Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tulpen in de zon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tulpen in de zon

    Paar weekjes terug deze foto getrokken van de tulpen bij ons in de tuin!

    Helaas wel een beetje vreemde schaduw op te tulpen zelf,, reden: flitsen


    klik

    Wat vinden jullie ervan?


    Camera Make: Panasonic
    Camera Model: DMC-FZ8
    Flash Used: Yes (Manual)
    Focal Length: 6.0mm (35mm equivalent: 36mm)
    Exposure Time: 0.0008 s (1/1300)
    Aperture: f/8.0
    ISO equiv: 200
    White Balance: Auto
    Light Source: Flash
    Metering Mode: Matrix
    Last edited by tomklerks; 16 april 2009, 17:31.
    Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
    My flickr My site

  • #2
    Re: Tulpen in de zon

    Spetterend beeld door het inflitsen. Maar inderdaad enkele lelijke schaduwen en ik twijfel ook aan die zon in het beeld. Er zit wel veel ruis in de lucht, maar dat kan wel aan die hele kleine sensor liggen.

    Groeten
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Tulpen in de zon

      Beetje over the top. Rechts wordt mijn aandacht afgelijd door het zonlicht. Bovendien heb je de tulpen platgeflitst, en dat is echt niet mooi. Ook de compositie is niet lekker kijken. Sorry, maar dit kan beter.
      Jochenvde Photography
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Tulpen in de zon

        Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
        Spetterend beeld door het inflitsen. Maar inderdaad enkele lelijke schaduwen en ik twijfel ook aan die zon in het beeld. Er zit wel veel ruis in de lucht, maar dat kan wel aan die hele kleine sensor liggen.

        Groeten
        Ja, ik heb geschoten op ISO 200, dan heb ik eigeijk altijd al een klein beetje ruis.... Moet wel zeggen dat het verkleinen niets goed heeft gedaan.. De zon in beeld heb ik juist expres zo gedaan, zo is de foto net anders als al die andere foto's met tulpen..
        Tis nog even doorsparen voor een d90 of EOS 500d om te kunnen fotograferen zonder ruis...


        Bedankt voor jullie commentaren
        Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
        My flickr My site

        Comment


        • #5
          Re: Tulpen in de zon

          een mooi idee goed uitgewerkt in een mooie compositie maar idd twee verbeterpunten: nl de flits (op te lossen door een diffuser of een wit bakje of papier) of nadien in photoshop en die ruis ook nog even door ps halen als je camera niet beter kan.
          en krijg je

          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: Tulpen in de zon

            Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
            een mooi idee goed uitgewerkt in een mooie compositie maar idd twee verbeterpunten: nl de flits (op te lossen door een diffuser of een wit bakje of papier) of nadien in photoshop en die ruis ook nog even door ps halen als je camera niet beter kan.
            en krijg je

            Bedankt voor je commentaar, dat witte papiertje is idd wel een optie, een diffuser is er niet voor mijn camera.. Had hem al op -1EV gezet, had wellicht ook -2EV kunnen pakken.

            De ruis heb jij wel heel erg netjes weggewerkt. Wat waren hiervoor jouw instelling?

            De mijne zijn normaal: Filter - Ruis verwijderen - sterkte:7 - Details: 50% - Kleurruis reduceren: 71% - Details verscherpen: 17%
            Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
            My flickr My site

            Comment


            • #7
              Re: Tulpen in de zon

              mooie tulpen vanop een ander standpunt bekeken
              proficiat met je verjaardag vandaag
              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

              Comment

              Working...
              X