Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuweling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuweling

    Hoi allemaal,

    Ik ben volledig nieuw .

    Kan iemand me op weg helpen met de absolute basis :
    Heb nog nooit gewerkt met ISO, etc ...
    Als ik dit lees op het forum : "1/4000 was ruim te snel voor een dergelijk onderwerp. Normaal zou 1/250 moeten volstaan. Door die korte sluitertijd ben je naar een hoger iso moeten gaan, waardoor je niet de optimale beeldkwaliteit hebt gehaald." , wil ik daar graag meer over weten .
    Iemand die me kan helpen ?
    En even belangrijk: iemand die me ook even uitlegt hoe ik dit allemaal terug vind op mijn Nikon D60 ?

    Bedankt !!

  • #2
    Re: Nieuweling

    Nog zoiets wat ik gelezen heb :

    Bij een laag diafragma heb ik de volgende instellingen gebruikt: F22, sluitertijd 0,60s , iso 100 en 28mm.

    Bij een hoog diafragma heb ik de volgende instellingen gebruikt: F3.5, sluitertijd 1/50s , iso 100 en 28mm.

    Voorlopig allemaal chinees voor me ... kan iemand me helpen ?

    Bedankt!!

    Comment


    • #3
      Re: Nieuweling

      tja..... een boekje fotografie voor beginners is het eerste waar ik aan dacht.
      maar je kan ook de zoekhulp hier van het forum gebruiken.
      of je vragen stellen in het juiste forumonderdeel, hier verwacht men op zijn minst al een foto!
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Nieuweling

        digitale fotografie > drie parameters

        1. diafragma, of opening van de lens: kleiner getal = groter gat = meer licht.
        2. sluitertijd: tijd dat de sluiter open blijft: hoe langer open, hoe meer licht.
        3. iso: gevoeligheid van de sensor: hoe hoger, hoe gevoeliger, hoe minder licht nodig.

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: Nieuweling

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          tja..... een boekje fotografie voor beginners is het eerste waar ik aan dacht.
          maar je kan ook de zoekhulp hier van het forum gebruiken.
          of je vragen stellen in het juiste forumonderdeel, hier verwacht men op zijn minst al een foto!
          grt,bouk.
          Bedankt Bouk, zal al eens zoeken naar een goeie "beginners-foto" van me !

          Comment


          • #6
            Re: Nieuweling

            Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
            digitale fotografie > drie parameters

            1. diafragma, of opening van de lens: kleiner getal = groter gat = meer licht.
            2. sluitertijd: tijd dat de sluiter open blijft: hoe langer open, hoe meer licht.
            3. iso: gevoeligheid van de sensor: hoe hoger, hoe gevoeliger, hoe minder licht nodig.

            mm
            Dit is wat ik nodig heb !

            Comment


            • #7
              Re: Nieuweling

              Verplaatst naar geschikter forum
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Nieuweling

                Bedankt Mod !

                Kan iemand met een Nikon me vertellen waar ik wat ( diafragma, sluitertijd, iso ) vind ?
                Wat is de P, de S ...

                Wat bedoelen ze met F22 of F3.5 ?

                Thanks !

                Comment


                • #10
                  Re: Nieuweling

                  Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                  'k Denk toch dat je best EERST een beginnerscursus doorneent samen met de handleiding.

                  VEEL LEESPLEZIER !!!
                  Ik denk het ook
                  Bedankt !!

                  Comment

                  Working...
                  X