Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oude canon eos lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • oude canon eos lenzen

    Hallo mensen

    Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een nieuwe camera en net toen ik bijna zeker was van mijn besluit om een bridge camera te kopen (omwille van het prijsverschil/beperking van mijn budget), vertelde mijn mamsie mij dat mijn vader nog ergens een oude reflex camera had liggen. Natuurlijk dacht ik dat ze zichzelf vergiste, want ik had hier thuis nog nooit van mijn leven een reflexcamera zien liggen. Maar, raar maar waar er lag wel degelijk een oude analoge canon eos IX 7 in de kast met 2 lenzen, nl.:
    - canon zoom lens EF 55-200 mm 4.5 - 5.6 mm usm
    - canon EF 22 - 55 mm 4 - 5.6 usm

    Nu is mijn vraag of dit goede lenzen zijn (naar mijn idee "gewone" kit lenzen)en of deze lenzen op de nieuwere eos modellen passen? Want als dit zo is, dan zou dit een serieus deel in mijn budget schelen en kan ik het wel serieus overwegen om een DSLR te kopen, mijn budget ligt rond de 300 eurotjes (ik heb geen problemen met 2e hands).

    Ook nog een extra vraagje, welke model eos (of ander model van canon?) zouden jullie aanraden om deze lenzen bij op te zetten?

    Alvast bedankt

    Alex
    Last edited by @lex; 14 april 2009, 19:49.

  • #2
    Re: oude canon eos lenzen

    ef lenzen passen op elke eos-camera van canon. Dus op alle huidige camera's van canon.

    Comment


    • #3
      Re: oude canon eos lenzen

      voor enkele 100 euro moet je wel een 10D-20D-30D kunnen vinden.

      succes,
      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #4
        Re: oude canon eos lenzen

        Ik denk niet dat het zin heeft je keuze op te hangen aan die oude lensjes....
        (niet dat er geen goede oudere lenzen zijn, maar deze horen daar echt niet bij)
        De kitlens 18-55 IS bij de goekopere EOS modellen laat de 22-55 ver achter zich en van die 55-200 ga je ook niet gelukkig worden.
        Wil je een reflex, koop er een met kitlens, die zijn tegenwoordig minimaal redelijk.

        Comment


        • #5
          Re: oude canon eos lenzen

          Even ter aanvulling. Ik heb besloten om geen rekening te houden met de lenzen die hier al thuis liggen en ik heb mezelf een nikon d40 + kit 18 - 55 mm aangeschaft.

          Comment


          • #6
            Re: oude canon eos lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door @lex Bekijk bericht
            Even ter aanvulling. Ik heb besloten om geen rekening te houden met de lenzen die hier al thuis liggen en ik heb mezelf een nikon d40 + kit 18 - 55 mm aangeschaft.
            dan had je beter een 1000D kit gekocht... had je toch nog iets gehad aan je oude lenzen

            afin, succes met je D40
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: oude canon eos lenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
              dan had je beter een 1000D kit gekocht... had je toch nog iets gehad aan je oude lenzen

              afin, succes met je D40
              Bedankt!

              In principe had ik dat beter kunnen doen, maar ik heb de d40 tweedehands (zgan) voor een mooi prijsje van iemand kunnen overnemen. Als ik de 1000D had gekocht had ik 150-200 euro meer moeten betalen, dat geld kan ik nu steken in een andere nieuwe lens voor de d40.

              Comment

              Working...
              X