Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bijkomend objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bijkomend objectief

    Nu ik me een canon eos 1000d heb gekocht met de 18-55 kitlens kom ik hier even een vraagje stellen.

    ik zou me er nu nog graag een objectief bijkopen met een sterkere zoom (ik weet niet vanaf wanneer je van telezoom spreekt). nu zou ik hier even mijn licht willen opsteken welke objectieven interessant zouden kunnen zijn voor mij? budgetair zou ik het wel graag een beetje binnen de perken houden dus ben voornamelijk van plan om de 2de handsmarkt een beetje af te schuimen. zo heb ik deze al zien staan: Canon EF 55-200mm. is dit een deftig objectief?

    waar moet ik op letten bij het aankopen van een extra objectief?

    dank bij voorbaat!

  • #2
    Re: bijkomend objectief

    55-200 laten liggen en de 55-250 kiezen
    da's momenteel in het starters-telebereik de beste prijs/kwaliteit voor zulk budget.

    als je tweedehands koopt, altijd de lens goed testen :
    - diafragma testen (camera op Av, f/16 en scherptediepte-knop indrukken om te horen of diafragma niet blijft hangen)
    - frontelement en achterste glaselement controleren op krassen
    - beetje spelen met de zoom om te zien of deze nergens hapert
    - enkele foto's op verschillende diafragma's nemen
    - front- & backfocus test doen
    - algemene staat van de lens zelf checken
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: bijkomend objectief

      Ik kan Hans maar bijtreden. Zelf heb ik de 55-250 op mijn 350D en de foto's zijn super scherp.
      Lees eens dit draadje: http://forum.belgiumdigital.com/f35/...-a-196610.html

      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: bijkomend objectief

        tja ik kan begrijpen dat het belangrijk is om een objectief eers uit te testen maar als je via internet zoekt is dat niet altijd een mogelijkheid. kopen via het net is dus een afrader? waar dan wel kopen?

        Comment


        • #5
          Re: bijkomend objectief

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Ziet er idd heel goed uit! nu eens zoeken of ik ergens 1tje 2de hands op de kop kan tikken.

          Comment


          • #6
            Re: bijkomend objectief

            kopen via internet is geen afrader maar je moet de "risico's" er bijnemen.
            ik heb al meerdere spullen (bodies, objectieven, ...) gekocht via internet maar als het tweedehands is, zorg ik er altijd voor dat ik de spullen ter plaatse ga testen. Het kost allemaal net wat teveel om zonder te testen te kopen.

            Als je ze nieuw koopt heb je uiteraard veel minder risico omdat je het objectief kan terugsturen naar de winkel onder garantie.
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: bijkomend objectief

              die 55-200 staat momenteel nog vrij goedkoop maar testen zit er echt niet in. als ik hem zou kunne kopen voor een spotprijsje zou ik ms wel durven, maar ga er zeker niet veel voor geven, mocht er iets aan mankeren...

              Comment


              • #8
                Re: bijkomend objectief

                Oorspronkelijk geplaatst door Kwats Bekijk bericht
                die 55-200 staat momenteel nog vrij goedkoop maar testen zit er echt niet in. als ik hem zou kunne kopen voor een spotprijsje zou ik ms wel durven, maar ga er zeker niet veel voor geven, mocht er iets aan mankeren...
                laat die 55-200 echt links liggen... spaar wat door voor de 55-250...

                nieuw kost deze zo'n 250 € dus da's volgens mij de kop nog niet af he...
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #9
                  Re: bijkomend objectief

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                  laat die 55-200 echt links liggen... spaar wat door voor de 55-250...

                  nieuw kost deze zo'n 250 € dus da's volgens mij de kop nog niet af he...
                  tja, daar heb je eigenlijk wel gelijk. Binnen een maandje vertrek ik naar Thailand en tegen die tijd zou ik ze graag hebben. ga nog even wachten en zien of ik geen op de kop kan tikken en anders koop ik ze ms beter nieuw.

                  Comment


                  • #10
                    Re: bijkomend objectief

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kwats Bekijk bericht
                    die 55-200 staat momenteel nog vrij goedkoop maar testen zit er echt niet in. als ik hem zou kunne kopen voor een spotprijsje zou ik ms wel durven, maar ga er zeker niet veel voor geven, mocht er iets aan mankeren...
                    Verloren centen!!!
                    Als je niet te ver van Mol woont mag je gerust de mijne eens komen uittesten.
                    Je zult verschieten hoe goed die 55-250 wel is.

                    Grtz, RF
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: bijkomend objectief

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Verloren centen!!!
                      Als je niet te ver van Mol woont mag je gerust de mijne eens komen uittesten.
                      Je zult verschieten hoe goed die 55-250 wel is.

                      Grtz, RF
                      bedankt voor de uitnodiging maar jammer genoeg zit ik aan de andere kant van het land in Eeklo!

                      maar ik heb de boodschap begrepen: ik ga op zoek naar een 55-250

                      Comment


                      • #12
                        Re: bijkomend objectief

                        Eeklo, de stad van de beste speculoos
                        Formidabel bij een tasje Senseo
                        Jammer dus, maar geloof me gerust, die 55-250 IS is werkelijk een heel goed objectief.

                        Grtz, RF
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: bijkomend objectief

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Eeklo, de stad van de beste speculoos
                          Formidabel bij een tasje Senseo
                          Jammer dus, maar geloof me gerust, die 55-250 IS is werkelijk een heel goed objectief.

                          Grtz, RF

                          Eigenlijk is dat Lembeke net naast Eeklo maar ik ga graag met de eer lopen!

                          jammer genoeg vind ik momenteel geen 2de handse aanbiedingen en nieuw valt ze mij wat prijzig uit, zeker zo kort na de aankoop van mijn toestel zelf. Dus zou beter eerst wat sparen maar aan de andere kant wil ik ze mee naar Thailand: dillemma's, dillema's!

                          Comment


                          • #14
                            Re: bijkomend objectief

                            Hoi,
                            het is eigenlijk toch ook altijd zo...
                            Alles staat of valt met je budget... wat je kúnt en wílt besteden...
                            In Nederland is deze lens nieuw voor €239,- in Capelle a/d Ijssel (Rotterdam) te koop.
                            Dit is de bekende zaak met de advertentie.
                            Daar komt dan natuurlijk ook nog een zonnekapje bij van €15,95.
                            Bij Konijnenberg in Turnhout kost dat €246,07 + €11,08 voor de zonnekap
                            Op het Nederlands Eosdigitaal forum staat er nu ook een gebruikt te koop, met zonnekap en al.
                            Hier dus. Waar die zit, zult u moeten mailen.

                            Ik hoop voor u dat u hem vóór uw vakantie aan kunt schaffen en meteen nuttig kunt gebruiken.
                            Groet
                            Adrie

                            Comment


                            • #15
                              Re: bijkomend objectief

                              Ja dat is waar en mijnheer lotto wil ook niet meewerken.

                              nu zal eens mijn lcht opsteken in Nederland, ik woon niet zover van de grens dus ms valt de afstand mee.

                              bedankt voor de info in ieder geval.

                              Comment

                              Working...
                              X