Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

    Hallo,

    Deze week ben ik de trotse eigenaar van de canon 70-200 L IS lens. Nu is mijn vraag, moet ik voor deze toch wel dure lens een beschermingsfilter kopen? En welke? De Hoya filters, B+W,... en welk type? Of helemaal geen filter?

  • #2
    Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

    Ik gebruik op die 70-200 f2,8 L IS alleen een UV-filter als de omstandigheden te "gevaarlijk" zijn voor het frontelement.
    Dat is zo bijvoorbeeld op de motorcross, dan draai ik er een B+W UV-filter op om ervoor te zorgen dat er geen steentjes tegen het frontelement kunnen vliegen.
    Voor alle andere omstandigheden voldoet de zonnekap ruimschoots om het frontelement te beschermen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

      ik heb het gevoel dat je op deze zeer scherpe lens een beetje verlies van scherpte hebt zelfs met een dure filter
      als je altijd een zonnekap(en die is groot genoeg) gebruikt en de lens onderhoud op een degelijke manier kan er m.i. niet veel aan komen
      iets anders is het met groothoeklenzen omdat de zonnekap veel kleiner is, maar daar is het verlies aan scherpte ook minder
      dit is mijn ondervinding en mijn werkwijze welteverstaan
      mvg Wilfried

      7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

      Comment


      • #4
        Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Ik gebruik op die 70-200 f2,8 L IS alleen een UV-filter als de omstandigheden te "gevaarlijk" zijn voor het frontelement.
        Dat is zo bijvoorbeeld op de motorcross, dan draai ik er een B+W UV-filter op om ervoor te zorgen dat er geen steentjes tegen het frontelement kunnen vliegen.
        Voor alle andere omstandigheden voldoet de zonnekap ruimschoots om het frontelement te beschermen.
        x2

        in stoffige omgevingen blijft mijn (canon L39) uv eropzitten, op shoots gaat ie eraf
        Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

        Comment


        • #5
          Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

          ik gebruik voor al mijn lenzen een B+W filter, er kan altijd wel iets mis gaan...
          Voor een goedkoop adres hvstar.net, daar haal ik al mijn filters, super goedkoop!
          Voor de 70-200 2.8 IS dacht ik dat het een filterdiameter van 77mm.
          -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

          Comment


          • #6
            Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

            @JelleVerherstraeten: Die site die je opgeeft is zeker spotgoedkoop. Maar het komt wel allemaal uit USA zie ik. Hoe gaat dat met verzenden en betalen? En is de kans groot dat ze bij de douane het pakketje onderscheppen en dan evengoed de hoofdprjs betaald?
            "The only easy day was yesterday"

            Comment


            • #7
              Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

              Oorspronkelijk geplaatst door mental-marco Bekijk bericht
              @JelleVerherstraeten: Die site die je opgeeft is zeker spotgoedkoop. Maar het komt wel allemaal uit USA zie ik. Hoe gaat dat met verzenden en betalen? En is de kans groot dat ze bij de douane het pakketje onderscheppen en dan evengoed de hoofdprjs betaald?
              Komt uit hongkong, ik heb al 4 bestellingen geplaats toch altijd voor minstens 70 euro ook 1 van 180 euro en is nooit problemen geweest bij de douane.

              Ik koop wel meer spullen op ebay van hongkong en van die bestemming heb ik nog nooit een douanefactuur gekregen...

              hvstar houd je ook goed op de hoogte van wanneer het verzonden is en dergelijke en je kunt veilig betalen via paypal.

              Ik denk dat ik er al voor minstens 300 euro heb gekocht waarvoor, moest ik het hier in de winkels kopen, misschien het dubbele was geweest.
              -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

              Comment


              • #8
                Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

                Nog meer van hvstar heb ik zo'n gorilla tripod gekocht voor 10 dollar (7euro), diezelfde met dezelfde verpakking voor 45 euro bij Grobet in Antwerpen :-).
                -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

                Comment


                • #9
                  Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

                  En ook nog redelijk snel binnen of heb je lang moeten wachten? De prijzen zijn wel enorm lager, dus denk wel dat ik mijn B+W UV filters ervandaan ga halen.
                  "The only easy day was yesterday"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

                    Sorry om dit topic wat te kapen maar bestaan er testen waar ze het verschil in scherpte door het UV filter laten zien?

                    Kzou het eigenlijk eens zelf moeten testen maar kheb er geen zin in

                    Ik ben ook modelbouwer en heb zelfs een volledige RC helikopter uit hong kong laten komen en heb geen douane kosten gehad maar je moet wat geluk hebben. Verder hebben collega's en ik gemerkt dat de goedkoopste verzendingen vaker door de douane glippen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

                      Heel snel binnen, vorige keer dat ik gekeken heb was het nog gratis verzending op de b+w filters nu weet ik het niet meer. En ik wacht graag een weekje langer om 40 euro te verdienen :-).

                      Voor kwaliteit van de filter hangt het af van het aantal coatings die erop zitten.

                      Coating Type ---- Typical Reflectance ------------------- Comment
                      ================================================== =======
                      Uncoated ------------ 9% ---------------------- Very Rarely seen except with square filters
                      Single Coat ---------- 3-5% --------------------- Many Cheaper end and lower cost filters
                      Multi Coat ------------ 1-2% --------------------- Many mid-range filter [3 layer coating]
                      High End ------------- 0.3-0.5% ------------------ Best filters [5-8 coatings]

                      de B+w filters met MRC behoren tot de high end coatings.

                      Als jullie meer willen weten over filters, kijk naar een thread op het POTN-forum.
                      -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

                      Comment


                      • #12
                        Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

                        Bedank voor de info. Ik zat zelf te twijfelen tussen de volgende 2.

                        欢迎下载皇冠体彩APP,尽享丰富的彩票游戏选择。提供便捷的游戏平台,实时开奖结果和高赔率,为您带来刺激的游戏体验。立即下载,体验无限乐趣!


                        欢迎下载皇冠体彩APP,尽享丰富的彩票游戏选择。提供便捷的游戏平台,实时开奖结果和高赔率,为您带来刺激的游戏体验。立即下载,体验无限乐趣!


                        Dit zijn toch de normale UV filters ter bescherming van de lens?
                        "The only easy day was yesterday"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

                          Oorspronkelijk geplaatst door mental-marco Bekijk bericht
                          Bedank voor de info. Ik zat zelf te twijfelen tussen de volgende 2.

                          欢迎下载皇冠体彩APP,尽享丰富的彩票游戏选择。提供便捷的游戏平台,实时开奖结果和高赔率,为您带来刺激的游戏体验。立即下载,体验无限乐趣!


                          欢迎下载皇冠体彩APP,尽享丰富的彩票游戏选择。提供便捷的游戏平台,实时开奖结果和高赔率,为您带来刺激的游戏体验。立即下载,体验无限乐趣!


                          Dit zijn toch de normale UV filters ter bescherming van de lens?
                          Voor welke lens ga je deze kopen?
                          Die "slim"-filters zijn alleen nodig voor sommige lenzen (breedhoeklenzen).
                          -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

                          Comment


                          • #14
                            Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

                            Het zou voor de volgende objectieven zijn. De Canon 10-22, Canon 24-70 f2.8 en de Canon 100-400.
                            "The only easy day was yesterday"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

                              Oorspronkelijk geplaatst door mental-marco Bekijk bericht
                              Het zou voor de volgende objectieven zijn. De Canon 10-22, Canon 24-70 f2.8 en de Canon 100-400.
                              Je gaat 1 filter gebruiken voor alle lenzen? Bij mij staat er op elke lens vast een filter, zodat ik bij een lenswissel alleen de lens moet verwisselen :-).

                              Voor de 10-22, als je hier geen slim filter voor hebt kan er vignetering optreden, maar veel mensen vinden dit niet zo erg. Maar zo'n groot prijsverschil is er niet echt, dus zou ik wel voor een slimfilter opteren.
                              Misschien ook eens nadenken voor een polarisatiefilter, ze verkopen die in kits, zodat het goedkoper uit komt.
                              -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

                              Comment

                              Working...
                              X