Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Forumnormen hier ontopic onderwerp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Forumnormen hier ontopic onderwerp

    Vinden jullie ook dat de laatste tijd de kwaliteit van de postings in mensen en modellen enorm achteruit gaat? Normaal is dat een sectie waar showcasewaardige onderwerpen gepost worden. Dus realisaties waarover men fier is en daar is de laatste tijd een neerwaartse trend bezig. Sommigen posten enkel iets om op te vallen ongeacht of de foto aan die voorgeschreven specificaties beantwoordt. Anderen aanzien het als een uithangbord met link naar hun lucratieve doeleinden. Dit laatste valt vooral op bij simili-professionnelen, die recentelijk het forum hebben gevonden om geïnteresserden naar hun broodwinning te lokken.
    Heel wat volgelingen schreeuwen moord en brand als er negatieve opmerkingen komen over deze postings. Het gaat zelfs zover dat zij ruwe opmerkingen maken naar de persoon die een negatieve opmerking maakt.
    Ik hou van een lekkere keuken maar ik moet beslist geen chefkok te zijn om op te merken als de opgediende voeding te heet, te gepeperd of zelfs ronduit degoutant is voor mijn smaak ( en zelfs gangbare criteria)
    Zelf ben ik volledig liberaal en vrijdenkend maar ik laat me wel leiden door elementaire welvoeglijke overtuigingen. Ik kan postings aanvaarden van allerlei strekkingen maar van pro's eis ik wel een hogere kwalitatieve inbreng.
    A bon entendeur, salut.
    Aan iedereen mijn beste paaswensen

    Henri

    Addendum : beleefd verzoek aan EdjeB zich afzijdig te houden van verdere inmenging.
    Ik heb gestopt. Waarom hij niet? Ken man van haar noch pluim, maar hij blijft mij continu aanvallen.
    Is dit mss een vorm van SM?
    Verwacht PM van E. Bat... uit Lekkerkerk om het verder in elementaire beleefdheid uit te vechten.


    P.S. Deze bijdrage lijkt mij totaal on topic in relatie met de geposte omgeving.
    Last edited by kodachrome; 8 mei 2009, 21:21. Reden: Controle uit Lekkerkerk.
    lidnummer: BD0435BE

  • #2
    Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

    Ik weet dat jij postings van een bep. persoon niet vind kunnen, maar als je dat één keer zegt lijkt me dat genoeg.
    Om dat in elk topic van die bep. TS te gaan vertellen, lijkt me wat overdreven.


    De kwalitiet van de postings gaat niet alleen achteruit in mensen -en modellen.
    Het is een trend die zich voortzet in elk forumonderdeel hier op BD.
    En 't strafste is dat ze nog bejubeld worden met zevenendertig duimen...en in de HoF worden geschreeuwd.
    Mislukte snapshots vol bewegingsonscherpte en een mislukte bewerking, krijgen hier zelfs positieve reacties, want...het is wel speciaal.

    Ik ben het stilletjesaan beu...


    Een zalig Pasen aan alle mensen van goede wil.
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

      Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
      Ik weet dat jij postings van een bep. persoon niet vind kunnen, maar als je dat één keer zegt lijkt me dat genoeg.
      Om dat in elk topic van die bep. TS te gaan vertellen, lijkt me wat overdreven.
      Graag on topic blijven.

      Henri
      lidnummer: BD0435BE

      Comment


      • #4
        Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

        Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
        Graag on topic blijven.

        Henri
        LOL
        Mvg Tim

        Comment


        • #5
          Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

          Ik vind dat er soms nogal gemakkelijk in showcase wordt gepost, ik bedoel dat sommige postings aan niet al te hoge eisen voldoen.
          dat komt volgens mij omdat het BD forum vooral bezocht wordt door amateurs en niet zozeer door ervaren pro's
          Er zijn ook veel mensen op dit forum voor wie fotografie een nieuwe hobby is. Met alle respect, want ik ben ook ooit nieuweling geweest, maar dat bepaalt onder meer het niveau van de postings. Men kan van een nieuweling geen profoto's verwachten. En misschien zoeken de pro's daarom wel andere fora op.
          Het is een goede zaak dat dit wat gescheiden wordt door de beginnershoek. En in de andere subfora door beoordeling enerzijds en showcase anderzijds.
          Maar waarschijnlijk stromen de beginnelingen te snel door van beginnershoek naar beoordeling en van daar naar showcase.
          Daar is weinig aan te doen, je kan moeilijk een diploma gaan vragen vooraleer je in showcase mag posten. Maar het bepaalt wel het algehele niveau van het BD forum.

          Een andere oorzaak waarom te gemakkelijk in showcase wordt gepost is omdat men niet voldoende fotografisch ervaren is om zn eigen foto's kritisch te beoordelen, of te laten beoordelen. Een streng oordeel wordt daarom soms als een persoonlijke aanval gezien.
          Mensen met die bijvoorbeeld in een goede fotoclub zitten of een opleiding fotokunst volgen, zijn al wat meer gewoon en weten dat strenge maar eerlijke kritiek de beste leerschool is. Hier op BD trap je al wel eens op lange tenen, als je zegt "toeristenplaatje" of "plaatje voor het album", terwijl dat net opmerkingen zijn om eens over na te denken. Ze helpen je in je fotografische leerproces.

          Het is een forum dat voor iedereen vrij toegankelijk is, dus wordt het gemiddelde niveau mede bepaalt door de zwakste schakels. Maar sommigen zullen dat wel een elitaire opmerking vinden.

          Comment


          • #6
            Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

            Naar mijn bescheiden mening, plaatsen mensen hun foto's vrij snel in showcase omdat er in beoordeling weinig gekeken/gezegd wordt. Om dan toch maar een reactie te krijgen, ook al is het "boe", gaat men naar showcase.

            Daarbij komt dan nog dat niet iedereen eenzelfde mening heeft over wat showcase is of niet. Iemand kan DE foto van zijn leven hebben gemaakt en die ongelooflijk vinden, zijn allerbest showcase, terwijl het voor iemand anders een doodgewone snapshot is. (om maar even te overdrijven).

            Ik blijf gewoon lekker hangen in de beginnershoek Daar wordt lekker naar de foto's gekeken en tips gegeven

            Comment


            • #7
              Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

              Sinds ik een tijdje geleden op dit forum verweten ben hier "klanten" te komen ronselen heb ik niets meer gepost. Ik heb géén zin om ellenlange discussies te voeren

              Nu ik hier géén foto's meer post heb ik inderdaad een pak minder werk ...

              in de zin van ... ik krijg minder mailtjes en pm's van BD-leden over belichting & post-processing
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #8
                Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

                Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                I
                Mislukte snapshots vol bewegingsonscherpte en een mislukte bewerking, krijgen hier zelfs positieve reacties, want...het is wel speciaal.
                heb je een voorzichtig voorbeeld?

                een foto moet niet scherp zijn. een foto mag flou zijn, mag bewegingsonscherpte hebben.. zolang het maar bijdraagt aan het beeld

                goeie scherpe, perfect belichte dode beelden staan er al genoeg op't net
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #9
                  Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

                  Henri,

                  ik geef je hier overschot van gelijk.

                  Groetjes,
                  Geert


                  LOL @Fotofolio
                  fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                  Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

                    Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                    heb je een voorzichtig voorbeeld?

                    een foto moet niet scherp zijn. een foto mag flou zijn, mag bewegingsonscherpte hebben.. zolang het maar bijdraagt aan het beeld

                    goeie scherpe, perfect belichte dode beelden staan er al genoeg op't net
                    Dat begrijp ik best en zo'n foto's kan ik zeker smaken, maar niet bij mijn voorbeeld.
                    Zie pm.
                    Mvg Tim

                    Comment


                    • #11
                      Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

                      Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht

                      LOL @Fotofolio
                      Yihaaaa!
                      www.fotofolio.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                        Mislukte snapshots vol bewegingsonscherpte en een mislukte bewerking, krijgen hier zelfs positieve reacties, want...het is wel speciaal.
                        Nooit gedacht dat ik het zou typen, maar ik begin er mij ook aan te ergeren

                        Een zalig Pasen aan alle mensen van goede wil.
                        Van 't zelfde
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

                          fotografie is een beeldende kunst. eigenlijk bestrijkt't nog een ruim gebied ook.

                          ivm mensen en modellen.. bekijk eens wat er allemaal leeft.. neem eens het magazine http://www.i-dmagazine.com/primary_index.htm vast. je bent er voor of je bent er tegen, maar dat wil nog niet zeggen dat je blind moet zijn voor die 'stijl'

                          foto's kunnen platzijn, foto' kunnen hard zijn, foto's kunnen in kleur zijn, foto's kunnen zwart-wit zijn, foto's kunnen haarscherp zijn, foto's kunnen flou zijn

                          zolang ze maar "werken"
                          foto als spiegel of als venster?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

                            En enkele weken geleden had je het nog over een 'aangename verfrissende wind die over het forum vaart' ...

                            Last edited by Pixations; 12 april 2009, 22:41.
                            www.pixation.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Forumnormen hier ontopic onderwerp

                              Zoals Tim & Thierry, mis ik in het macroforum een beetje de tijd van Perrush et al. Destijds mocht dat nog, perfectie nastreven en streng zijn voor jezelf en voor elkaar. Nu lijkt het soms wel het knutselhoekje.

                              Maar ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat de bezwaren van de TS ook wel een beetje moralistisch ipv zuiver technisch van aard zijn .

                              Comment

                              Working...
                              X