maken.

                  De volgende foto's zijn allemaal met de 300 + 1.7 genomen:
                  http://forum.belgiumdigital.com/memb...vogeltjes.html

                  Gr

                  hans
                  http://Carojoke.zenfolio.com

                  Comment

                  Working...
                  X