Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 85mm 1.2L als macro?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 85mm 1.2L als macro?

    Heeft er iemand ervaring met deze lens als macrolens? persoonlijk vind ik deze lens minstens evenscherp dan de 100 2.8 macro maar uiteraard de focusafstand laat geen macro toe.
    Met een macroring moet dat wel gaan vermoed ik?
    Doel is uiteraad de superieure 85mm meer in te zetten, en de 18kg zware rugzak lichter te maken door de 100 macro eruit te laten.

  • #2
    Re: Canon 85mm 1.2L als macro?

    Met macroringen kan je inderdaad meer vergroting krijgen, maar of je daarmee aan 1:1 geraakt dat weet ik niet.
    Wat is het verschil in gewicht tussen de 100mm macro en een setje tussenringen?
    Het zal wel een beetje verbetering zijn ten opzichte van de 18kg zware fototas, maar veel zal het niet zijn.

    Ik neem meestal alleen maar mee wat ik nodig heb, anders krijg ik ook problemen met mijn rug. De afmetingen van mijn fototas zijn bepalend voor wat er maximaal mee kan, het is dus wel belangrijk om voor elke fotoshoot een zo goed mogelijk setje samen te stellen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon 85mm 1.2L als macro?

      Volgens mij perfect mogelijk.

      Als je ziet wat er uit een Canon 85mm f1.8 lens + Kenko 36 mm extender komt:

      http://www.flickr.com/photos/dope_on...93254/sizes/l/

      Met de 85/1.2 kan het alleen maar beter zijn betreft kleuren, contrast en scherpte...

      Het proberen waard!
      CANON Inc. Made In Japan

      Comment


      • #4
        Re: Canon 85mm 1.2L als macro?

        Persoonlijk vind ik de 85L best wel zwaar, ik neem zelf nooit zo veel tegelijk mee. Om tot 1:1 te komen zou je bovendien 2 setjes tubussen nodig hebben. Je bent een stuk minder flexibel met focussen.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Canon 85mm 1.2L als macro?

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          De afmetingen van mijn fototas zijn bepalend voor wat er maximaal mee kan,
          Ik heb bewust een kleinere rugzak gekocht
          Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 85mm 1.2L als macro?

            Allemaal bedankt voor de info, maar is er nu iemand die echt ervaring heeft met deze combo?

            Comment


            • #7
              Re: Canon 85mm 1.2L als macro?

              Ja hoor, ik heb het er wel mee getest, maar ik vond het geheel niet lekker in de hand liggen, beetje topzwaar. Bovendien zoals gezegd, je focust door steeds ringen te wisselen en dat schiet vergeleken met een echte macrolens niet op.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment

              Working...
              X