Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade voor Nikon 18-135 na aanschaf Nikon 70-300VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade voor Nikon 18-135 na aanschaf Nikon 70-300VR

    Hello,
    Kocht m'n D80 een 10-tal maandjes geleden met een 18-135 lensje. Leuk ding, zeker geen spijt van gehad. Maar wegens op reis naar Afrika en wat meer zoom willen hebben, heb ik net een 70-300VR bijgekocht. Nu ben aan 't kijken of het niet verstandig kan zijn m'n 18-135 vd hand te doen en te vervangen door een iets meer upgrade zoom met korter bereik. Ik heb zowel over de Tamron 17-50 2,8 als de Sigma 17-70 2,8 al best wel positieve dingen gelezen...
    Wat denken jullie?
    1 Is die upgrade überhaupt zinvol? En een echte meerwaarde?
    2 Welke dan? De Tamron of de Sigma? Of nog iets anders dat ik hier over 't hoofd zie?
    Ik zou ze zo'n beetje als allrounder gebruiken. Maar waarschijnlijk toch vooral landschappen en portretten. Vermits m'n 70-300 natuurlijk niet lichtsterk is, zou ik een goeie/betere lichtsterkte natuurlijk wel zwaar appreciëren.
    Thanks! Koelan

  • #2
    Re: Upgrade voor Nikon 18-135 na aanschaf Nikon 70-300VR

    Als je beetje rondleest en rondvraagt is de 18-135 een zeer scherpe lens. Dus verwacht niet plots een enorme toename in scherpte in je foto's...

    Enig voordeel van upgrade is wat meer lichtsterkte, ten koste van handige overlapping met je 70-300mm (tot 55mm ipv tot 135mm)

    De Tamron heeft zeer goeie reputatie, moet weinig onderdoen voor de dure Nikon equivalent.

    Die Sigma is in tegenstelling tot de Tamron en Nikon, géén constante f2.8, ook iets om rekening mee te houden...
    Het is een f2.8-4.5 dacht ik.
    Last edited by caleido; 11 april 2009, 18:33.

    Comment


    • #3
      Re: Upgrade voor Nikon 18-135 na aanschaf Nikon 70-300VR

      Het hangt er vanaf welke lensopeningen je vaak gebruikt. Bij goed licht op f/8 zal je met dure lenzen weinig winst hebben. 18-135 is ook voor reisgebruik wel handig.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment

      Working...
      X