Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 tele zoom vraagje Sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D90 tele zoom vraagje Sigma

    Hallokes.

    Korte intro: ik ben nog lang geen expert qua objectieven etc.

    Ik heb momenteel een Nikon D90 met Nikkor af-s 105 VR en Nikkor af-s 18-200 VR. Die tweede wordt zowat als een 'vakantielens' omschreven. Het kietelt nu bij mij om wat meer mm's haalbaar te maken, en m'n oog is gevallen op de Sigma 150-500 met HSM en OS. Nu, zoals gezegd: ik heb er zelf nog niet heel veel verstand van, alleen zie ik in veel reviews dat velen hem toejuichen, en dat anderen hem verwensen.

    M'n vraag: gezien de 18-200 die'k nu heb beschreven wordt als een niet bepaald superobjectief, maar wel handig in gebruik, is de quality van die 150-500 van Sigma vergelijkbaar? Of is dat helemaal niet zo?

    Ik heb al wat zitten zoeken hier op 't forum en ook hier zijn er mensen die tevreden zijn ermee, en mensen die er niet tevreden mee zijn.

    Een waarschijnlijk veelgevoerde discussie, maar bij deze met een iets ander aanvangspunt

    Alvast bedankt voor de mogelijke informatie

    Mvg,
    Koen
    2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

  • #2
    Re: Nikon D90 tele zoom vraagje Sigma

    Hoy

    Ik heb een 150-500 OS op mijn d300 en heb deze gekocht voor mijn trip in mei naar zuid frankrijk. Ik ga naar camarque en de alpen en wil graag veel zoomcomfort en statief vrij. En deze lens is voor mij boven de nikon 80-400 gekomen.

    Waarom?
    - meer mm's
    - snellere AF (al is die niet echt snel, toch is ie sneller dan de 80-400)
    - prijs
    - kwa scherpte doet die niet veel onder voor de nikon, alleen heeft de nikon wat mooiere kleuren maar met PS is dat rap aangepast.

    Hier enkele voorbeelden van de 150-500

    Explore Davy Rotsaert’s 704 photos on Flickr!
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D90 tele zoom vraagje Sigma

      Ok, jij bent dus duidelijk een van de gelukkigen met dit objectief.

      De foto's zien er ook best veelbelovend uit. Is dit het eerste examplaar dat je in handen hebt? Of heb je ook moeten ruilen/wisselen?

      Mvg en alvast bedankt voor de reply!
      Koen
      2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D90 tele zoom vraagje Sigma

        Als 18-200VR gebruiker en sterk geïnteresseerd in zoomuitbreiding, kom ik mij hier even abonneren
        Nikon D90 ~ Nikkor 35mm 1.8 G + Nikkor 18-200VR + Micro 85VR ~ SB900
        Carlo

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D90 tele zoom vraagje Sigma

          Oorspronkelijk geplaatst door mietoe123 Bekijk bericht
          Als 18-200VR gebruiker en sterk geïnteresseerd in zoomuitbreiding, kom ik mij hier even abonneren
          idem hier
          Nikon D80 + Nikon D7100 + Nikkor 18-200mm 1/3,5-5,6 VR + Nikkor 50mm 1/1,8 + Sigma 150-500 OS + SB 700

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D90 tele zoom vraagje Sigma

            Prima jongens

            Wat mij vooral interesseert is het volgende: ik weet dat zo'n type objectief niet in de buurt KAN komen van een 300 2.8 van gelijk welk merk, maar dat is die 18-200 ook niet. Ik zou dus graag weten hoe die 150-500 zicht gedraagt ten opzichte van zo'n 18-200. Als de foto's vergelijkbaar zijn, dan wordt dat hem!

            Groetjes,
            Koen
            2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D90 tele zoom vraagje Sigma

              zo een zoomobjectief kan nooit in de buurt komen van een 300 f2.8 of eender welke prime!! anders zouden de prijzen stukken hoger liggen!!!
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D90 tele zoom vraagje Sigma

                Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                zo een zoomobjectief kan nooit in de buurt komen van een 300 f2.8 of eender welke prime!! anders zouden de prijzen stukken hoger liggen!!!
                Dat klopt als een bus, maar mag je van een 150-500 niet een betere kwaliteit verwachten dan van een 18-200 (ttz je spreekt over 3,5X tov 11X zoom.....)???
                Mijn site...
                vandaelefotografie.be
                * BD0916BE *

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D90 tele zoom vraagje Sigma

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                  Dat klopt als een bus, maar mag je van een 150-500 niet een betere kwaliteit verwachten dan van een 18-200 (ttz je spreekt over 3,5X tov 11X zoom.....)???
                  Ik snap niet dat iedereen de 18-200mm Nikkor een mindere lens vind
                  Ik heb ze zelf en ik trek er zeer scherpe foto's mee...en al die nadelen zie enkel als je u foto wil uitvergroten.Dus voor gewoon formaat 10 maal 15 reuze lens en veelzijdig voor op vakantie...

                  De 150-500mm van Sigma daar heb ik al foto's van gezien van iemand in de club...en ik moet zeggen ik vond ze nu niet stukken beter als met mijn 18-200mm...maar dat is mijn mening en ik zie wat ik zie.

                  Groeten Dirk
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D90 tele zoom vraagje Sigma

                    Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                    zo een zoomobjectief kan nooit in de buurt komen van een 300 f2.8 of eender welke prime!! anders zouden de prijzen stukken hoger liggen!!!
                    't Ja, dat was ook helemaal de vraag niet.
                    En dit had de vraagsteller een uur eerder zelf expliciet aangegeven.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D90 tele zoom vraagje Sigma

                      m'n vraag was idd niet of ze beter was of niet
                      gewoon of het vergelijkbare foto's zijn al dan niet, op een zelfde body. van m'n 18-200 ben ik HEEL tevreden
                      2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D90 tele zoom vraagje Sigma

                        is dit geen optie, als't een goed exemplaar is.
                        wel geen OS maar wel een super lens volgens velen hier.

                        klik
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D90 tele zoom vraagje Sigma

                          DIt is mijn 2de 150-500 lens. Niet omdat ik heb moeten inruilen maar omdat ik mijn eerst heb verkocht omdat ik normaal toch niet meer op reis ging maar in mei en september ga ik naar frankrijk en dan ben ik te beperkt met mijn 300mm f4 af-s.

                          Ik moet wel zeggen dat het verschil groot is tussen mijn prime en de sigma. Maar als je al tevreden bent met een 18-200 dan zal de 150-500 zeker voldoende zijn.
                          Heb je geen OS of VR nodig dan kan ik je ook de tamron 200-500 aanraden. Die toch scherper is en goedkoper.
                          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D90 tele zoom vraagje Sigma

                            Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                            DIt is mijn 2de 150-500 lens. Niet omdat ik heb moeten inruilen maar omdat ik mijn eerst heb verkocht omdat ik normaal toch niet meer op reis ging maar in mei en september ga ik naar frankrijk en dan ben ik te beperkt met mijn 300mm f4 af-s.

                            Ik moet wel zeggen dat het verschil groot is tussen mijn prime en de sigma. Maar als je al tevreden bent met een 18-200 dan zal de 150-500 zeker voldoende zijn.
                            Heb je geen OS of VR nodig dan kan ik je ook de tamron 200-500 aanraden. Die toch scherper is en goedkoper.

                            Ik kan hier helaas niet mee akoord gaan ze. Ik heb de 18-200 mm van nikon. En had me de 150-500 mm van sigma aangeschaft. Ik heb deze van de zomer eens grondig kunnen uittesten. En eerlijk gezegd ik was teleurgesteld van het resultaat dat ik te zien kreeg. Zeker en vast niet beter als 18-200 en vooral wat lichtsterkte betreft. K weet dat dit geen lichtsterke lens(150-500) is maar toch..... Ofwel ligt het aan de man achter het toestel. MOet wel zeggen dat ik deze lens gebruik op een D70. Maar anderzijds als je dan kijkt naar de foto's ducati ermee kan maken chapeau zou ik zo zeggen!!
                            Ducati aangezien u enige ervaring hebt met deze lens. Wat me ook is opgevallen dat is niet altijd maar als je soms scherpstelt op iets deze lens ineens een enorme sprong in je beeld maakt ik weet niet of je begrijpt wat ik bedoel want weet ook niet goed hoe het uit te leggen.

                            Groetjes

                            M-R

                            Comment

                            Working...
                            X