Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor circuit fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor circuit fotografie

    Hallo iedereen,

    Ik heb me voorgenomen om deze zomer regelmatig wat races op te zoeken en daar wat foto's te nemen.

    Nu is m'n vraag, welke lens kan ik er het beste voor nemen.

    Ben geen pro en een budget van x000'den euro's heb ik ook niet.

    "Grootste" lens die ik nu heb die er mss voor geschikt zou zijn is m'n 55-250. Maar ik denk dat deze wat te kort zou kunnen schieten.

    M'n body is een 450D.

    Iemand mss nog andere tips voor 'on track' ??

    Mvg,
    Tom.
    Fotocollectie:
    http://s263.photobucket.com/albums/ii151/TomsonBE/
    http://www.flickr.com/photos/40502193@N08/

  • #2
    Re: Lens voor circuit fotografie

    Oorspronkelijk geplaatst door TomsonBE Bekijk bericht
    "Grootste" lens die ik nu heb die er mss voor geschikt zou zijn is m'n 55-250. Maar ik denk dat deze wat te kort zou kunnen schieten.
    Misschien te kort en wellicht ook te traag ivm geen USM (?)

    Oorspronkelijk geplaatst door TomsonBE Bekijk bericht
    Iemand mss nog andere tips voor 'on track' ??

    Mvg,
    Tom.
    De Canon 100-400L, zonder twijfel. Het bereik is écht ideaal, heeft een lekker snelle (USM) AF, hoogwaardige bouwkwaliteit, heeft IS (wat voor panningplaatjes toch echt wel een voordeel is), en tot slot doet ' ie het optisch ook nog eens hardstikke goed Deze bijvoorbeeld heb ik geschoten op 400mm, wijd open op f5.6 en is zeker 40% gecropt.
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor circuit fotografie

      Snelle AF, IS ('n must) en iet of wat degelijk van bouwkwaliteit (hangt er ergens ook van af van welke kant van de draad je staat. Ik heb 'n tijdje met 'n 70-300 F4-5.6 IS USM gewerkt, goed lensje maar te traag in AF (niet altijd, maar DE shots mis je vaak).

      Mark geeft een mooi voorbeeld van een goede circuitlens, die staat eigenlijk ook nog op mijn verlanglijstje. Momenteel maak ik circuitshots met een 70-200 F2.8 L IS USM (met eventueel 1.4x extender), da's voldoende mm.
      Canonian

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor circuit fotografie

        hallokes ik heb deze lens gebruik ze voor auto sport meestal rally s .is een pracht ding zekers een aan rader gr benn

        Comment

        Working...
        X