Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tele

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tele

    Hallo,

    Ik ben nieuw op dit forum, en ik heb een vraagje.
    Ik ben nu in het bezit van een Nikon D60, en ik ben er redelijk tevreden over..
    Nu, ik trek veel vogels en andere dieren vanop grote afstand. Ik heb een 55-200 VR lens die geleverd werd in mijn camerakit, ik ben er niet zo content van. Hij is niet heel scherp en zijn bereik is niet groot genoeg. Ik ben op zoek naar een andere telelens, waar ik dichter bij mijn onderwerp mee kan komen. Ik had een 70-300 in gedachten, is dit een goed idee? Of raden jullie iets anders aan?

    Vriendelijke groeten,

    Thomas
    Personal Site

  • #2
    Re: Tele

    ALs je ff de zoek functie zoekt rond telelens of vogels of... vind je veel info.


    Als Canon gebruiker ken ik weining welke Nikkon lenzen er zijn. Maar ik denk dat het handig zal zijn voor de Nikkon kenners dat ze weten wat je van plan bent en wat buget je in gedachte hebt.
    Dient het enkel voor vogel foto grafie, wil je een zoombereik hebben of mag het een prime zijn? ...

    veel geluk in je zoetocht. Heeft mij ook wel wat tijd gekost voor ik kon beslissen.

    Comment


    • #3
      Re: Tele

      Ik weet niet of je veel opschiet met die 100mm extra voor vogelfotografie. Nikon heeft verder geen betaalbaar objectief met AFS boven de 300mm. (Ik ga ervanuit dat je de autofocus wilt behouden). De Sigma 150 500 HMS zou een alternatief kunnen zijn. Ik ken de optische kwaliteiten van dit objectief niet maar daar is vast wel wat over te vinden op het net.
      groet, Rik

      Comment


      • #4
        Re: Tele

        300mm lijkt me idd niet echt toereikend voor vogelfotografie
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

        Comment


        • #5
          Re: Tele

          denk dat de enige betaalbare alternatieven volgende lenzen zijn :
          sigma 150-500 f/5-6.3 HSM OS
          sigma 120-400 f/4.5-5.6 HSM OS
          sigma 50-500 f/4-6.3

          zijn meerdere reviews over deze lenzen te vinden op ondermeer www.fredmiranda.com...
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: Tele

            Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
            300mm lijkt me idd niet echt toereikend voor vogelfotografie
            tenzij je er een 1.4x of 1.7x tussensteekt werkt prima voor mij
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Tele

              Bedankt voor de info! Ik heb gisteren nog wat zitten zoeken, en die Sigma 150-500 lijkt me wel iets.. Van die 50-500 heb ik al wat negatieve dingen gehoord ? Anyhow, mijn budget ligt rond de 1000 euro, AF wil ik behouden, en met een prime heb ik nog nooit gewerkt.. Dus ik weet niet hoe of wat..
              Personal Site

              Comment


              • #8
                Re: Tele

                Oorspronkelijk geplaatst door Frreezze Bekijk bericht
                telelens, waar ik dichter bij mijn onderwerp mee kan komen.
                De korste lens, dus fysiek, is de meest geschikte: hoe korter een lens, hoe dichter je bij een onderwerp kan komen. Je bedoelt waarschijnlijk een lens waarbij je op grote afstand toch een kleiner onderwerp beeldvullend kan krijgen, maar dat is iets heel anders.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Tele

                  mijn budget ligt rond de 1000 euro
                  ga voor de 300mm van nikon ff een beetje bij je budget sparen,hier ga je geen miskoop aan doen en later er nog een convertor bij kopen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tele

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    De korste lens, dus fysiek, is de meest geschikte: hoe korter een lens, hoe dichter je bij een onderwerp kan komen. Je bedoelt waarschijnlijk een lens waarbij je op grote afstand toch een kleiner onderwerp beeldvullend kan krijgen, maar dat is iets heel anders.
                    Ja dat bedoelde ik eigenlijk, maar kon het niet goed verwoorden.
                    Personal Site

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tele

                      Zoals Amstel al zei: Een Nikkor AFS-300mm f/4 met een converter TC-14II kom je al aardig uit de voeten.........
                      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tele

                        mijn nikon 300mm f4 af-s met kenko pro 1.4 is een schitterende combinatie en gebruik ik het meest.

                        Maar de sigma 150-500 is handiger en iets meer tele. De OS is ook handig als je eens met weinig licht niet met een statief wilt werken.
                        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                        Comment

                        Working...
                        X