Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel euro per foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoeveel euro per foto

    Ik moet voor een eindwerk een fotoreportage maken over een grondstof tot afgewerkt product. De fabriek had graag de uiteindelijke foto's in zijn bureel hangen. Ik heb gezegd dat dit geregeld kan worden, maar dat er wel iets voor de foto's gevraagd wordt

    Maar hoeveel mag ik voor de foto's vragen, als je weet dat ik geen BTW-nummer heb en het waarschijnlijk zonder contract is?

  • #2
    Re: Hoeveel euro per foto

    Voor nul euro.. doe die mensen een pleziertje en zeg dat ze ze zomaar krijgen, omdat je in hun fabriek foto's hebt mogen maken.
    Rijk wordt je niet van die paar euros wat je er mee zou verdienen, daarom is het je misschien wat meer waard iets zomaar voor die mensen te doen.
    (Misschien vragen ze je volgende keer om betaald foto's te gaan maken van hun personeelsfeestje/..)

    Comment


    • #3
      Re: Hoeveel euro per foto

      Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
      Voor nul euro.. doe die mensen een pleziertje en zeg dat ze ze zomaar krijgen, omdat je in hun fabriek foto's hebt mogen maken.
      Rijk wordt je niet van die paar euros wat je er mee zou verdienen, daarom is het je misschien wat meer waard iets zomaar voor die mensen te doen.
      (Misschien vragen ze je volgende keer om betaald foto's te gaan maken van hun personeelsfeestje/..)
      Als TS bij hun gaan vragen is of dat hij bij daar zijn eindwerk mag gaan maken lijkt dit me idd getuigen van goed koopmansschap. Eventueel de afdrukken laten doorfactureren aan de firma in kwestie, kunnen ze BTW recupereren. In functie van de contactpersoon kan TS misschien nog iets uit de brand slepen achteraf of waarom ook niet nu. Afhankelijk van het bedrijf kan je misschien iets in natura vragen : een van hun producten, kaartjes voor evenementen die zij sponseren en die jou interesseren, een etentje, ... Mocht de reportage gaan over "van zandkorrel tot professionele fotografielens", ik zou het wel weten

      Slu !

      Tjerri

      Comment


      • #4
        Re: Hoeveel euro per foto

        Oorspronkelijk geplaatst door kleintje Bekijk bericht
        Maar hoeveel mag ik voor de foto's vragen, als je weet dat ik geen BTW-nummer heb en het waarschijnlijk zonder contract is?
        Je beantwoord perfect je eigen vraag
        www.fotofolio.be

        Comment


        • #5
          Re: Hoeveel euro per foto

          Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
          Afhankelijk van het bedrijf kan je misschien iets in natura vragen : een van hun producten, kaartjes voor evenementen die zij sponseren en die jou interesseren, een etentje, ... Mocht de reportage gaan over "van zandkorrel tot professionele fotografielens", ik zou het wel weten
          Tja... het kan natuurlijk ook 'Van big tot salami' zijn...

          But seriously: niks vragen lijkt mij inderdaad de boodschap. Zie het als dank dat je bij hen hebt mogen fotograferen.

          Comment


          • #6
            Re: Hoeveel euro per foto

            da's ook mijn gedacht.. zij bewijzen jou een dienst, jij doet een wederdienst

            maar dat je de fotos gratis geeft wil niet zeggen dat je hen onbeperkte rechten geeft - laat de firma in elk geval iets ondertekenen dat je hen de fotos geeft voor eigen gebruik ter decoratie van de kantoren oid en dat commercieel gebruik (brochures, website, ..) daar niet onder valt en indien men de fotos hiervoor wil gebruiken er een andere overeenkomst moet worden afgesproken
            Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

            Comment


            • #7
              Re: Hoeveel euro per foto

              Oorspronkelijk geplaatst door kleintje Bekijk bericht
              Maar hoeveel mag ik voor de foto's vragen, als je weet dat ik geen BTW-nummer heb en het waarschijnlijk zonder contract is?
              De vraag is dus hoeveel jij in het zwart mag aanrekenen aan een bedrijf dat vermoedelijk een factuur wil om de kosten in te brengen?
              Vraag is of het voor uw eigen eindwerk is als IT manager?
              Last edited by VerSeg; 21 april 2009, 13:35.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Hoeveel euro per foto

                Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                maar dat je de fotos gratis geeft wil niet zeggen dat je hen onbeperkte rechten geeft - laat de firma in elk geval iets ondertekenen dat je hen de fotos geeft voor eigen gebruik ter decoratie van de kantoren oid en dat commercieel gebruik (brochures, website, ..) daar niet onder valt en indien men de fotos hiervoor wil gebruiken er een andere overeenkomst moet worden afgesproken
                Tot die firma dan afkomt dat jij die foto's enkel privé mag gebruiken en niet mag tonen of doorgeven aan derden ... nogal moeilijk met een eindwerk hé.

                Wanneer gaan mensen nu eens snappen dat je tevreden mag zijn dat je iets "mag" doen? Een eindwerk is leren, geld binnen halen doe je nadien als je gelukt bent in je examen.
                Trouwens geef je de foto's niet gratis, je krijgt van hun ook een dienst door er foto's te mogen maken.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Hoeveel euro per foto

                  helemaal niets rekenen of tekenen, gebruiken ze achteraf je opnamen, een goede advocaat nemen en ze aanklagen.
                  zo verdien je het meest.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoeveel euro per foto

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    helemaal niets rekenen of tekenen, gebruiken ze achteraf je opnamen, een goede advocaat nemen en ze aanklagen.
                    zo verdien je het meest.
                    grt,bouk.
                    Zo doet de politie met ons ook, ons eerst laten rijden waar je bijna de borden niet kan zien en daarna bekeuren.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoeveel euro per foto

                      Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                      da's ook mijn gedacht.. zij bewijzen jou een dienst, jij doet een wederdienst

                      maar dat je de fotos gratis geeft wil niet zeggen dat je hen onbeperkte rechten geeft - laat de firma in elk geval iets ondertekenen dat je hen de fotos geeft voor eigen gebruik ter decoratie van de kantoren oid en dat commercieel gebruik (brochures, website, ..) daar niet onder valt en indien men de fotos hiervoor wil gebruiken er een andere overeenkomst moet worden afgesproken
                      Dat lijkt mij inderdaad het beste. Ze willen de foto's laten inkaderen en ophangen in hun bureau. Misschien is het ook beter dat ik hun de foto's laat uitkiezen, deze zelf laat afdrukken, en iets vraag voor de uitgeprinte foto's. Want als ik hun de foto's digitaal geef kunnen ze doen wat ze willen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoeveel euro per foto

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Zo doet de politie met ons ook, ons eerst laten rijden waar je bijna de borden niet kan zien en daarna bekeuren.
                        waar denk je dat ik het idee vandaan heb!
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoeveel euro per foto

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          helemaal niets rekenen of tekenen, gebruiken ze achteraf je opnamen, een goede advocaat nemen en ze aanklagen.
                          zo verdien je het meest.
                          grt,bouk.
                          Een beetje serieus blijven hé Als je ze niets laat tekenen en ze gebruiken je opnamen, sta je zelf helemaal nergens.
                          De kans dat je als betaalde fotograaf gevraagd wordt is heel klein. En als je dan zo een kans krijgt is dat toch mooi meegenomen?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoeveel euro per foto

                            Oorspronkelijk geplaatst door kleintje Bekijk bericht
                            Dat lijkt mij inderdaad het beste. Ze willen de foto's laten inkaderen en ophangen in hun bureau. Misschien is het ook beter dat ik hun de foto's laat uitkiezen, deze zelf laat afdrukken, en iets vraag voor de uitgeprinte foto's. Want als ik hun de foto's digitaal geef kunnen ze doen wat ze willen.
                            Inderdaad - ik zou ze ook prints leveren, en dan vraag je maar een factuur waar je ze laat printen op hun naam.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoeveel euro per foto

                              Maar indien ik toch iets zou vragen: over welk bedrag spreken we dan?

                              Comment

                              Working...
                              X