Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MEDEDELING van phille

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • MEDEDELING van phille

    Ik wens via deze topic een en ander duidelijk te maken na een weekje afwzigheid en bezinning.

    Ik heb net de 70 replies eens doorgenomen op de topic over die gratis beelden. Wel, meningen zullen altijd verdeeld zijn, daar heb ik het niet moeilijk mee, naijver zal steeds bestaan, daar kan ik ook mee leven, de personen die er last van hebben maken er zich meer druk in dan ikzelf. Moet er op een forum een discutie mogelijk zijn, toch wel, ik vind dat het tot op bepaald niveau moet kunnen.

    MAAR: Tijdens de week dat ik er niet was heb ik enkele BD'ers pas echt leren kennen, en ik wens mede te delen waarom ik wegwas. Ben ik dat aan iemand verschuldigd, neen, maar ik tracht oprecht mijn reactie te verantwoorden.

    Ik wens iedereen te danken voor de steunbetuigingen die ik per mail mocht ontvangen, voor deze personen heb ik de moeite genomen terug te verschijen, zij verdienen dit op zijn minst. De oproep van velen om terug te komen is fijn, warm en oprecht, alleen kent niet iedereen de ganse historie en die wens ik nu op te helderen.

    Alles is begonnen toen ik in een kleine euforie te kennen gaf dat ik een publicatie had bij een telecom bedrijf (tijdje geleden). Buiten de fijne reacties in de topic kreeg ik toen reeds enkele emails die niet mals waren.

    Toen trachtte ik me er niks van aan te trekken en op gewone tred voor te gaan. Toch zullen velen gemerkt hebben dat ik minder ben gaan posten. Tegelijkertijd schuim ik nu meer happenings af, bezoek circuits en tracht daar een aantal leuke albums bij elkaar te krijgen.

    Doch ook hier weer reacties toen ik meldde dat ik een leuke opdracht had verworven, ook tijdens de zwangerschaps sessie.

    Enkele personen vinden het blijkbaar zeer amusant een mens te pesten tot het bloed onder zijn/haar nagels kruipt. Degoutante vuile opmerkingen, scheldwoorden, ik citeer er een paar :

    - dikke nek, ga op een ander forum stoefen
    - prutser, wie betaalt nu voor zulk werk
    - koop nen degelijke camera, misschien maakt ge er dan wat van
    - zelfs gratis zou ik je werk nog niet in mijn huiskamer hangen

    Ach, ik heb een brede rug, en zulke zaken zijn inderdaad vervelend, maar uiteindelijk kon ik me er steeds boven stellen. Het is wel heel frapant dat mensen achter een keybord verstopt zich gemakkelijk verlagen tot zulke mails, ze doen dit dan ook opzettelijk met emailadressen en aliassen die uiteraard (denken ze) niets onthult over de herkomst. Misschien niet voor de internet leek, alleen vergeten ze blijkbaar dat ik beroepshalve over genoeg kennis en recources beschik om de herkomst te achterhalen.

    zo weet ik dat er één persoon uit Nederland tussenzit, en twee uit vlaanderen, waarvan één bij Telenet en één bij Skynet. Dit haal ik uit de IP adressen. Verder ga ik NIET, ik ga ook geen misbruik maken van mijn positie binnen een bepaald bedrijf om de gegevens van iemand te achterhalen en ik verlaag me niet tot hun standaard. Maar ik wil alleen maar aantonen dat hier op BD enkelen zich graag 'mooi' voordoen en tegelijkertijd een zeer achterbankse instelling aannemen. Ik veralgemeen NIET, ik deel mee, zodat iedereen snapt hoe sommigen onder ons (jullie) hier eigenlijk hun leven slijten. Zielig !

    Waarom heb ik uiteindelijk er de brui aangegeven. Nadat ik onlangs een domain naam kocht en mijn website een update had gegeven, vond ik het tegelijkertijd leuk enkele beelden uit mijn laatste shoots op de pagina te zetten die kon gedownload worden door iedereen die het graag wil. Uit mijn logs zie ik duidelijk ook wel dat veel beelden bekeken en gedownload worden, en zelfs een 800x534 print op een 10x15 cm met goede interpolatiesoftware komt er aardig uit, dus liever een paar beelden for free dan constant de irritatie dat je alle copyrights geschonden ziet worden.

    Blijkbaar hebben mensen aanstoot genomen aan de keuze van de naam : profoto.be. Waarom ??? Ik weet het niet, moet ik echt een PRO zijn om die naam te gebruiken, insinueer ik dat ik PRO ben ??? Misschien voor diegene die me verwensen. Ik vind de naam goed klinken, onthoud goed, schrijft gemakkelijk, en wat ik gerust wil erkennen, past bij een persoon die zo professioneel tracht om te gaan met de materie, dat is mijn opzet geweest.

    Als er mensen zijn die graag info op de website zien, wel hun vraag is gerechtigd, maar ik wens geen persoonlijke info te verspreiden zonder dat dit echt nodig is.

    Uiteraard zoek ik naar een zo passend mogelijke oplossing om de zaken te organiseren zonder mezelf de das om te doen. MAAR voor iemand een aantal zaken in mijn schoenen wil schuiven, als iemand vindt dat ik boven de wet uitleef, dan doet ELKE BELG dit wel. Van 3500 BD'ers wil ik er eens 10 uitnodigen die ALLE software op hun computers kunnen verantwoorden met licenties, of 10 die ALTIJD de buurman of vriend naar een BTW nummer of factuur vragen als ze eens komen schilderen of een rolleke behang tegen de muur hangen. Ik denk best dat het plaatje duidelijk is.

    Als ik verkeerd zou gereageerd hebben, wens ik daarvoor openlijk me te excuseren, daar heb ik het niet moeilijk mee.

    @froto: neen, ik ben niet beter vanwege 3500 posts, neen, ik hoef geen speciale behandeling, neen ik hoef geen andere behandeling der wet. Sorry voor de verwoording in m'n reply.

    @Marjo: Bedankt voor je rechtzetting bij een vertaling van enkele website termen, tussen de drukte zal ik het bedankje vergeten zijn, hopelijk is dit nu rechtgezet. Maar ik denk niet dat ik een 'goddelijk' geschenk ben met verheven status op BD.

    @iedereen: Ik blijf geloven in het technisch verantwoorden en benaderen van fotomateriaal. Dat ik daarin soms ver ga, wil niet zeggen dat ik van iedereen hezelfde verwacht. Dat ik niet op alle postings reageer hangt af van tijd, goesting, en keuze foto's, dat is mijn recht. Negeer ik bepaalde mensen, NEEN, maar ik maak ook mijn keuzes in replies op dingen waar ik graag op reageer, goed EN slecht, zoals iedereen. Ik heb ook postings met 300 views en 3 replies, ik heb daar GEEN probleem mee.

    Tenslotte: de druppel die de emmer heeft doen overlopen: verleden week is in een mail gedreigd met het platleggen van mijn website en het bekendbaar maken van mijn activiteiten bij 'bepaalde instanties' waarbij mijn vraag naar diploma fotografie en BTW registratie in vraag is getrokken. Uit voorzorgsmaatregelen heb ik mijn website aangepast.

    Ik hoop dat iedereen hier nu begrijpt dat ik het zowat allemaal beu was. Vandaar mijn reactie dat ik steeds het beste van mezelf heb trachten te geven, zo goed en technisch mogelijk mijn postings heb verzorgd en dat 3500 keer lang, en ik daarom de zaak echt beu was, waarom zoveel moeite troosten als men je het leven toch maar zuur maakt, ik denk niet dat ik daarmee een hautaine instelling aanneem, maar uiteraard moest je de ganse historie kennen.

    Eén ding aan de herrieschopper(s): Mijn passie pakt niemand me af, je hebt misschien een tijd de hypotheek weten te leggen op mijn groei en website belangen, maar vergeet niet DIT: je mag wel op je buik schrijven dat nu mijn goesting weg is om belangeloos zoveel tijd in iets te steken waar blijkbaar veel mensen van genoten, en DAT hebben jullie niet MIJ maar HEN afgenomen, denk daar maar eens over.

    Ik heb een druk leven, beroepshalve, twee serieuze tijdrovende hobby's en een schat van een echtgenote aan mijn zijde die ik graag ook de nodige tijd gun. Dat ik hier niet meer zou vertoeven stemt me droef, maar is zeker geen kwelling. Het leven gaat voort, maar één levensles leer je wel weer, het internet is sterk, zeer sterk, maar ook zeer associaal, een medium met scherpe kantjes, en voor iedereen kan je nooit goed doen.

    Ik wens iedereen met de juiste bedoelingen veel creativiteit toe, geniet van je passie, deel ze met anderen, wees leergierig aar vooral, pluk het juiste moment en vereeuwig het voor jezelf. Tijdens mijn verblijf hier heb ik ontzettend genoten, geleerd, en hopelijk ook iets kunnen betekenen voor anderen, uiteindelijk een van mijn levensmoto's: technische kennis doorgeven en er zelf uit leren, dankzij anderen.

    Ik laat alles nog even bekoelen, maar aan TRIKER wil ik dit wel kwijt.
    Je inzet voor BD laat me niet koud, daarom heb ik beslist dat als jullie me er graag bijhebben, ik zal deelnemen aan de workshop te Geel en mijn mogelijkheden en diensten toch nog graag mee in de schaal werp, een belofte neem je normaal nie terug, en beloofd was beloofd.

    Verder laat ik alles graag nog wat bezinken, mij heeft vooral de persoonlijke aanval geraakt, wie de onschuld zelve is OP ALLE vlakken, werpe de eerste steen.

    Misschien tot later...

    mvg,

    Philippe

  • #2
    Het zal zeker niet de laatste reactie zijn, maar ik vind het heel jammer telkens zich zo'n situatie voordoet. Blijf ervoor gaan en hopelijk tot binnenkort.

    Comment


    • #3
      Wel Phille ik ken van alles de details niet en eigenlijk wil ik ze ook niet weten maar dat je hier niet meer gaat komen is een groot verlies voor mij en vele anderen vermoed ik. Waarschijnlijk ook voor diegenen die jaloers zijn en waren. Nu ja eigenlijk ben ik ook jaloers op jou want je maakt prachtfoto's en ik heb veel van jou kunnen leren.

      Veel van je topics waren heel interessant spijtig dus dat je hier minder zal zijn.

      Veel plezier met al je hobby's en zeker met diegene die ik met jou deel. Voortaan zal ik regelmatig eens profoto.be bezoeken in de hoop er jouw laatste foto's te kunnen bekijken.

      Hopelijk kom je nog terug!
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Hoi Phille,
        Ik heb het van A-tot Z gevolgd.
        Spijtig dat het allemaal zo gelopen is.
        Wens je met alles heel veel succes en geluk toe.

        mvg
        gabriella
        Canon 300D en 350D
        canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
        canon 20-35 usm

        Comment


        • #5
          Ik ben hier pas nieuw, dus van de hele historie weet ik niets.
          Wel kan ik aan de mensen die jalourse mailtjes hebben gestuurd nog vertellen dat het voor sommige ip-adressen (afhankelijk van de opbouw van het netwerk van de provider) perfect legaal te achterhalen is uit welke regio deze komt.
          En in een emailtje stuurt ge ook nog meer dan gewoon uwe alias en ip mee, wat ook handig is om te bezien...

          nu over de kwestie
          Ik heb zijn site bezocht, en vind het grootste deel zeer goed gelaagd, ik zal me nog wel geen fotokenner mogen noemen, en dat zal ik ook nooit worden, maar ik hoop dat ik toch ooit zulke goeie foto's kan maken.

          Een goede raad voor elkeen: Leef en laat leven!

          Comment


          • #6
            spijtig om te horen dat er hier blijkbaar toch een paar rotte appels op het forum zitten, dat wist ik niet. in alle geval versta ik nu waarom je hier weggaat, phille. spijtig dat het allemaal zo gelopen is, maar 'k zou er mij toch niet te veel van aantrekken hoor. hopelijk kom je af en toe nog wel eens langs.

            Comment


            • #7
              Hallo Phille,

              Ik heb bewust niet gereageerd op de voorgaande topic, omdat ik me een tijdje terug had (en nog steeds) voorgenomen me niet meer te bemoeien met "ruzies". Wel bekruipt me in voorkomende gevallen een gevoel van "waar zijn we hier eigenlijk mee bezig". Het is dan ook jammer dat eea zo verloopt.
              Ik hoop niet dat BD zich ontwikkelt gelijk een super nova.
              Wat ik overigens betreur, is dat met deze gang van zaken het juist de "rotte appels" zijn die blijven en zij nu wellicht ergens "anoniem" zitten te "genieten". Zou het niet beter zijn hen te weerstaan? Nu ja voor mij makkelijk praten en indien het mij zou overkomen zou ik er wellicht ook anders over denken; ik kan me heel wel indenken dat het gevoel moet overheersen dat een hobby plezant dient te zijn.

              Veel plezier verder en overdenk eea nog eens.

              Jan
              You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Inderdaad spijtig dat alles zo gelopen is Phille.

                Maar jalouzie zal er altijd zijn en hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.

                Het is ieders recht om je foto's te bekritiseren, maar dan wel NIET op een achterbakse zoals jij beschrijft.
                Het is dan ook heel erg spijtig dat tegen die "anonieme" mailers niet opgetreden wordt.

                Ik heb nooit veel op je postings gereageerd maar ik heb ze wel steeds met veel interesse en leergierigheid gelezen.
                IK zal in elk geval je postings en kundigheid missen.

                BTW: profoto vond ik heel goed gevonden als naam. " pro" kan tevens refereren naar het standpunt " voor ".( zoals in pro-amerikaans, pro-euthanasie enz )
                En dat je "pro-fotografie" bent ... ja, daar kan toch niemand aan twijfelen zekers.

                Nog veel succes en vast en zekers tot in Geel !!

                Jo(han)



                Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                Comment


                • #9
                  Heb het een en ander blijkbaar gemist dit WE.

                  De bewuste topic aldus niet gelezen.

                  Maar zou het wel héél er spijtig vinden dat je weggaat Phille, als persoon maar ook als actief en waardevol BD'r.

                  Waarom moeten zovelen boeten door enkelingen, vraag ik me af.

                  Toch een overweging maken Phille, aub?!

                  PS. Wat ie er verkeerd aan "profoto", prima en goed gevonde naam.
                  Aan achterbaksheid, maar zeker aan "verklikkerij", dit is verwerpelijk en uiterst laag bij de grond





                  Comment


                  • #10
                    Duidelijk Phille, ik begrijp je "besluit" volkomen.
                    Hopelijk overdenk je het eea nog even en blijven we jou hier zien

                    Zoniet, dan wens ik je veel plezier met je profoto activiteiten en
                    je andere bezigheden. (ook als je besluit wel te blijven )

                    mvg,
                    Z900
                    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                    Comment


                    • #11
                      Hallo Phille
                      Ik weet niet wat er zich hier allemaal heeft afgespeeld,wij (Noname&Coby)vinden het wel jammer om geen foto's/technische uitleg/en reactie, van je te zien, hoop dat je toch terug komt op je beslissing
                      want je was naar ons idee toch wel een aanwinst voor de vele Bders

                      Vriendelijke groet NoName&Coby
                      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                      www.langenacker.nl

                      Comment


                      • #12
                        Bedankt voor je verduidelijking

                        Bedankt voor alle moeite die je je voor dit forum getroost hebt

                        Bedankt voor je vele postings die ik stil gelezen heb, ik heb er zeker van geleerd

                        Comment


                        • #13
                          heb niet alles gevolgd hieromtrent, maar ik ben blij dat je terug bent Phille, uw foto's vallen me bijna altijd in de smaak. Laat u niet doen door enkele rotte appels, die je OVERAL hebt, en laat ons voort genieten van je foto's
                          Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

                          Comment


                          • #14
                            Phew.... Ben ik nog maar net terug uit Rome en zie dat de Spaanse Inquisitie hier al aardig heeft huisgehouden...

                            Phille, laat u door het afgunstige grut niet uit uw lood slaan, man ! Het soort dat de zon in andermans tuin niet kan zien schijnen. Het soort dat anonieme brieven schrijft naar de fiscus wanneer ge een nieuwe auto koopt (heb ik al meegemaakt).

                            Komaan zeg, ge zou na al die tijd toch wel beter moeten weten dan u door dat soort te laten intimideren.

                            Oh, en als we het toch over beschermde beroepen hebben... blijkbaar lopen hier nogal wat "huis-, tuin- en keukenjuristen rond". Jullie hebben er geen idee van hoe belachelijk jullie je soms maken met dat wijsneuzerige "nattevinger" -juridisch advies. Neem dat maar aan van een "pro" op dat vlak.
                            Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

                            Comment


                            • #15
                              Je moet je helemaal niet excuseren Phille. Je gedrevenheid gaat ver, en dat siert je temeer omdat je daar ons ook van laat mee genieten.
                              En als er een paar zijn die een aangeboden lepel voedsel niet willen slikken, hetzij zo.
                              Blij dat je terug bent Phille, bevestigd opnieuw je gezonde instelling. Ik hoop niet dat je veranderd en ik hoop dat je dezelfde blijft, méér hoeft dat niet te zijn.


                              Comment

                              Working...
                              X