Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 50-500 lastige zoomer!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 50-500 lastige zoomer!

    Goeiemorgen,

    Even dit postje om even wat hulp te vragen bij een irritant probleempje!
    Ik heb in mijn bezit de Sigma 50-500 F4-6.3 (Canon mount), nu gebruik ik deze lens vooral voor het fotograferen van vliegtuigen etc...
    Heb deze lens vorig jaar nieuw aangekocht bij Konijnenberg ter vervanging van mijn oude dan bijna versleten 50-500 waar ik altijd tevreden van was geweest!
    Nu lijkt mij met deze nieuwe dat het zoomen altijd redelijk moeilijk gaat je moet er echt enorm hard aan draaien en soms blijft ie haperen.

    Dit had ik ook bij mijn oude 50-500 maar dan enkel bij het terugzoomen van de 500mm, dit is echt wel enorm lastig aangezien het bij vliegtuigen altijd snel moet gaan!

    Is er enige optie om dit makkelijker te maken? middeltje om hem makkelijker te laten zoomen ofzo?
    Ik dacht altijd dat door gebruik de lens wel iets losser zou worden en makkelijker hanteerbaarder

    Als iemand kan helpen?

    Mvg,

    Nico
    CANON 40D | CANON 30D | CANON 300D | CANON 28-300 L F3.5-5.6 IS USM | CANON 400MM 5.6 L USM | SIGMA 50-500 F4-6.3 APO DG | CANON 50MM 1.4 | CANON 24-105 F4 IS USM | SIGMA 10-20 USM| CANON 580EX | EPSON P-5000 IMAGETANK |

  • #2
    Re: Sigma 50-500 lastige zoomer!

    *BUMP Niemand die kan helpen?
    CANON 40D | CANON 30D | CANON 300D | CANON 28-300 L F3.5-5.6 IS USM | CANON 400MM 5.6 L USM | SIGMA 50-500 F4-6.3 APO DG | CANON 50MM 1.4 | CANON 24-105 F4 IS USM | SIGMA 10-20 USM| CANON 580EX | EPSON P-5000 IMAGETANK |

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 50-500 lastige zoomer!

      Soms kan een reactie iets langer dan 20 uur duren
      Ik heb de Sigma ook gehad, nooit dit probleem ondervonden.
      Sigma al gebeld?

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 50-500 lastige zoomer!

        Was met mijne ook zo in het begin... Door gebruik wordt hij steeds soepeler, en soms zelfs te soepel!
        http://harryvantol.nl

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 50-500 lastige zoomer!

          ik heb ook nog een nieuwe bigma gehad, en effectief in en uitzoomen ging niet zo snel, ze was dan ook nieuw en heb ze nooit in gebruikte staat gehad gezien het niet mijn type van lens was.

          Ik denk... om vliegtuigen te schieten dat je effectief snel moet zijn, en dan denk ik direct aan de Canon schuifzooms vb 100-400 OF primelenzen van canon of andere merken 300mm en meer.
          Imagination is more important than knowledge...
          http://www.kiekje.be

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 50-500 lastige zoomer!

            Sommige lenzen gaan in het begin wat stroever, en na een tijdje zouden die wat losser moeten worden. Ik zou zeggen, gebruik je lens veel en dan lost dat probleem zich wel op. Olie en dergelijke zou ik niet mee beginnen.
            Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 50-500 lastige zoomer!

              Zolang ze niet echt blokkeert is er niets defect.
              Bij nieuwe objectieven gebeurt het wel meer dat de zoom vrij zwaar gaat, dat is ook bij mijn Tamron 28-300. Maar meestal gaat de zoom na een tijdje te licht, en dan zakt de lens uit tijdens het wandelen...

              Ik gebruik zelf een Canon 100-400 L IS, en daarbij kan je zelf regelen hoe licht de schuifzoom moet gaan. Voor vliegtuigen is die snelle schuifzoom heel erg handig, op de Fly-in te Malle heb ik daarmee heel wat vliegtuigen eerst frontaal gefotografeerd net voor of tijdens het landen (400mm), en dan maak ik nog een panning terwijl ze voorbijkomen op de runway (meestal rond de 100mm) of zelfs een portretje van de piloot.
              De schuifzoom is dus heel snel als het moet.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 50-500 lastige zoomer!

                Oorspronkelijk geplaatst door ODB Bekijk bericht
                Sommige lenzen gaan in het begin wat stroever, en na een tijdje zouden die wat losser moeten worden. Ik zou zeggen, gebruik je lens veel en dan lost dat probleem zich wel op. Olie en dergelijke zou ik niet mee beginnen.
                heb hem nu toch al een jaartje en word toch elke week regelmatig gebruikt en toch al 5 dagen van bijna continu opnamen nemen ik denk dat het idd best tijd word dat ik sigma eens contacteer
                CANON 40D | CANON 30D | CANON 300D | CANON 28-300 L F3.5-5.6 IS USM | CANON 400MM 5.6 L USM | SIGMA 50-500 F4-6.3 APO DG | CANON 50MM 1.4 | CANON 24-105 F4 IS USM | SIGMA 10-20 USM| CANON 580EX | EPSON P-5000 IMAGETANK |

                Comment

                Working...
                X