Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eenden en Eitjes ^^

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eenden en Eitjes ^^



    [MOD]Tweede foto verwijderd ivm nestfotografie.[END MOD]
    Last edited by CH Photography; 23 april 2009, 07:04. Reden: Foto verwijderd : nestfotografie.
    http://jellevd.carbonmade.com

  • #2
    Re: Eenden en Eitjes ^^

    hallo, nestfotografie is verboden!!!!
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Eenden en Eitjes ^^

      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      hallo, nestfotografie is verboden!!!!
      Dude, hoe bekrompen kunt ge zijn.... Dr is zoveel verboden! We leven gvd in een vrij land! En ik verzeker u da ik geen enkele vogel verjaagd of nest geschonden heb (indien ge da eventueel als tegenargument zou aanhalen)

      Om den duur moogt van niks nog ne foto nemen!
      http://jellevd.carbonmade.com

      Comment


      • #4
        Re: Eenden en Eitjes ^^

        Oorspronkelijk geplaatst door Jelle vd Bekijk bericht

        Om den duur moogt van niks nog ne foto nemen!
        neem eens een opname van een nest op het Atomium, met op de achtergrond een verlichte Eifeltoren!!
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Eenden en Eitjes ^^

          Oorspronkelijk geplaatst door Jelle vd Bekijk bericht
          Dude, hoe bekrompen kunt ge zijn.... Dr is zoveel verboden! En ik verzeker u da ik geen enkele vogel verjaagd of nest geschonden heb (indien ge da eventueel als tegenargument zou aanhalen)

          Om den duur moogt van niks nog ne foto nemen!
          We leven gvd in een vrij land!
          vrij land denk ik niet hoor ...
          ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
          *BD1034BE

          Comment


          • #6
            Re: Eenden en Eitjes ^^

            vrij land, haha lamenilache.

            Comment


            • #7
              Re: Eenden en Eitjes ^^

              Oorspronkelijk geplaatst door Jelle vd Bekijk bericht
              Dude, hoe bekrompen kunt ge zijn.... Dr is zoveel verboden! We leven gvd in een vrij land! En ik verzeker u da ik geen enkele vogel verjaagd of nest geschonden heb (indien ge da eventueel als tegenargument zou aanhalen)

              Om den duur moogt van niks nog ne foto nemen!
              Gaat niet om het al dan niet verboden zijn, maar zoals je zelf duidelijk weet over het verstoren van de vogels.
              En hoewel jij er zeker van bent dat je dat niet gedaan hebt:
              a. kan een mod dit niet beoordelen aan de hand van het resultaat
              b. kan het best zijn dat de vogel toch gestresseerd is geraakt en zijn nest in de steek laat zonder dat jij het beseft
              c. kan het zien van jouw foto's een andere, minder voorzichtige fotograaf aanzetten om ook eens foto's van een nest te gaan maken, met alle gevolgen van dien.

              Ik ben ook niet iemand die alle regels tot op de letter volgt, maar dit is er nu eens één waar ik 100% achter sta!

              Bijna vergeten: terug on-topic: ik vind je eerste foto heel mooi, zo puur in silhouet.
              Last edited by Fengari; 22 april 2009, 18:13. Reden: foto-beoordeling in het vuur van het antwoord vergeten...
              Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
              vroeger op dit forum bekend als wAckO

              Comment


              • #8
                Re: Eenden en Eitjes ^^

                Oorspronkelijk geplaatst door wAckO Bekijk bericht
                En hoewel jij er zeker van bent dat je dat niet gedaan hebt:
                a. kan een mod dit niet beoordelen aan de hand van het resultaat
                b. kan het best zijn dat de vogel toch gestresseerd is geraakt en zijn nest in de steek laat zonder dat jij het beseft
                c. kan het zien van jouw foto's een andere, minder voorzichtige fotograaf aanzetten om ook eens foto's van een nest te gaan maken, met alle gevolgen van dien.
                Ik ben ook niet iemand die alle regels tot op de letter volgt, maar dit is er nu eens één waar ik 100% achter sta!
                Ik onderschrijf en bevestig dit lijstje volledig.
                Te vaak zie ik offers ten behoeve van een zogenaamde "heilige" foto.
                Ik volg maar een stelling.
                Ik ben gast in moeder natuur en dien haar regels te volgen.
                Alleen onder zeer zorgvuldige omstandigheden kun je bijzondere natuur opnames maken.
                En die omstandigheden beginnen bij jezlef en jouw aanwezigheid en vooral jouw gedrag in die natuur die helemaal niet bvan jou is en waar jij dus niets anders mag dan alleen een heel voorzichting observateur zijn.
                Dus laat ik planten heel. Ik maai of neem helemaal niets weg van de site, omdat ik mijn prul fotoke dan beter heb, en dat volgens anderen ???
                Er zijn evenveel fotograven als verkochte camera's, en die denken allemaal dat zij niet de natuur kunnen verstoren. !!!!!! alle honderden miljoenen ervan ?


                Nu terug on topic
                jouw statement is een alleen maar het statement dat jij iets niet mag.

                De eerste is alleen een silhout en zou smakelijker zijn als er nog een heel klein beetje tekening in zou zitten. Dan wordt het niet zo'n dominant zwart vlak.
                Dit is wel weer okay als je er een kleur van gemaakt zou hebben.
                Maar dan ga je richting abstract.
                Verder is deze geheel onscherp, en dat is jammer.
                Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                Comment


                • #9
                  Re: Eenden en Eitjes ^^

                  On Topic : scheelt toch iets met de scherpte van de 1e.

                  Je statement vind ik ongepast!
                  BD0910BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eenden en Eitjes ^^

                    Wat voor een gedoe is dit nu? Dan kan je het zitten wortel schieten in van die schuiltentjes ook verbieden, de vogels zouden kunnen schrikken van het geluid van de sluiter.

                    Goed bezig BD! lol
                    Canonian

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eenden en Eitjes ^^

                      Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen een beestje dat schrikt en vlucht en een ei dat niet uitgebroed geraakt omdat de ouders er niet meer terug naartoe durven...
                      Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
                      vroeger op dit forum bekend als wAckO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eenden en Eitjes ^^

                        Ik vind dat de rode ster zeker iets toevoegt, ondanks het feit dat het iets wegneemt...

                        Je reactie trouwens vind ik buitengewoon ongepast. Het staat nu eenmaal in de regels van dit forum, dus daar dien je je aan te houden, anders hebben de moderatoren het recht je foto's te wijzigen/verwijderen. Als je ze toch graag wilt plaatsen, zoek dan een forum waar geen regels zijn m.b.t. nestfotografie. Succes.
                        Niet geschoten is altijd mis

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eenden en Eitjes ^^

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jelle vd Bekijk bericht
                          Dude, hoe bekrompen kunt ge zijn.... Dr is zoveel verboden! We leven gvd in een vrij land! En ik verzeker u da ik geen enkele vogel verjaagd of nest geschonden heb (indien ge da eventueel als tegenargument zou aanhalen)

                          Om den duur moogt van niks nog ne foto nemen!
                          Yow dude, schitterende mentaliteit die jij hebt.
                          In dit land gelden er wetten en die gelden ook voor jou.
                          Of ben jij zo'n dude die denkt dat de wereld van hem is?
                          Er is een wet die nestfotografie verbiedt.


                          Oorspronkelijk geplaatst door Tom DJ. Bekijk bericht
                          Wat voor een gedoe is dit nu? Dan kan je het zitten wortel schieten in van die schuiltentjes ook verbieden, de vogels zouden kunnen schrikken van het geluid van de sluiter.

                          Goed bezig BD! lol
                          Jij snapt het niet he...
                          Last edited by Ticor; 23 april 2009, 03:04.
                          Mvg Tim

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eenden en Eitjes ^^

                            Foto 2e maal verwijderd.
                            U bent bij deze gewaarschuwd en een gewaarschuwd man...

                            Hans[Mod]
                            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eenden en Eitjes ^^

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jelle vd Bekijk bericht
                              Dude, hoe bekrompen kunt ge zijn.... Dr is zoveel verboden! We leven gvd in een vrij land! En ik verzeker u da ik geen enkele vogel verjaagd of nest geschonden heb (indien ge da eventueel als tegenargument zou aanhalen)

                              Om den duur moogt van niks nog ne foto nemen!
                              Waarom doe je dat niet dan? En laat gewoon de natuur zijn gang doen.
                              Ik sta ook graag smorgens op om naar het Broek te gaan maar daar staat een broedsluitingsdatum op en niet voor niets dacht ik..Tot mei kan je niet op beschermde plaatsen komen.
                              Is bij wet verboden om broedplaatsen te verstoren.
                              Dit voorbeeld komt uit het wets artikel.

                              De Vogelrichtlijn is uitgebracht in 1979. Ze beoogt de bescherming van vogels op het grondgebied van de Europese Unie. Ze beschermt met name vogels die zeldzaam zijn, die met uitsterven bedreigd worden, die heel gevoelig zijn voor veranderingen in hun leefgebied of die een heel specifiek leefgebied hebben. Op basis van deze EU-richtlijn zijn in alle lidstaten speciale beschermingszones voor vogels (SBZ-V) afgebakend. Bij elke SBZ-V hoort een lijst met te beschermen vogelsoorten, de zogenaamde Bijlage 1. Niet alleen de vogels zelf, maar ook hun eieren, hun voeder-, nest- en pleisterplaatsen moeten worden beschermd.

                              Ik hoop dat het duidlelijk is nu? Maar dat kon je natuurlijk niet weten...Of wel?
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X