Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 50mm f/1.8 Mk I : welke zonnekap?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 50mm f/1.8 Mk I : welke zonnekap?

    Hallo,

    Vanmiddag heb ik een Canon EF 50 f/1.8 Mk I op de kop weten te tikken, maar ik vind het onduidelijk welke zonnekap er bij de lens hoort. Op internet wordt de ES-65 (zover me duidelijk is de originele zonnekap) en de EW-65 (III?) genoemd om op dit lensje te gebruiken.

    Nou is mijn vraag welke zonnekap beter is qua pasvorm en überhaupt het doel van de zonnekap; de originele ES-65 of de EW-65. Daarbij zou ik graag willen weten of het dan gaat over de EW-65 III of een andere (I of II?).

    Alvast bedankt, hopelijk kan iemand me helpen.

    Kas

  • #2
    Re: Canon EF 50mm f/1.8 Mk I : welke zonnekap?

    Hoi,
    de zonnekap EW-65 II is eigenlijk bestemd voor de 28 mm f2.8 en 35 mm f2.0.
    Ze hebben wél dezelfde bevestigingsdiameter én een klikbevestiging.
    Dus de EW 65 zou wel kunnen passen, maar het lijkt me dat deze kap wat korter is dan de originele ES-65.
    De originele ES-65 is 39 mm hoog... (zelf gemeten...)
    Ik heb 'm (ES-65) vorig jaar via e-bay in de US kunnen kopen.
    Nu staat er weer een:


    Dan heb je het "setje" echt kompleet...

    Succes
    Adrie

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 50mm f/1.8 Mk I : welke zonnekap?

      Hallo Adrie,

      Bedankt voor je reactie. Het is me duidelijk over de geschikte zonnekap, ik ga proberen toch de originele ES-65 te krijgen voor deze lens.

      Ook bedankt voor de link naar Ebay, ik heb contact opgenomen met de verkoper, hopelijk kan ik de kap hiervan overnemen.

      Groeten,
      Kas

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 50mm f/1.8 Mk I : welke zonnekap?

        Ik heb dit objectief ook gehad en daar schroefde ik een normale rubberen zonnekap op.

        Grtz, RF
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment

        Working...
        X