Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitbreiding van mijn lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Uitbreiding van mijn lenzen

    Ik heb momenteel een Tamron SP AF 28-75mm f/2.8 XR Di LD waar ik tevreden van ben.

    Ik zou echter mijn bereik een beetje willen uitbreiden.

    Ik ben er al bijna zeker van deze keuze: Tokina 11-16mm F 2.8 AT XD Nikon

    Maar ... anderzijds:
    oftewel: de Nikkor AF-S 18-200mm F 3.5-5.6G DX VR en dan doe ik de Tamron weg.
    oftewel: de Nikkor AF-S 70-300mm F 4.5-5.6 G VR en dan hou ik de Tamron bij.

    Mijn gebruik:
    ik heb sinds kort een D200 en neem vooral foto's op vakantie en weekendjes (moto/hiking/paragliding) + geregeld een urban exploring uitstap. Ik ben een liefhebben van DOF foto's.

    Kunnen jullie mij helpen de knoop door te hakken?
    D200

  • #2
    Re: Uitbreiding van mijn lenzen

    Oorspronkelijk geplaatst door stbie Bekijk bericht
    Ik heb momenteel een Tamron SP AF 28-75mm f/2.8 XR Di LD
    oftewel: de Nikkor AF-S 18-200mm F 3.5-5.6G DX VR en dan doe ik de Tamron weg.

    Doe dit in elk geval niet. De 18-200 kan bij lange na niet tippen aan de 28-75, behalve het zoombereik. Dat zou u wel eens tegen kunnen vallen.

    Comment


    • #3
      Re: Uitbreiding van mijn lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door stbie Bekijk bericht
      Ik heb momenteel een Tamron SP AF 28-75mm f/2.8 XR Di LD waar ik tevreden van ben.

      Ik zou echter mijn bereik een beetje willen uitbreiden.

      Ik ben er al bijna zeker van deze keuze: Tokina 11-16mm F 2.8 AT XD Nikon
      Dit is meer voor landschappen en urbanfotografie.

      Maar ... anderzijds:
      de Nikkor AF-S 70-300mm F 4.5-5.6 G VR en dan hou ik de Tamron bij.
      Deze zou ik persoonlijk kopen. Lijkt mij de juistere keuze voor wat je fotografeert, of van plan bent te fotograferen.

      Kunnen jullie mij helpen de knoop door te hakken?
      Grtz, RF
      Last edited by Franciskine; 20 april 2009, 05:50.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Uitbreiding van mijn lenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door stbie Bekijk bericht
        geregeld een urban exploring uitstap
        Daarvoor heb je groothoek nodig, die je nu ontbeert. Het probleem is dat je zowel een 70-300 als een 11-16 overweegt. Overweeg eerst of je meer groothoek of tele wilt.Dat maakt de keuze gemakkelijker.

        Comment


        • #5
          Re: Uitbreiding van mijn lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door Krasser Bekijk bericht
          Daarvoor heb je groothoek nodig, die je nu ontbeert. Het probleem is dat je zowel een 70-300 als een 11-16 overweegt. Overweeg eerst of je meer groothoek of tele wilt.Dat maakt de keuze gemakkelijker.
          Ik zou minstens 2 lenzen willen aankopen

          De Tokina 11-16mm (voor het landschap en urban gedeelte) én dan de 18-200 of 70-300 (om toch meer tele te hebben voor bv de paragliding foto's).
          Heb ondertussen een aabod gekregen via PM om de 70-300 eens uit te testen dus dat ga ik zeker eens doen!

          Ik vraag mij wel nog even af hoe ik de kwaliteit van de 18-200 ten opzichte van de 70-300 moet inschatten.

          Als ik het zo bekijk dan is iedereen het er blijkbaar over eens dat de 18-200 top is, over de 70-300 kan ik niet zo een uitgesproken meningen terugvinden precies. Is de 70-300 van dezelfde kwaliteit als de 18-200, of niet?

          Alvast merci voor de feedback!
          D200

          Comment


          • #6
            Re: Uitbreiding van mijn lenzen

            de 70-300 vr is een echte aanrader: relatief goedkoop, snelle af, goeie scherpte zelf op 5.6, en niet te zwaar.
            11-16 is goeie breedhoek keus maar voor overweeg ook de 10-20 van sigma mssch iets minderlichtsterk maar toch een mm'ke meer
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

            IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

            Comment


            • #7
              Re: Uitbreiding van mijn lenzen

              Die Sigma 10-20 is inderdaad een betere keuze dan die 11-16 Tokina.
              Samen met de Tamron SP AF 28-75mm f/2.8 XR Di LD en de toekomstige Nikkor AF-S 70-300mm F 4.5-5.6 G VR zou dat een mooi setje zijn.
              Die 18-200 zou ik links laten liggen.

              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Uitbreiding van mijn lenzen

                Ben eens gaan kijken naar de Sigma 10-20mm F 4-5.6 EX DC HSM Nikon. Ziet op het eerste zicht niet slecht uit.

                Geniet die extra mm van de sigma echt jullie voorkeur tov die 2.8 van de Tokina? Of is de sigma kwa afwerking/snelheid/focus gewoon een betere keuze?

                Stijn
                D200

                Comment


                • #9
                  Re: Uitbreiding van mijn lenzen

                  Ben nog eens verder gaan kijken en ik heb de indruk dat op zeer veel plaatsen de Sigma 10-20 het toch moet afleggen tegenover de Tokina :KenRockwell
                  D200

                  Comment


                  • #10
                    Re: Uitbreiding van mijn lenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door stbie Bekijk bericht
                    Ben nog eens verder gaan kijken en ik heb de indruk dat op zeer veel plaatsen de Sigma 10-20 het toch moet afleggen tegenover de Tokina :KenRockwell
                    Thom Hogan heeft een andere mening over dit en lijkt mij ook betrouwbaarder als KR. Ik was zelf ook altijd zeer tevreden over de Sigma 10-20, weg vanwege FX. Ik heb ook nooit de mindere lichtsterkte echt ervaren als een nadeel.

                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Uitbreiding van mijn lenzen

                      Ik heb zelf de Nikon 70-300 VR icm een D200, en kan er absoluut niet van klagen.

                      Enige nadeel: slechts f5.6 op 300mm. Helaas laat mijn budget niet meer toe
                      Voor een review: http://www.bythom.com/70300VRlens.htm.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Uitbreiding van mijn lenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door stbie Bekijk bericht
                        Als ik het zo bekijk dan is iedereen het er blijkbaar over eens dat de 18-200 top is
                        Dan lees je niet goed. Goed voor een superzoom, maar vergeleken met lenzen met een kleinere zoomfactor, een beetje zo zo.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Uitbreiding van mijn lenzen

                          Tis allemaal niet gemakkelijk .

                          die 70-300 VR kan ik eens gaan testen, dus daar zal ik dan wel uitkomen .... de 18-200 VR is dan definitief van mijn lijstje verdwenen.

                          Nu nog even verder vergelijken tussen de sigma 10-20 en de Tokina 11-16 ... als iemand daar nog meer info rond heeft, feel free to trouble my mind even more!
                          D200

                          Comment


                          • #14
                            Re: Uitbreiding van mijn lenzen

                            Oorspronkelijk geplaatst door stbie Bekijk bericht
                            Ben eens gaan kijken naar de Sigma 10-20mm F 4-5.6 EX DC HSM Nikon. Ziet op het eerste zicht niet slecht uit.

                            Geniet die extra mm van de sigma echt jullie voorkeur tov die 2.8 van de Tokina? Of is de sigma kwa afwerking/snelheid/focus gewoon een betere keuze?

                            Stijn
                            Die Sigma 10-20 is echt heel goed en die extra mm is ook meegenomen.
                            Ik blijf erbij wat ik eerder al zei, maar aan u de keuze natuurlijk.
                            En voor landschappen/urban heb je echt geen f/2,8 nodig.

                            Grtz, RF
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Uitbreiding van mijn lenzen

                              En als je zo'n op f8 en 1m zet is focussen ineens iets wat niet meer nodig is.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X