Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50D met Sigma lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 50D met Sigma lenzen

    Ik ben van plan om mezelf een canon 50D aan te schaffen met twee nieuwe lenzen namelijk deze twee:
    Sigma DC EX 24-70 mm f 2.8
    Sigma DC EX 50-150 mm f 2.8

    nu vandaag hoor ik van een vriend dat de de sigma lenzen niet op de 50D schijnen te passen? Weet er daar iemand meer over?
    Feel free to shoot ;) - Canon 50D - 70-200mm f2.8 - 50mm f1.8 www.ilsevphotography.be

  • #2
    Re: Canon 50D met Sigma lenzen

    Die lenzen passen wel op een 50D, toch als je ze met een Canon-vatting koopt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon 50D met Sigma lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door Regenboogje Bekijk bericht
      Ik ben van plan om mezelf een canon 50D aan te schaffen met twee nieuwe lenzen namelijk deze twee:
      Sigma DC EX 24-70 mm f 2.8
      Sigma DC EX 50-150 mm f 2.8

      nu vandaag hoor ik van een vriend dat de de sigma lenzen niet op de 50D schijnen te passen? Weet er daar iemand meer over?
      De lenzen passen zeker als ze inderdaad een canon vatting hebben! Ikzelf heb ook een Sigma lens (105mm Macro) en ben er wel tevreden van!
      www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

      Comment


      • #4
        Re: Canon 50D met Sigma lenzen

        ik heb de 24-70 van sigma en die past toch goed hoor! (ook op 50D)
        No rules. Great shots.
        -
        Online

        Comment


        • #5
          Re: Canon 50D met Sigma lenzen

          Ik heb de 50D met de lenzen in mijn signature.

          Werkt allemaal perfect! Niet twijfelen.
          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

          Comment


          • #6
            Re: Canon 50D met Sigma lenzen

            ze hadden me in de winkel verteld dat je verschrikkelijk verlies van kwaliteit ging hebben moja ze raden dan aan om f4 lenzen te nemen maar voor op concerten is dat praktisch niet haalbaar.

            Dus mocht ik de sigma lenzen nemen ga ik echt geen verlies ofzo of een beetje?
            Feel free to shoot ;) - Canon 50D - 70-200mm f2.8 - 50mm f1.8 www.ilsevphotography.be

            Comment


            • #7
              Re: Canon 50D met Sigma lenzen

              Mijn Sigma 10-20 EX doet het toch fantastisch op 50D.
              Je moet voor een dergelijke body kwalitatief goede lenzen hebben, het merk doet er niet toe.
              Zoek dus een wat op over de lenzen die je wil kopen en je bent al een eind verder.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 50D met Sigma lenzen

                ik denk er aan om bij de twee lenzen te blijven, het één en ander opgezocht, blijkbaar zijn ze beiden toch wel goed op canon.
                De verkoper waar ik naar gebeld had probeerde mij een kit aan te schaffen omdat de sigma voor slechte kwaliteit ging zorgen volgens hem.
                Feel free to shoot ;) - Canon 50D - 70-200mm f2.8 - 50mm f1.8 www.ilsevphotography.be

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 50D met Sigma lenzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Regenboogje Bekijk bericht
                  ik denk er aan om bij de twee lenzen te blijven, het één en ander opgezocht, blijkbaar zijn ze beiden toch wel goed op canon.
                  De verkoper waar ik naar gebeld had probeerde mij een kit aan te schaffen omdat de sigma voor slechte kwaliteit ging zorgen volgens hem.
                  You do the math

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 50D met Sigma lenzen

                    Ik heb de Sigma 24-70 naats een Tamron 25-78 op een D700 gehad en de Tamron is veel beter.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 50D met Sigma lenzen

                      en wat is er dan beter aan de Tamron?
                      Feel free to shoot ;) - Canon 50D - 70-200mm f2.8 - 50mm f1.8 www.ilsevphotography.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 50D met Sigma lenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Regenboogje Bekijk bericht
                        en wat is er dan beter aan de Tamron?
                        scherper en meer contrast ook volopen, snellere en stille AF(het was niet de nieuwe HSM 24-70), lichter en kleiner. Nadeel Tamron: deze groeit veel meer tijdens het zoomen.

                        Nog een voordeel van de Tamron: door de veel kleinere filter maat 67 tov 82 mm zijn filters aanmerkelijk vriendelijker geprijst.
                        Last edited by hjanssen; 1 mei 2009, 14:51.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment

                        Working...
                        X