Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 70-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 70-200

    ik weet dat de canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM een heel lichtsterke lens is maar mijn vraagje is. ik kan binnenkort in mei een concert gaan fotograferen met bekendeartiesten. kom ik met dioe lmens goed of niet ik bedoel als je frontstage staat bv is dat dan niet te dichtbij voor zo een lens of gaat dat. ik moet deze gaan huren vandaar deze vraag. Ook het publiek zal ik moeten fotograferen en die zullen soms wel dichtbij staan of is dat te doen . Ik wil graag deze lens omdat ik niet weet of er veel belichting gaat zijn of niet. Maar ik denk van wel .
    Wie kan me helpen of stel ik de verkeerde vragen.
    groetjes ronny

  • #2
    Re: canon 70-200

    De 70-200 f2,8 L IS is een van de beste lenzen voor concertfotografie, behalve als je echt te dicht staat, of als er heel weinig licht is.

    Vorige zaterdag heb ik voor de het eerste optreden (The Buckshots) de 85mm f1,8 en de 50mm f1,4 gebruikt, dat was niet op het grote podium, er was daar ook veel minder licht, en we stonden helemaal vooraan.
    Bij de andere optredens (Ruby Ann, Bill Haley's Original Comets en Paul Ansell's Number 9) heb ik altijd de 70-200 f2,8 L IS gebruikt, meestal op f2,8-f3,5 met de camera voor alle foto's op iso 1600:


    De foto's in dat album zijn gewoon in batch geresized met Photoshop Elements, en automatisch verscherpt, meer is er niet aan gedaan (geen ruis weggewerkt, en ook geen aanpassingen aan de belichting, ze komen zo uit de camera).

    Als je foto's wil maken van het publiek, dan kan je wel een lichtsterke breedhoek gebruiken, want daar is nog minder licht dan op het podium.


    Gebruik geen flitser, zaterdag stond er iemand voor mij met een externe flitser + omnibounce, en de foto's die ik op het schermpje van die Nikon-DSLR zag, die waren niet om aan te zien. De artiesten hadden ook last van het felle flitslicht...
    Ik had zelf een paar foto's die verknoeid waren door de flitser van iemand anders. Er waren ook heel wat Canon DSLR's met het ingebouwde flitsertje, en die geven een stroboscoop-flits terwijl ze scherpstellen, dat is ook hinderlijk.
    (Ik had wel spijt dat ik de flitser niet meegenomen had, want tussen het publiek dat er rondliep zaten heel wat echte Rock & Roll modellen, dat is iets voor volgend jaar, maar niet tijdens de optredens.)

    Als die foto's belangrijk zijn, probeer dan toch maar eerst ergens anders wat ervaring op te doen, want zo gemakkelijk is het allemaal niet, zelfs niet met het juiste materiaal.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: canon 70-200

      Veel hangt af van de grootte van het podium en de frontstage... 70 mm kan al dicht zijn als het een klein podium betreft, maar zelfs dan kan je de 70-200 gebruiken. Zelk heb ik het liefst ook nog een 24-70 mee of zoiets, voor het geval je er dicht op staat.

      De body waarop je die lens hangt speelt ook een rol vind ik. Op een 400D is een f2.8 lens niet altijd vreselijk lichtsterk, zeker niet in donkere zalen. Dan zal je al moeten kijken voor de f1.8, 2.0, 1.4 of 1.2 varianten.

      Heb je een body die hogere iso's aankan (40D - 50D - 5D (I & II), dan lukt het al een pak beter.

      Veel hangt dus af van het soort evenement.
      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

      Comment


      • #4
        Re: canon 70-200

        Flitsen tijdens concerten is vreselijk! Tenzij je echt weet wat je doet, maar zelfs dan vind ik het nog storen...

        Het getuigt van weinig respect voor de artiest...
        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

        Comment


        • #5
          Re: canon 70-200

          70-200 is ideaal voor die job!
          Ook al is hij heel goed voor portretten hij kan een beetje te lang zijn, dus ik zou opteren voor nog een snelle prime van 35mm op een cropsensor
          -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

          Comment


          • #6
            Re: canon 70-200

            bedankt voor jullie reacties en flitsen nee dat ga ik zeker niet doen. Het is zoals black banditt zegt, dan krijg je vreselijke foto's.
            De grote van het podium gaat zeker meevallen daar er toppers komen optreden van nederlandse artiesten en die gaan ze niet op een klein podiumpje dumpen denk ik. Kwa licht denk ik ook dat het zeker dan zal gaan meevallen ,maar ik wou gewoon weten of ik er goed aan deed om zo een 70-200 lens te huren want aankopen is me te duur,en dank zij jullie heb ik nu geen twijfels meer.
            En inderdaad black banditt het zal zeker niet gemakkelijk zijn om zo de eerste keer met die lens te fotograferen dat weet ik nu al,maar wie niets doet kan nooit iets leren he.En ik ben zo een gedreven ventje dat altijd wil bijleren. en dankzij jullie lukt dat wel een beetje. Ik volg hier dan ook soms dagelijks de forums.
            mvg ronny

            Comment


            • #7
              Re: canon 70-200

              maar black bandit. je zegt dat ik op iso 1600 moet fotograferen. Krijg je dan niet ontzettend veel ruis op de foto's. Ik ga niet veel fotoshoppen om dat ik dat hoofdstuk nog moet gaan leren. Of zeg je dat gaat wel

              Comment


              • #8
                Re: canon 70-200

                Niet met de 1D MIII die hij gebruikt


                Je kan als je een programma als lightroom gebruikt, heel makkelijk ruis bij 1 foto weg halen en synchroniseren met de rest.
                Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: canon 70-200

                  ik heb een canon 450 d

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 70-200

                    Helaas zal een 450D niet voldoen voor deze opdracht.
                    Op 1600 zal je wel foto's kunnen maken, maar ruis zal je er meer dan genoeg gratis bijkrijgen.
                    Wat welk leuk kan zijn, is ze in zwart/wit omzetten.
                    Dan verdwijnt in ieder geval de kleurruis en krijg je soms wel artistieke foto's.

                    Dat is nu eenmaal het probleem tegenwoordig.
                    Iedereen heeft een reflexcamera, en ze aanvaarden gelijk welke opdracht.
                    Tja, inderdaad kan niet elke beginner een 1DmkIII of een 5D aanschaffen.

                    Succes
                    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 70-200

                      Oorspronkelijk geplaatst door diron Bekijk bericht
                      maar black bandit. je zegt dat ik op iso 1600 moet fotograferen. Krijg je dan niet ontzettend veel ruis op de foto's. Ik ga niet veel fotoshoppen om dat ik dat hoofdstuk nog moet gaan leren. Of zeg je dat gaat wel
                      Bij sommige concerten kan je op iso 400 werken, maar dat is eerder een uitzondering. Voor de meeste concerten is iso 800 voldoende, op voorwaarde dat je lichtsterke objectieven gebruikt. De meeste DSLR's geven prima resultaten op iso 800, maar je moet dan de foto's niet op pixelgrootte gaan bestuderen...
                      Bij de meeste DSLR's is op dit ogenblik de fotokwaliteit op iso 800 goed genoeg voor een afdruk op 40x60cm, op voorwaarde dat ze juist belicht uit de camera komt.
                      Als je een foto achteraf lichter moet maken, dan krijg je weer meer ruis.

                      Met de 40D werkte ik ook geregeld op iso 1600 bij concertfotografie, en die foto's waren ook nog heel goed (perfecte afdrukken op 20x30cm). Daarom denk ik dat het met een 450D ook wel zal meevallen.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 70-200

                        bedankt black banditt om mij toch een beetje vertrouwen te geven.het is niet dat ik iedereen ben en gelijk welke opdracht aanvaard,dit is meer een uitdaging van mij en ik kreeg die kans om daar te fotograferen en dei kans laat ik dan natuurlijk niet liggen.
                        en hier uit leer ik weeral wat
                        bedankt

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon 70-200

                          Ik heb enige tijd met een 400D gewerkt en ook dat ging. OK, op ISO 1600 moet je goed belichten, maar zelfs dat gaat en beter een beetje ruis dan geen foto...

                          Met de 50D merk ik toch een groot verschil in gebruiksgemak, door de hoger instelbare iso's en betere kwaliteit. ok, de 5D en 1D zullen nog een groter verschil geven, maar wat ik wil zeggen is dat je je materiaal moet leren kennen om het tot het uiterste te pushen.

                          Vergeet niet om genoeg batterijen en kaartjes mee te nemen en kijk geregeld naar je foto's, zodat je kunt inschatten welke instellingen er aangepast moeten worden...

                          veel succes!
                          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon 70-200

                            Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                            Helaas zal een 450D niet voldoen voor deze opdracht.
                            Op 1600 zal je wel foto's kunnen maken, maar ruis zal je er meer dan genoeg gratis bijkrijgen.
                            Qua ruis op ISO1600 moet de 450D niet onderdoen voor de 40D. Ik heb 4 maand de 450D gehad en bijna constant op ISO1600 geschoten (party fotografie) en nu ik de 40D heb, merk ik echt geen kwaliteitsverschil. Een 400D, das heel wat anders, daar heb je meer ruis op ISO800 dan ISO1600 bij een 450D. Dus die zal zeker voldoen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon 70-200

                              bedankt voor jullie reactie vind het tof dat jullie toch de moeite doen om een beginner wat te helpen .zeker black banditt maar de anderen ook. ik ga er zeker mijn best doen want daarvoo doe ik het te graag. alleen mocht ik nu de lotto winnen he,zodat ik mij wat beter materiaal kan aanschaffen,jaja het is toch nog altijd de man achter het toestel die het moet doen hoor ik jullie zeggen,klopt. Maartoch als je wat beter proffesioneel materiaal hebt gaa het toch ook stukken beter he. Maar ik doe het in ieder geval heel graag en dat is het voornaamste dat telt. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.

                              Comment

                              Working...
                              X