Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(Sigma) telezoom voor Nikon rond 1000€

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • (Sigma) telezoom voor Nikon rond 1000€

    Hallo allemaal,

    Ik beschik sinds een goeie maand over de 80-200 2.8 van Nikon, de al wat oudere schuifzoom. Op zich een goeie lens, maar na wat gebruik stel ik vast dat ze last heeft van backfocus.
    Met de 1,4x tele van Kenko kom ik dan wel aan 280mm maar ik zou toch liever nog wat meer bereik hebben. Bovendien vind ik dat de autofocus dikwijls te traag gaat met deze AF-D lens.
    Deze zomer ga ik naar Afrika en een prime is dan niet ideaal (de Nikkor 300 AF-S is voor later), maar ik wil uiteraard toch wel met goeie foto's terugkomen.

    Daarom vraag ik jullie raad bij het aankopen van een nieuwe telezoom, budget is dus een goeie 1000€. Vooral gebruikt voor natuurfotografie en autosport, dus een ingebouwde AF motor is toch wel vereist, alsook een bereik van 400 à 500mm.

    Volgende lenzen heb ik al wat over liggen peinzen:
    - de alom bekende Sigma 50-500 HSM F4.0-6.3 @ 999€ (lijkt nog vrij scherp te zijn)
    - de Sigma 150-500mm DG OS HSM F5.0-6.3 @ 815€ (met OS, is wel een pluspunt, en goedkoper, maar lijkt minder scherp)
    - de Sigma 100-300 HSM F4 @ 1100€ (meer licht, meer centen, minder bereik) evt nog met 1,4x teleconverter = 420mm

    Uiteraard kan ik er hier eentje uitpikken, maar wat feedback/tips/ervaringen van al de kennis die hier samenhokt is zeer geapprecieerd!!
    (Andere lenzen die ik over het hoofd zie, kunnen misschien ook, als ze maar aan bovenstaande voorwaarden voldoen...)

    Alvast bedankt, want het afwegen is iets om gek van te worden...
    Last edited by cee37; 18 april 2009, 16:19. Reden: na testen is dus backfocus gebleken...
    [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

  • #2
    Re: (Sigma) telezoom voor Nikon rond 1000€

    verschil tussen 50-500 en 150-500 is miniem. Maar bij minder licht is de 150-500 toch in zijn voordeel als je nog uit de hand wilt fotograferen.

    Maar de 100-300 f4 is een totaal andere lens.

    - veel snellere AF
    - veel scherper
    - en lichtsterker.

    een lens.

    Maar ik heb deze vervangen door een 300mm f4 af-s voor het betere werk en de 150-500 voor reislens en airshow.
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: (Sigma) telezoom voor Nikon rond 1000€

      Bedankt voor je reactie, altijd leuk van feedback te krijgen van iemand die deze beide lenzen heeft gehad
      Denk dat ik hem maar ineens bestel vanavond...
      [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

      Comment


      • #4
        Re: (Sigma) telezoom voor Nikon rond 1000€

        ik heb een 50-500 gehad, en zou die nooit meer kopen .. de sigma 100-300 is wel een goede lens, ik zou persoonlijk eerder gaan voor de 100-300 + 1,4 teleconverter als scherpte belangrijk is. Als je 10 zoombereik elangrijke rvind dan scherpte moet je uiteraard voor de 50-500 gaan, maar ik vond die te soft

        Comment


        • #5
          Re: (Sigma) telezoom voor Nikon rond 1000€

          damn blijkbaar is deze lens niet zo snel verkrijgbaar als ik hoopte, al bij een paar fotowinkels (in A'pen) uitverkocht. En die moet van Japan komen dus minstens 3-4 weken wachten dan.

          Niemand heeft toevallig de Sigma 100-300 F4 nog liggen of wil die verkopen?
          [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

          Comment


          • #6
            Re: (Sigma) telezoom voor Nikon rond 1000€

            Wel, ik zat ongeveer in hetzelfde schuitje en ga morgen mijn Sigma 150-500 lens gaan halen bij Art&Craft waar ik bij geen enkele zaak een prijs heb gekregen die zo goed lag en uiteraard met de nodige garantie.
            Het is trouwens ook na veel wikken en wegen, uitleg vragen op dit forum maar ook even aan de mensen van A&C dat ik toch voor de Sigma gegaan ben.
            Dus morgen .... yummie

            Oorspronkelijk geplaatst door cee37 Bekijk bericht
            Hallo allemaal,

            Ik beschik sinds een goeie maand over de 80-200 2.8 van Nikon, de al wat oudere schuifzoom. Op zich een goeie lens, maar na wat gebruik stel ik vast dat ze last heeft van backfocus.
            Met de 1,4x tele van Kenko kom ik dan wel aan 280mm maar ik zou toch liever nog wat meer bereik hebben. Bovendien vind ik dat de autofocus dikwijls te traag gaat met deze AF-D lens.
            Deze zomer ga ik naar Afrika en een prime is dan niet ideaal (de Nikkor 300 AF-S is voor later), maar ik wil uiteraard toch wel met goeie foto's terugkomen.

            Daarom vraag ik jullie raad bij het aankopen van een nieuwe telezoom, budget is dus een goeie 1000€. Vooral gebruikt voor natuurfotografie en autosport, dus een ingebouwde AF motor is toch wel vereist, alsook een bereik van 400 à 500mm.

            Volgende lenzen heb ik al wat over liggen peinzen:
            - de alom bekende Sigma 50-500 HSM F4.0-6.3 @ 999€ (lijkt nog vrij scherp te zijn)
            - de Sigma 150-500mm DG OS HSM F5.0-6.3 @ 815€ (met OS, is wel een pluspunt, en goedkoper, maar lijkt minder scherp)
            - de Sigma 100-300 HSM F4 @ 1100€ (meer licht, meer centen, minder bereik) evt nog met 1,4x teleconverter = 420mm

            Uiteraard kan ik er hier eentje uitpikken, maar wat feedback/tips/ervaringen van al de kennis die hier samenhokt is zeer geapprecieerd!!
            (Andere lenzen die ik over het hoofd zie, kunnen misschien ook, als ze maar aan bovenstaande voorwaarden voldoen...)

            Alvast bedankt, want het afwegen is iets om gek van te worden...

            Comment


            • #7
              Re: (Sigma) telezoom voor Nikon rond 1000€

              'k heb geluk gehad.. dinsdag naar Digicamshop geweest en ze hadden hem niet op voorraad. Gisteren besteld via de website en ik ben net een trotse bezitter van de 100-300. En nog geluk gehad want dinsdag stond hij daar aan 999€ en nu aan 899€
              op hoop van zegen da't een scherpe versie is nu
              eind goed al goed!
              [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

              Comment

              Working...
              X