Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem: nikon body, canon objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem: nikon body, canon objectieven

    Wat zou jij doen in deze situatie?

    Enkele weken geleden een nikon d40 + kitlens aangeschaft, maar nu schijnt dat een familie lid nog een aantal canon en tamron lenzen heeft die ik mag gebruiken omdat hij ze niet meer gebruikt. Ook heeft hij een canon eos 50E.

    Het gaat om volgende objectieven :

    Canon zoomlens EF 28-80 mm 1:3.5-5.6 IV (USM)
    Tamron 28-200mm 1:3.8-5.6 (IF)
    hier staan ook nog de woorden "aspherical" en "LD" op
    Canon lens EF 300mm 1:4 L IS USM

    En een tamron 2x C-AF1 tele -convertor


    Probleem is dus het verschil in mounts. Op de nikon passen ze niet, maar bestaan hier adapters voor? En is er dan kwaliteitsverlies?
    Of is het nog mogelijk om een behoorlijke prijs te krijgen voor die nikon en een canon eos 350D of iets dergelijks aan te schaffen?
    Het zou zonde zijn moest ik deze objectieven niet kunnen gebruiken.

    De nikon 50E body is een analoog toestel, maar ik heb pas de overstap van analoog naar digitaal gemaakt door een D40 te kopen. Dus om terug analoog te gaan..liever niet.

    EDIT: Er gaan geen objectieven verkocht worden.
    Last edited by tomvdberg; 18 april 2009, 14:38.

  • #2
    Re: Probleem: nikon body, canon objectieven

    Canon EF lenzen zijn niet aan te passen aan een Nikon F body....

    Ergo , verkopen die handel....

    De Tamron superzoom is te verkopen voor 75€
    Derest voor wat een gek ervoor geeft

    Ik als gek bied alvast 100€ op die Canon lens EF 300mm 1:4 L IS USM.......

    Comment


    • #3
      Re: Probleem: nikon body, canon objectieven

      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht

      Ik als gek bied alvast 100€ op die Canon lens EF 300mm 1:4 L IS USM.......
      Zo grappig 100 voor een lens die het tienvoudige waard is. Maar zelfkennis...

      Comment


      • #4
        Re: Probleem: nikon body, canon objectieven

        Ik denk dat je beter een tweedehands Canon-body koopt waar deze lenzen op passen.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Probleem: nikon body, canon objectieven

          alleen die 300 mm lijkt me de moeite, als je je bezighoudt met vogels enzo...

          Voor de rest, als je overstapt kan je de andere ook gebruiken en beschik je over een groter bereik, maar daarom kwalitatief niet beter denk ik..
          No rules. Great shots.
          -
          Online

          Comment


          • #6
            Re: Probleem: nikon body, canon objectieven

            Natuurfotografie zie ik wel zitten. Alleen had ik door die kitlens er de mogelijkheden (nog) niet voor. Maar het was zeker de bedoeling om die richting uit te gaan in de toekomst.

            Diegene van wie deze spullen zijn is een jager en hij heeft indertijd een poging ondernomen om de dieren ook te fotograferen.
            Dat zie ik zeker zitten. Herten, everzwijnen,... Dus de locaties zijn er al, de ervaring van het spotten heeft dat familielid ook.

            Is een eos 350D (in combinatie met die 300mm lens) een goed toestel voor dergelijke fotografie? Passen deze trouwens op elkaar?

            Comment


            • #7
              Re: Probleem: nikon body, canon objectieven

              combinatie is goed hoor, passen op elkaar ook
              No rules. Great shots.
              -
              Online

              Comment


              • #8
                Re: Probleem: nikon body, canon objectieven

                Oorspronkelijk geplaatst door GlennVerbraeken Bekijk bericht
                combinatie is goed hoor, passen op elkaar ook
                Bedankt

                Comment


                • #9
                  Re: Probleem: nikon body, canon objectieven

                  Oorspronkelijk geplaatst door tomvdberg Bekijk bericht
                  Is een eos 350D (in combinatie met die 300mm lens) een goed toestel voor dergelijke fotografie? Passen deze trouwens op elkaar?
                  Passen probleemloos, en een 350D kan je tweedehands best wel vinden.
                  De lens is wel een stuk zwaarder dan de body, maar dat is verder geen probleem.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleem: nikon body, canon objectieven

                    Moest je over het budget beschikken zou ik toch ook eens nadenken over een 40D, al dan niet 2e hands
                    of een 400D/450D

                    Tenzij je een 350 heel goedkoop gevonden hebt
                    No rules. Great shots.
                    -
                    Online

                    Comment


                    • #11
                      Re: Probleem: nikon body, canon objectieven

                      Ik heb nog niets gevonden, 350D leek me het meest voor de hand liggend qua prijs.

                      Is het een goed idee om de nikon D40 nu al te verkopen?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Probleem: nikon body, canon objectieven

                        350D is al wat verouderd, batterij gaat minder lang mee, ... maar daarom geen slecht toestel
                        40D is ook nie echt duur niet meer, toch niet wat je ervoor in de plaats krijgt

                        Moest je een canon kopen, zie ik geen reden waarom je de nikon zou houden, tenzij je nog twijfelt
                        No rules. Great shots.
                        -
                        Online

                        Comment


                        • #13
                          Re: Probleem: nikon body, canon objectieven

                          Ik heb zo'n jaar of drie met een 350D gewerkt. Het interessante aan deze (crop)camera is dat je 300mm lens meteen een 480mm (x1,6) wordt. Mijn vrouw gebruikt nu de 350D met een 100mm macrolens, terwijl ikzelf ben "upgegrade" naar de 50D (ook een cropcamera, hoor). De xxD types zijn echt wel een klasse beter dan de xxxD's, maar die 350D is en blijft een uitstekend toestel.
                          Maar om nou meteen je Nikon te gaan wegdoen?
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Probleem: nikon body, canon objectieven

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Maar om nou meteen je Nikon te gaan wegdoen?
                            Waarom niet?

                            Moest je een canon kopen, zie ik geen reden waarom je de nikon zou houden, tenzij je nog twijfelt
                            Waarom wel?



                            Trouwens, wat zou ik maximum mogen uitgeven aan een 350D, 40D, 400D,..(+evt andere voorstellen)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Probleem: nikon body, canon objectieven

                              Oorspronkelijk geplaatst door GlennVerbraeken Bekijk bericht
                              alleen die 300 mm lijkt me de moeite, als je je bezighoudt met vogels enzo...

                              Voor de rest, als je overstapt kan je de andere ook gebruiken en beschik je over een groter bereik, maar daarom kwalitatief niet beter denk ik..
                              Maar ook niet minder dan de Nikon?

                              Comment

                              Working...
                              X