Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Der Frühling ist da

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Der Frühling ist da

    De Lente is echt begonnen......en die lekkere bloesemgeuren....
    Mijn favoriete seizoen...
    Getrokken met de Sigma 10-20mm op 10.
    2 HDR'tjes.













    Grtz R.
    Last edited by easygirl; 16 april 2009, 21:42. Reden: Foto bijgevoegd
    Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

  • #2
    Re: Der Frühling ist da

    Hoewel ik de tweede een goeie compositie vind hebben, vallen je foto's me nogal tegen door de toegepaste bewerking.

    Groeten
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Der Frühling ist da

      knappe compo die tweede, maar zoals al aangehaalt de bewerking

      greets
      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
      www.korandoke.be

      Comment


      • #4
        Re: Der Frühling ist da

        Ik vind de hdr bewerking ook niet geslaagd en ik zie dat de blaadjes in de bomen wat verschoven zijn in de verschillende belichtingen. Normaal kan goede hdr software dit probleem gedeeltelijk verhelpen. Verder had ik de tweede wat meer naar rechts genomen.
        Jochenvde Photography
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Der Frühling ist da

          Foto 2 bezit heel wat goede elementen, doch de HDR-bewerking is imho niet zo goed uitgevoerd. Probeer die vreemde donkere wolken te verwijderen en je kan de te hoge kleursaturatie vermijden door bvb in Photoshop deze te 'mengen' met een zwart/wit kopielaag. De bewegingsonscherpe is storend (heb je uit de hand gefotografeerd of bij sterke wind?).
          Homo Sapiens Pentaxiensis

          Comment


          • #6
            Re: Der Frühling ist da

            Bedankt voor de reacties, ik zou inderdaad wat meer mijn tripod mogen gebruiken

            'k heb nog een 3e foto toegevoegd

            Grtz R.
            Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Der Frühling ist da

              Dergelijke bewerkingen doen mij steeds verlangen naar een 'gewone' foto van diezelfde plek.

              Ik persoonlijk zie 3 mooie foto's (vooral 1 en 2 vind ik sterk qua compositie) die verpest zijn...

              Maar ik ben me ervan bewust dat HDR bij veel mensen wel erg gesmaakt wordt.
              Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
              vroeger op dit forum bekend als wAckO

              Comment


              • #8
                Re: Der Frühling ist da

                Mooie reeks, zeker de 2de. HDR is hier niet nodig en ik begrijp niet waarom het werd toegepast. HDR wordt wel vaker ten onrechte toegepast om een effect te bereiken waar je snel op uitgekeken raakt. Bloesemlandschappen zijn hét symbool bij uitstek van een nieuwe lente en die hebben het wat schreeuwerige, overgesatureerde HDR effect niet nodig imo. Goede HDR is die waarvan je niet ziet dat ze werd toegepast.
                mijn foto's: www.reneheylen.be

                Comment


                • #9
                  Re: Der Frühling ist da

                  Wat zou ik zonder jullie eerlijke commentaren zijn?

                  Mercikes,
                  Grtz R.
                  Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Der Frühling ist da

                    3 mooie plaatjes , met zalige kleuren , hdr was hier zekers niet nodig , door een teveel aan detail , komen deze een beetje te druk over , denk zonder hdr dat dit idd zalige foto's zijn .
                    Mooie compo's genomen , easygirl

                    xiebu
                    "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
                    *BD1033BE*

                    Comment


                    • #11
                      Re: Der Frühling ist da

                      HDR overdosis van wat op zichtzelf toch ook al best knappe foto's zouden moeten zijn?

                      probeer eens exposureblending misschien, ivp hdr.
                      Mijn foto's
                      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                      Comment


                      • #12
                        Re: Der Frühling ist da

                        Ik heb al veel mooier foto's van jou gezien (hierbij denk ik specifiek aan "the secret life of trees"), en ook deze reeks getuigt van jouw talent. Jammer, ditmaal is het er over, wat mij vooral opvalt aan het (giftige!) groen.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Der Frühling ist da

                          Herken die dreef ergens van, is dit ergens in Neerijse gemaakt?
                          De bewerking, tja smaken verschillen.
                          De prenten brengen toch de lekkere geuren over
                          BD0723BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Der Frühling ist da

                            Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                            Herken die dreef ergens van, is dit ergens in Neerijse gemaakt?
                            De bewerking, tja smaken verschillen.
                            De prenten brengen toch de lekkere geuren over

                            Inderdaad, de mooie kerselaars in Neerijse.....die ze eigenlijk willen afkappen en terug lindebomen plaatsen.

                            Grtz R
                            Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Der Frühling ist da

                              de compo van de tweede opname kan me het meeste bekoren!

                              Comment

                              Working...
                              X