Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D700 lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D700 lenzen

    Ik koop binnenkort een D700. Morgen ga ik naar de beurs in Gent.
    Voorlopig heb ik weinig lenzen ( voor mijn D200)
    Op gebied van lenzen ben ik geen kenner .
    Welke lenzen reeks gaan op de D700?met behoud van de full frame en eventueel autom.
    scherpstelling ?
    Alle informatie welkom .THX
    D 700

  • #2
    Re: D700 lenzen

    Alles met AF en geen DX.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: D700 lenzen

      De meeste manuele lenzen werken perfect en DX-lenzen eigenlijk ook, al is het redelijk zinloos van die op een fullframe te gebruiken, gezien de beeldcirkel meestal te klein is.
      Last edited by valentina; 18 april 2009, 22:27.

      Comment


      • #4
        Re: D700 lenzen

        Ik heb er een Nikkor70-300mm VR op en voor het geld :zeer goed.
        En voor landschap en gebouwen een Tamron28-75 f/2.8 en daar kan ik prijs/kwaliteit zeker niet over klagen.Kenners zullen natuurlijk de Nikkor 28-75 aanraden maar dan is de prijs zeker maal 4.
        Met deze beide lenzen moet je heel wat situaties aankunnen.
        Trouwens met een D700 mag het reeds bijna donker zijn:deze week nog de tentoonstelling binnen in het Fort Liefkenshoek geschoten roblemen?NEE.Ruis:NEE
        Kijk maar eens op mijn PBase.
        Flickr PBase
        Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

        Comment


        • #5
          Re: D700 lenzen

          D700 en D3 vragen toplenzen maar dat betekent niet dat je met goedkopere lenzen geen prachtige opname's kan maken

          Als breedhoeklens heb je bvb de Sigma 15-30 die je 2de hands op de kop kan tikken voor ong 200€, daarnaast kan je opteren voor een Tamron 28-70 f/2.8 die 2de hands ook al wordt verkocht voor ong. een 300€.
          Het telegebied voor een FF is meestal iets duurder, de Nikkor 70-300 VR is zeker niet slecht om te beginnen, evenmin als bvb de Tamron 28-300 die ook een versie met stabilisatie heeft.

          Wil je nog meer tele, dan zal je echt wat dieper in je zakken moeten tasten . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: D700 lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
            Ik heb er een Nikkor70-300mm VR op en voor het geld :zeer goed.
            En voor landschap en gebouwen een Tamron28-75 f/2.8 en daar kan ik prijs/kwaliteit zeker niet over klagen.Kenners zullen natuurlijk de Nikkor 28-75 aanraden maar dan is de prijs zeker maal 4.
            Met deze beide lenzen moet je heel wat situaties aankunnen.
            Trouwens met een D700 mag het reeds bijna donker zijn:deze week nog de tentoonstelling binnen in het Fort Liefkenshoek geschoten roblemen?NEE.Ruis:NEE
            Kijk maar eens op mijn PBase.
            De 28-75 is inmiddels voorbij gestreefd door de AF-S 24-70 2.8. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

            Comment


            • #7
              Re: D700 lenzen

              klinkt mss een beetje betweterig ... maar euhm ... mss eerst een beetje kennis over objectieven opdoen alvorens een smak geld uit te geven aan een D700 ?

              ik bedoel maar ... mss heb je die D700 helemaal niet nodig en kan je je perfect redden met de D200 die je hebt in combinatie met goede objectieven.

              just my 2 cent,
              TravelToy.
              www.christian-bailleul.be | Blog

              Comment


              • #8
                Re: D700 lenzen

                Dank u voor de info
                D 700

                Comment


                • #9
                  Re: D700 lenzen

                  14-24 f/2.8
                  24-70 f/2.8
                  70-200 f/2.8 VR
                  50 f/1.4
                  Nikon D300 = Nikon 50mm f/1.4G = Nikon 14-24mm f/2.8G = Nikon 24-70mm f/2.8G = Nikon 70-200mm f/2.8G = SB-900 = SB-600 = Grip MB-D10 = GPS GP-1 = Velbon Sherpa 450R = Lowepro Nature Trekker AW II = Elinchrom D-Lite 4 Set = 24" iMac = Wacom Intuos3

                  Comment


                  • #10
                    Re: D700 lenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door jeffreyjongmans Bekijk bericht
                    14-24 f/2.8
                    24-70 f/2.8
                    70-200 f/2.8 VR
                    50 f/1.4
                    Nog een Micro Nikkor 105mm AF-S VR en een teleconverter TC-14 of TC-17 vergeten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: D700 lenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
                      De 28-75 is inmiddels voorbij gestreefd door de AF-S 24-70 2.8. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
                      Ik weet niet in hoeverre deze review ook van toepassing is op de Nikon versie, maar op de 5D2 presteert ie duidelijk minder, en dan vooral in de hoeken LINK

                      Comment

                      Working...
                      X