Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervanger Minolta beercan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vervanger Minolta beercan

    Ik heb wat problemen met mijn Minolta 70-210 F4, de gekende beercan. In de lens hoor ik iets rammelen, ik vermoed een vijsje dat los gekomen is. Daardoor stelt de lens soms niet meer scherp en blokkeerd ze tijdens het in en uit zoomen. Iets later werkt alles terug normaal. Maar de laatste tijd werkt ze meer niet dan wel.
    Daarom dat ik aan het denken was om ze te vervangen.
    Het liefst zou ik ze vervangen door een 70-200 F2.8 maar die liggen momenteel wat boven mijn budget.
    Zou ik ze vervangen door een andere beercan of door een andere lens, een 70-300, een 55-200 of zoiets?
    Ik was/ben wel heel tevreden over de beeldkwaliteit van de beercan en minder van beeldkwaliteit wil ik eigenlijk niet. Bouw, grootte en gewicht speelt voor mij veel minder rol.
    Mag een nieuwe lens zijn maar tweedehands zie ik ook wel zitten.
    I put the sexy in dyslexia


  • #2
    Re: vervanger Minolta beercan

    Is de Sigma AF 100-300mm f/4 EX APO DG IF voor Sony/Minolta niks ? kost een kleine 1000 €.
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

    Comment


    • #3
      Re: vervanger Minolta beercan

      Als je handig bent, of zo iemand kent kun je mss zelf eens proberen om ze te (laten) herstellen


      succes ermee
      Koen
      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

      Comment


      • #4
        Re: vervanger Minolta beercan

        Oorspronkelijk geplaatst door aerts_bert Bekijk bericht
        Zou ik ze vervangen door een andere beercan of door een andere lens, een 70-300, een 55-200 of zoiets?
        Qua prijs/kwaliteit ben je met een beercan niet gefopt. Kijk anders ook eens naar een 100-200 of een 75-300 uit dezelfde serie. Als het wat meer mag kosten kan je eens kijken naar de 80-200 F2.8 APO (de zwarte versie). Minpuntje is de minimale scherpstelafstand 1.8m ...

        Comment


        • #5
          Re: vervanger Minolta beercan

          Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
          Als je handig bent, of zo iemand kent kun je mss zelf eens proberen om ze te (laten) herstellen


          succes ermee
          Koen
          Zelf al gedaan, en het is goed te doen. En leuk om te zien hoe alles in elkaar zit. Als de lens toch hapert zou ik zeker niet twijfelen. Probeer wel te werken in een 'stof-arme' omgeving, en probeer katoenen handschoentjes op de kop te tikken.
          Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

          Comment


          • #6
            Re: vervanger Minolta beercan

            Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
            Is de Sigma AF 100-300mm f/4 EX APO DG IF voor Sony/Minolta niks ? kost een kleine 1000 €.
            Iedereen bedankt voor het advies.
            Deze valt iets buiten mijn budget. Dan kan ik beter een 70-200 F2.8 kopen denk ik.

            Ik ga eerst eens proberen ze zelf te maken. Als het niet lukt kijk ik wel uit naar een vervanger.

            INdien er nog voorstellen zijn, laat maar komen.
            I put the sexy in dyslexia

            Comment


            • #7
              Re: vervanger Minolta beercan

              Voor je je geld spendeert aan f2.8 lenzen is het beter om het markt aanbod goed te bekijken.
              F2.8 zooms zijn in de regel zwaar (ik heb er eentje van Nikon) en volumineus.
              Niet altijd een plezier om mee te werken.
              Een goede f4 lens (zoals bij Canon) is soms een veel rationelere aankoop.
              Ook presteren niet alle f2.8 lenzen al perfect vanaf volle opening. Met de huidige digitale mogelijkheden inzake het gebruik van hogere iso's vind ik een f2.8 niet meer zo noodzakelijk als voorheen. Dit leert mijn ervaring.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: vervanger Minolta beercan

                Ben overgestapt naar de Tamron 70-200mm f2.8 Di.
                Werkt prima op 5D, 7D en A700.........
                Prima glas voor zijn prijs, alles if.
                En uuitschakelbare focus ring.
                Handige zoomring. statiefgondel enz..
                Wel groot en wat zwaar, maar scherp gesprijsd...+/- 580 €.
                Succes.

                Aanvulling: zie net dit hier staan: http://forum.belgiumdigital.com/f11/...ro-258055.html
                Last edited by Petronix; 23 april 2009, 15:36.

                Comment


                • #9
                  Re: vervanger Minolta beercan

                  Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
                  Ben overgestapt naar de Tamron 70-200mm f2.8 Di.
                  Werkt prima op 5D, 7D en A700.........
                  Prima glas voor zijn prijs, alles if.
                  En uuitschakelbare focus ring.
                  Handige zoomring. statiefgondel enz..
                  Wel groot en wat zwaar, maar scherp gesprijsd...+/- 580 €.
                  Succes.

                  Aanvulling: zie net dit hier staan: http://forum.belgiumdigital.com/f11/...ro-258055.html
                  Heb ondertussen mijn beslissing genomen en heb deze gekocht. Heb ze al eens efkes gebruikt en ze bevalt me prima. Ze is optisch zeker beter, ook vol open is ze al goed bruikbaar.
                  Ik heb ondertussen ook al eens geprobeerd de beercan open te schroeven en het begin verliep zonder problemen. Maar dan kwam ik een paar vijsjes tegen die al 25 jaar goed vast zitten en die kreeg ik met mijn schroevendraaierkes niet open. Iemand van het werk heeft een betere set schroevendraaiers waar ik wat meer macht mee kan zetten en ga dus binnekort nog wel eens proberen.
                  I put the sexy in dyslexia

                  Comment

                  Working...
                  X