Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

front focus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • front focus

    Kan het zo zijn dat een (front) focus erger wordt naarmate de afstand groter wordt tussen object(ief) en subject?


    Bijvoorbeeld super scherp op 1 meter afstand, maar op 2 meter afstand veel minder scherp..

    Ik weet ook wel dat detail afneemt naarmate de afstand groter wordt maar toch


    Of is dit onmogelijk?

    Ik heb namelijk een lens die op 50mm en minder dan een meter afstand scherp is, maar die vanaf 1.5 meter en meer super soft is. Dag en nacht verschil!

    op 35mm en minder lijkt de afstand van geen belang voor de scherpte of toch veel minder


    Ik vraag het maar aangezien er waarschijnlijk wel mensen hier aanwezig zullen zijn die weten wat het probleem met deze lens is.


    Tamron 17-50 btw

  • #2
    Re: front focus

    Oorspronkelijk geplaatst door thetramp Bekijk bericht


    Tamron 17-50 btw
    Hallo, Normaler wijze is Tamron, zeker deze nieuwe generatie, vrij scherp, of focus-juist......

    Doe de volgende test eens: http://focustestchart.com/chart.html

    Ga na de downloadbladzijde, en haal je de testkaarten af, en eventueel de handleiding is +/- 24 blz..zeer handig.


    Nauwkeurig toepassen !! op statief, juiste hoek, enz...alles staat erin.....

    En je weet dadelijk of Uw lens front-of backfocust........of juist werkt!
    Succes ermee!.
    Mvg
    Last edited by Petronix; 16 april 2009, 12:45.

    Comment


    • #3
      Re: front focus

      Oorspronkelijk geplaatst door thetramp Bekijk bericht
      Kan het zo zijn dat een (front) focus erger wordt naarmate de afstand groter wordt tussen object(ief) en subject?


      Bijvoorbeeld super scherp op 1 meter afstand, maar op 2 meter afstand veel minder scherp..

      Ik weet ook wel dat detail afneemt naarmate de afstand groter wordt maar toch


      Of is dit onmogelijk?

      Ik heb namelijk een lens die op 50mm en minder dan een meter afstand scherp is, maar die vanaf 1.5 meter en meer super soft is. Dag en nacht verschil!

      op 35mm en minder lijkt de afstand van geen belang voor de scherpte of toch veel minder


      Ik vraag het maar aangezien er waarschijnlijk wel mensen hier aanwezig zullen zijn die weten wat het probleem met deze lens is.


      Tamron 17-50 btw
      Kan inderdaad, gebeurd wel meer met Tamron/Sigma objectieven, zelfs met eigen merkobjectieven komt het soms wel voor, maar dan in veel mindere mate.

      Objectief terugbrengen zou ik zeggen.

      Comment


      • #4
        Re: front focus

        ik heb het ook voorgehad... lens terugbrengen is de enige mogelijkheid
        Last edited by jannemansje; 16 april 2009, 16:31.

        Comment

        Working...
        X